Handledare

Jupps, idag blidde jag handledare för 3 veckor framöver. Det är en karl på 56 bast som går en vårdutbildning i stan och nu ska han ha 3 veckors praktik på vårat Gruppboende och jag blev tilldelad som handledare åt honom.

Idag hade jag köksansvaret så det blev mest tid i köket för min del idag. Men jag hann med att visa runt honom i byggnaden, visa honom lite pärmar som han kunde läsa i samt berättade och hann med att visa honom det allra viktigaste, vi hälsade på några boenden och han presenterade sig och dagen har gått väldigt bra. Han är väldigt självgående, trevlig och social och initiativrik var mitt intryck idag, en trelig prick! Så det ska nog gå bra att vara handledare, känns skoj! Och han hade fått ett väldigt bra första intryck och tyckte dagen idag var väldigt rolig så hoppas det fortsätter så. Han hade några papper med sig som vi ska fylla i och jag ska kryssa närvaro och sånt och så ska vi göra halvtidsbedömning och grejer. Tror hans lärare skulle komma och hälsa på nån dag också.

Jahapp ja, det var dagen idag det i korta drag!

Då var det jobb 1 dag till sen är jag ledig 1 dag igen för att sen jobba helgen.

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad du är duktig. Du verkar redig du.;-) Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback