Pysslat å donat

Ja det är vad jag har gjort i helgen kan man säga!

I lördags strålade solen för det första hela dagen vilket gjorden dagen till en kanondag bara utav den anledningen. Hjalle var gulig nog att följa med mig på loppis vid Alderholmen. Rtt stor nyöppnad loppis där man får boka bord men jag hittade ingenting den här gången. Vid ca 13.30 åkte vi hem till Sjösse, Hjalel hoppade av för de skulle ut till Hemlingby och äta. jag åkte vidare hemåt Valbo. Stannade till på loppisen i Spikfabriken där jag hittade en mysig lykta med el drragen i. Passade på att köpa den men tror jag ska måla den vit.

image647

Eter loppisen blev det ett besök i ursöta butiken Nybo Prylar, finns så mycket sött där! den här gången köpte jag mig ett glashjärta att hänga i fönstret. Hjärtat är ca 10 cm.

image648


Efter min shoppingtur åkte jag hemåt och började pyssla. Gjorde så gott jag kunde i köket med tapetförutsättningarna, mina tapter är ju som synes väldigt varmgula. jag vill ha ljusa! Men jag tänker inte tapetsera om förrens jag flyttar till hus - känns så onödigt i en lägenhet jag inte ens äger själv. Jag ljusar upp så gott jag kan med andra detaljer. Har lagt på en vit duk på bordet, lagt lakan över kökssoffan samt bytt ut alla kuddar och kuddfodral mot vita. Den gröna mattan är bottagen. Mitt nästa projekt är att måla mina två kökshyllor vita samt införskaffa lite ljusare gardiner som inte går i grönt. Ska kolla första vad jag har för skoj i linnéskåpet. Tror nog kan kan hitta ett par ljusare där faktiskt.

Jag vill också ha hissgardiner vakom ett par vita längder, det ser så charmigt ut tycker jag. En ny matta till köket är väl också på önskelistan lika som allt det här:

Vit bordsduk, stålkrona, vit stolsklädsel eller vita stolsdynor, vita gardiner, silverbricka, ljus/vit pläd till soffan, hissgardin, gammeldags hushållsvåg

image649



Igår söndag var jag och Jenny hem till Johanna och grattade på födelsedagen. Blev kvar mellan 13-15. Åkte på stan Dollar å Rusta en sväng och sen hem till mamma. Pratade lite och åkte hem till mig kl 17.00. Jag och Hjale åkte till hans pappa kl 18.00 och blev bjudna på mat. Sen åkte vi hem till oss igen och då började jag pyssla och dona åter igen!

Idag är det måndag och jag är ledig idag och imorgon. Är inne på min 4-dagars ledighet nu, såå underbart skönt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vart på alderholmen ligger den loppisen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback