Mina dagar

Nu har vecka 50 trätt in och det är måndag. Idag slog det mig att det är julafton på söndag nästa vecka. Fick lite smått panik ett tag. Så snart!

Helgen har bestått av jobb. Igår kom vi helt otroligt nog iväg till Högbo på julmarknad med en av de boende. Sen ville han åka till Rusta, Öb och Dollar så det gjorde vi. Var borta mellan ca 14:15-16:15. Himla skoj att få komma iväg sådär en sväng under arbetsdagen. I fredags hade jag och J gått och handlat pepparkaksdeg för vi skulle erbjuda de boende att baka pepparkakor. Jag hade tagit med mig 2 julskivor hemifrån som vi spelade under dagen, så mysigt! Men det var svårt att få någon med sig på pepparkaksbaket...  Att de inte passar på att göra något när det erbjuds istället för att bara sitta rakt upp och ner. Men vill de inte så kan man inte tvinga såklart... Men lite trist är det att de ska vara så svårmotiverade. Varför då?? Ser ingen mening i saker och ting. Vill inte se det roliga. Men jag ger mig banne mig inte!!! Vi fick med oss en dam att baka iaf, det var tur det och skoj! Även fast hon fick sina utbrott då tålamodet inte räckte när pepparkaksdegen fastnade eller gick sönder och sånt där. Vi bakade iaf en deg och gräddade, mysigt!

Fortfarande ingen snö.

Igår var det pappas födelsedag, GRATTIS!!! Nästa år är det 50 som gäller. I fredags och lördags jobbade jag kväll och igår söndag jobbade jag dag. Slutadef 16:30 då och har en innestånde rast på 30 minuter att ta ut från gårdagen. Efter jobbet åkte jag hem till pappa för att gratta och Hjalle var redan där. Vi bjöds på gott och umgicks till ca 18:15 då vi var tvungna att tacka för oss och fara vidare hem till Hjalles mor och far för söndagsmiddagen, trevligt. Där åt de fläskkorv med rotmos och jag fick kyckling med potatis, gott! Vi stannade till ca 19:30 då vi tackade för oss även där och for vidare hemåt för en liten paus innan det var dags för bion 20:45. Vi hade bestämt oss för att se filmen SAW 3  vilket vi gjorde igår. Handlingen var det lite mindre av i den här filmen om man ser till de andra två men tortyren var detsto värre och hela tiden. Vilken vidrig film men de är smarta på sitt vis. Jag gick äcklad därifrån men nöjd med att ha sett den. Tacksam över mitt liv om inte annat och jag ska aldrig ta mitt liv för givet och tröttna på det. Jag ska alltid uppskatta det, en lärdom av filmen!

11:30. Då damp posten ner här i brevinkastet idag. Jag vaknade. Herregud, sov till 11:30, måste vara mörkret som gör att jag sover så länge på mina lediga dagar nu för tiden. Men skönt också! Klev upp och 12:00 ringer Hjalle. Han hade tagit bilen till jobbet idag och skulle komma hem med den till 12 för att jag skulle kunna ta den och åka in till Sandviken idag. Jag skjutsade tillbaka honom till jobbet och sen åkte jag hem igen. Åt frukost vid sisådär 12:30 nångång och ringde till lönetanten vid 13:30. Fick ju ingen OB-ersättning på min lön så jag ringde och hörde när den skulle dimpa ner på mitt konto. Beräknad nedkomst var nu på fredag den 15:e december. Det tackar jag för. 1000 spänn rikare. Tänka sig, 11:e december idag och på onsdag 13:e och Lucia. Jag är ledig till och med på onsdag kl 13:30 då jag börjar igen och vi har personalmöte då och fram till ca 15:30. När jag gjort mig redo hemma styrde jag kosan till Sandviken. In på banken och hämtade ut återbetalning från Transports a-kassa. 252:- rikare, alltid nåt!

Kikade lite på stan efter julklappar. Vet precis vad jag är ute efter men hittade det inte där. Åkte hem till mamma och pappa vid ca 15:00 och Jenny var också där. De satt och fikade lite av födelsedagsfikat som var kvar sen igår. Jag fick en bit kladdkaka och grädde. Sen satte mamma och pappa fart med snickrandet hemma igen. De vill bli klara före jul så de jobbar och står i inte bara på jobbet utan även hemma. Blir så fint! Älskar mitt familjehem i Västanbyn *ler*. Jag och Jenny satt och pratades vid en stund till ca 16:00 då jag åkte vidare till Owe Jansson. Köpte 3 st juldukar och julklappsetiketter. Sen gick jag in på Biståndsgruppen där jag köpte lite julgrejer för billig peng. Sen åkte jag till Köpis och kikade efter julklappar men hittade inga. Hjalle ringade ca 17:30 och jag åkte till kontoret och hämtade honom. Vi var båda två hungriga som vargar och bestämde oss för att beställa pizza. Sagt och gjort och jag har för en liten stund sen avnjutit en stor fet pizza, gott!

Här sitter vi nu denna måndag kväll, den 11:e december klockan 19:42. Jag kommer nog inte göra mycket mer av denna dag. Bara mysa med Hjalle och se en film tror jag. Vi fick tillbaka xboxen som Hjalles kompis lånat ett tag. Han hade fyllt upp den med lite serier och nån film, trevligt!

Väldigt blåsigt idag för den delen. Håll i hatten ni som har!

Drömde on Pepsi och Nicko inatt och det var underbart. Nicko låg och vilade mot Jennys huvud och Pepsi stod och skällde på ett busigt lekfullt sätt som jag uppfattade det. Han ville busa och leka. De såg harmoniska och glada ut. Hoppas det är så... Tyckte mycket om att drömma om dem och få se dem "levande " igen, det gladde mitt hjärta. Älskar er för alltid mina vänner!!!!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej hopp!! Då var vi båda på Köpis igår en sväng och strosade då. *ler*
Jagvar där jag okcså efter jobbet en sväng och inhandla ett par skor bla.. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback