Lavendelgömma

Igår (lördagkväll) storstädade jag och Hjalle här hemma. Rotade ur massvis med skor i garderoben, massa sladdar och onödiga teknikprylar i datarummet samt slängde en hel del, damsög, dushade av badrumemt och skrubbade, känns hur skönt som helst!

När jag höll på för fullt (överallt på samma gång förstås...hihi!) hittade jag en ful liten doftpåse i mörkgrönt tyg. Sniffade till lite på den och tyckte mig känna doften av Lavendel!! Öppnade påsen och kikade ner, jag hade rätt, vilken skatt jag fann! Lavendel på lösvikt :) Hällde upp det i en ljuskopp samt på mitt lilla silverfat. Ser så sött ut med zinkskopan tycker jag.

Tog fram lite vitt tyg, upp med symaskinen på bordet och trampa igång! Vips hade jag gjort mig en mkt finare doftpåse i vitt med spets knutet runtom, doftar lovely! Den fick ta plats på kakfatet i köket.


För övrigt så var jag, mamma och Jenny till Falun igår på förmiddagen och gick på loppis! De öppnade vår favvoloppis igår efter det långa sommaruppehållet då det varit stängt. Vi kikade runt och gjorde oss några fynd alla tre. Jag hittade en till röd liten miniresväska i barnmodell, precis en sån som jag hade som liten och numera har målat vit och har som pysselväska. Det är den lilla vita resväskan i höger och längts ner i bild på min header. Nu ska jag måla även den här vit och låta den fungera som pysselväska, sånna kan man inte få för många av eller vad tycker ni *fniss*

När jag och mamma kom hem till Västanbyn igen efter att ha släppt av Jenny var klockan ca 12.30 och vi var sååå hungriga!! Vi letade efter mat redan vid ca 10.30-tiden i Falun men allt var ju stängt och öppnade inte förrens 12.00...hualigen va det är jobbigt å va hungrig...

Så vi kom ändå hem till Sandviken igen och hann gå igenom både RUSTA och Dollarstore innan vi ca 12.15 hämtade upp en pizza på American Take Away och åkte hem till mamma och tryckte i oss nästan hela, åh va det va gott!

På RUSTA köpte jag Lavendelduschkräm, det har jag aldrig sett förut så det måste ju såklart testas! Köpte även Eucalyptus samt Aloe Vera duschkräm, känns verkligen lyxigt :)


Kram, Anna

Kommentarer
Postat av: Annica

Jättesöt doftpåse. Kan nästan känna doften av lavendel ända hit:)



Kramis

Annica

Postat av: Fröken Fräken

Oj, vad du/ni har hunnit med mycket! Roligt att man komme rpå samtidigt att man ska börja vändda upp och ned på allt överallt. Jag hoppas att jag blir klar idag - jag tog nog lite för många pauser igår... hihi! Men det kommer att bli bra när det är klart. '

Kände att jag ville göra om och blanda vitt med lite mörkare färger istället för pasteller, i hopp om att jag ska börja gilla hösten mer. Eller egentligen är det ganska mysigt med höst, problemet är att det alldeles för fort blir vinter efter höst. Och det gillar jag INTE! ;-)



Mera sol idag, så det är nästan så att man funderar på om man kan bära ut solstolen?! Hoppas att söndagen blir fortsatt mysig!

2008-08-17 @ 11:38:11
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback