Kallt!

Det har varit VÄLDIGT kallt ett tag här i Sverige nu, brrr!!!! Så kallt att det var värt att ta knäppa ett kort som bevis. Min bil hade stått orörd i 2 dagar och då hade det snöat nonstop och när jag väl skulle köra iväg med bilen så fick jag skotta fram den!!


Sen när det var som värst så startade inte ens min bil, den gjorde knappt ett ljud ifrån sig, så kallt var det!

Då var min Hjalle så snäll att han lånade ut sin sprillans nya Audi A5 åt mig, den bil som han beställt åt sig själv i julklapp *ler*
Kan säga att jag inte direkt blev ledsen över att inte kunna åka i min bil när jag i några dagar fick glida runt i den här finbilen!




Nu är det vecka 2 på det nya året 2010 och de säger att det ska bli mildare väder. Jag hoppas nästan på det men inte för milt så det vackra vita, glittriga snötäcket förvinner för det vill vi ha kvar. När jag nu tittar på termometern ser jag att den står på -14 grader, rätt kallt det med ändå!

Vet ni vad min Hjalle har gjort för mig? En dag när jag kom hem från jobbet efter att ha lånat Hjalles finbil så berättade han för mig att han köpt sprillans nya vinterdäck till min bil och sett till att fått dem på bilen istället för mina sliriga vinterdäck jag hade på innan. Han vill att jag åker så säkert jag bara kan när jag åker fram och tillbaks på motorvägen varje dag till jobbet. Han är då världens mest omtänksamma och givmilda person, det har han varit sen den stund jag först mötte honom för länge sen. Han är så väldigt mån om alla de människor som han tycker om, världens snällaste *ler*

Och vilken skillnad det var att köra bil sen, inte visste jag att man inte behövde stå och slira vid rödljuset i 5 minuter inann man kom iväg...haha! Nu är det bara att gasa lätt som vanligt och dra iväg!

Sen igår när jag kom hem från jobbet så hade han köpt en väldigt fiffig batteriladdare som man pluggar i cigarettuttaget också laddar den upp batteriet åt en om bilen är död, sen när det är färdigladdat ska bilen starta och det är bara att köra iväg, fiffiga saker det finns nu för tiden! Nu är det ju nästa så att jag vill att min bil inte ska starta så jag får testa den här manicken - "StartSmart" från Black&Decker!








Kommentarer
Postat av: Hannis

Det var en riktigt bra present med vinterdäck!

Det är en bra investering och omtänksamt dessutom.



Och nej...Jag skulle inte tacka nej till den Audinskrattar

Kram Hannis

2010-01-11 @ 09:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback