Det var länge sen sist!

Hej kära vänner!!

Oj, nu känner jag att det var länge sen jag bloggade och skrev av mig lite. Men jag har varit trött och seg och blogglusten har inte riktigt infunnit sig. Jag har mest slappat och gjort lite annat. Jag som brukar vara rätt flitig på att blogga och vill gärna skriva av mig med jämna mellanrum men nu såg jag att sist jag skrev var för 5 dagar sen! Nu finns det ju lite att skriva ikapp om man säger så...hihi!!

Vi kan börja med IDAG

Dagen idag är alltså lördag och jag har följt med mamma och pappa på DAK-marknad i Falun/Lugnet. Hur mkt folk som helst och ännu mera prylar! Vi tog husbilen dit och var på plats vid 09.00. Kallt var det ute vill jag lova, rena rama isvädret, brr!!! Fick en försmak på hur kall vintern kan och kommer att vara...hualigen!

DAK-marknaden är alltså i första hand en bilmarknad med massor av bildelar/tillbehör och allt möjligt grejs. Men sen finns även en hel del loppisgrejer också. Vi gick bland alla stånden och kikade till ca 11.00 då vi gick tillbaka till husbilen coh värmde oss lite - det var riktigt varmt och skönt i vårat lilla rullande hus *ler*. Mumsade på smörgåsar och dryck och mättade våra kurrande magar. Sen kände vi oss redo för ytterligare en tur bland alla grejer! Innan vi hade hunnit kolla igenom hela marknaden var klockan 14:30!! Då kan ni kanske föreställa er hur STORT det här evenemangenet är, superkul!!

Några fynd gjorde jag också men jag vill piffa till dem lite och ta lite fina bilder på dem innan jag visar dem så ni får ge er till tåls nån dag eller så...hihi!!

Innan vi begav oss hem kokades det kaffe och värmdes bullar så vi fick lite sockersött i oss efter de många timmars promenerande vi fick, 5 timmar blev det totalt!

På väg hem från Falun stannde vi till hos Jenny och Anders. Kom sen hem till mamma och pappa vid 16 tiden eller nåt och då gjorde mamma eld i öppna spisen och vi slängde oss i soffan och kollade på tv och åt några mumsbitar choklad. Lite senare ändå kokade vi korv och åt med bröd, mumsigt! Vi blev kvar i vardasgrummet och tittade på tv till ca 19:30 då jag tackade för mig och gjorde kväller och åkte hem till mitt.

Stort Tack för idag mamma och pappa, jag hade en supermysig dag med er!!!
Puss!!


Notera att den här bilden bara visar en del av marknaden!

Sist men inte minst vill jag passa på att tacka alla er goá som troget kikat in hos mig även fast jag inte varit här på bloggen på ett tag, så roligt att se alla härliga kommentarer, tack!

Kram, Anna


Kommentarer
Postat av: Jenny/ Jema Rose

ROLIGT att du är tillbaka på bloggen!!!



: )



Vilken SÖT hund du ska vara dagmatte till...i vår familj har vi sammanlagt haft 3 Shelties, en VÄLDIGT trevlig hundras!



Jag skulle varit på en liknande marknad (fast mindre) i Degeberga idag, men jag mådde inte tillräckligt bra för att följa med dessvärre...



KRAM, Jenny



<3

Postat av: Annica

Ja ibland har man liksom inte orken eller lusten att blogga och då ska man bara ta en paus, andas ut och njuta av livet. Härligt att du tittade in igen:)



Kram Annica

2008-09-06 @ 22:55:10
URL: http://lodahls.blogspot.com
Postat av: finehair.se

Riktigt trevlig blogg!



Ps. Missa inte tävlingen på min blogg...



Kram

2008-09-06 @ 23:07:54
URL: http://finehair.blogg.se/
Postat av: Lilla huset på prärien

Hej Anna! Jag har inte varit in här på ett tag men gud så mycket som har hänt. Vilken härlig marknad du har varit på i Falun!! Vilken dröm för loppisälskare, där hade jag gärna varit :) Hittade du någonting fint eller?



Kram Jenny

2008-09-07 @ 12:23:38
URL: http://lillahusetpaprarien.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback