Jag fick ett stort paket!

Igår slutade jag 15 på jobbet. Sista arbetsdagen och nu är jag julledig i 6 långa sköna dagar, ska bli underbart! När jag kom hem strax före 16 så började jag klä julgranen som jag fått låna av mamma då jag inte hittade eller gjorde mig råd med drömgranen som alltså varit en naturtrogen konstgjord gran.

Jag hade precis hunnit klä granen färdig när Hjalle kommer hem med världens största paket! Och han sa att jag absolut inte fick vänta till julaftonen med att öppna det utan jag var (lite mot min vilja) tvungen att öppna det med detsamma. Och vet ni?! Där i fanns min drömgran!! Min Älskling hade åkt till Plantagen och köpt en ståtlig konstgjord gran som jag kikat på men som i mitt tycke var lite för dyr. Men nu hade de turligt nog 40% rabatt fast Hjalle inte visste om det så det blev ju en trevlig överraskning även för honom och hans plånbok :-) Han sa att eftersom jag letat efter min drömgran och pratat om den i 1 månads tid så tyckte väl han på nåt kärleksfullt vis att jag skulle få min älskade gran...hihi! Vilken underbar Älskling jag har, fortsätter ständigt att överraska *ler*

Så himla glad jag blev!! Men det var lite typiskt att jag precis hade hunnit klä färdigt "lånegranen" och tanken på att ta ner allt och klä min egen gran gjorde att jag drog nån suck men det var snabbt över! Jag hade ju fått min underbara gran så det var ju självklart att den skulle upp :-) Och nu på morgonen kom den på plats och är klädd och färdig och det var bara roligt att få klä den!

Såhär blev det: (ber om ursäkt för dålig mobilkvalitet på bilderna)


Granen är så tät och fin & rund och go´:-) Det här året är granen pyntad i guld och vitt. Det blev lite skillnad att klä den här granen på 210 cm gentemot vår gran vi haft de föregående åren som bara varit på 150 cm. Gillar verkligen att ha en stor och maffig gran!


Här står jag förväntansfull och ska få öppna paketet, helt ovetandes om att granen bakom måste tas ner igen..hihi!

Idag är det Dan före Dopparedan så se till att ta det lugnt, mys massor, umgås och rå om varandra och ha en underbar dag mina kära vänner!


Jag ska nog mest bara mysa och ta det lugnt idag. I stort sett alla paket är inslagna, bara nåt enstaka kvar så jag känner ingen som helst "julstress" utan bara ett underbart härligt lugn och en pirrig förväntansfull härlig känsla i kroppen inför att det nu nalkas JUL *ler*


*GOD JUL*





Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejsan! Vilken fin gran du har...

Får önska dig en härlig JUL med mycket kul!!!

KRAM SOFIA

Postat av: Ullis/Leva på landet

Vilken bra julklapp du fick. Låter härligt med mys, det blir det här också. Inge kul om man känner sig stressad, bli ju jul i alla fall.

Önskar dig en riktigt

♥ GOD JUL ♥

Kram Ullis

2011-12-23 @ 21:09:58
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Mahilde

En riktigt god jul på dig. =D

2011-12-24 @ 12:24:34
URL: http://happyfluffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback