Ett telefonsamtal

Vid ca 15-tiden idag ringde Jenny och frågade var jag var och tipsade om att det var gårdsförsäljning i ladan bredvid Madame Nyberg! Hon hade hittat en kommod som hon sa igår att hon var ute efter, åsså hade hon hittat en där för billig peng! Hon lät jätteivrig och jag blev lika till mig jag med och sa "-Jag kommer på en gång!"...haha!!

Så jag for iväg till Madame Nyberg och gick in och mötte upp syrran och Nettan i röda ladan. Och vad skådar mitt öga om inte en oootroligt fin dörr för 200:-! Det gick ju bara inte att motstå, den ville jag ha! Pratade lite med Anna-Lena (ägare till butiken Madame Nyberg) och hon är alltid så görtrevlig! Och hon berättade att hon också börjat blogga vilket jag tyckte var skitkul, så nu kan jag och även ni besöka henne på bloggen
Madame Nyberg!

Vi packade in dörren i bilen, min Mazda gör plats för allt, spelar ingen roll hur stort det är känns det som! Fick bärhjälp av Jenny och Nettan med dörren upp till lägenheten. Ställde den bara och sen åkte jag vidare på lite loppis. Fyndade en del och när jag kom hem tog jag itu med dörren som behövde en rejäl tvättning! Torkade av den och tvätt-trasan blev svart många gånger om vill jag lova!

Men slutresultatet blev såhär, till en början. Någon har ju sågat i dörrens ovankant, dummis! Där hängde jag en stjärna tills vidare. Har dörren åt det här hållet så länge för sågmärket syns inte lika tydligt på den här sidan som på den andra. På den andra har flisor gått så man ser träfärgen som är väldigt ljus. Men jag har ett dilemma vilket är att på baksidan syns det otroligt fina handtaget, så vi får se om jag inte vänder på dörren tids nog ändå :). Tror dörren kommer att bli ännu vackrare och komma ännu mer till sin rätt om den får stå mot en vit vägg, som jag ska kirra när jag flyttar till hus :)
Den vita dörren som stått på den här platsen har fått flytta in till sovrummet!

Var ju såklart in till butiken Madame Nyberg också och tittade. Hon har så mkt fina dekorationssaker som man inte kan motså...hihi!

Det här fick jag med mig hem från butiken:

Vackra dekorationskort samt hängen!

Hoppas du blev supernöjd med kommoden syrran när du väl fick den på plats i köket, väntar med spänning på en bild...hihi!

Kram, Anna


Kommentarer
Postat av: Jenny/ Jema Rose

Vilken VACKER dörr !!! Fint det andra du köpte också!



: )



Kram & trevlig helg !



/ Jenny



<3

Postat av: ninni

Vilken fin dörr du köpte idag, super fint handtag/lås.

va roligt att du tyckte om mina väskor.

ha det gott

ninni

2008-07-11 @ 21:10:53
URL: http://mormorelsie.blospot.com
Postat av: Katariinas Living

Fina dörrar!! Visst är det härligt med gamla dörrar!

Jag har också fyndat en gammal trädörr:)



Ha en mysig helg!



Kram Katariina

2008-07-12 @ 06:34:21
URL: http://katariinas.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Tack för senast!

Va fin dörren blev. Vilket genidrag att sätta något för det sågade hålet. Har varit full huggning i butiken och ladan idag, så nu har jag kilat omkring och fyllt på med lite småsaker, dock inga möbler. Ha det så bra. Och tack för dina fina ord.

Kram-Kram

2008-07-12 @ 16:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback