Lite mer vardagsrum

Hej Kära Vänner!

Idag tänkte jag visa lite mer av vardagsrummet:

Detta vackra stålhjärta med vitt linnetyg virat runtom sig tyckte jag var såå vackert och romantiskt! Och såhär till jul piffade jag enkelt till det med ett trähjärta i mitten textat just "God jul". Sen när julen är förbi är det bara att ta bort trähjärtat och antingen låta linnehjärtat vara som det är eller sätta dit en annan skylt eller dekoration av nåt slag :-) Jag gillar saker som man kan dekorera och pynta till efter tycke och smak samt efter årstid!

På hyllan har jag en salig blandning av i mitt tycke vackra ting *ler* Jag är extra förtjust i den fina kransen på fot med sött band knutet om. Även det är enkelt dekorerat med fluffiga vingar med lite vacker spets på!


Ena halvan av vardagsrummet:

Den vackra röda Amaryllisen ni kan se på bordet står nu i full blom och hade häromdagen 8 ståtliga blommor! På soffan har jag lagt 2 st plädar, den ena vit och den andra en vackert blommig pläd. Kanske mer somrig än vintrig men jag älskar den pläden och på det här viser syns den jättebra och soffan ser ombonad och mysig ut :-) Inte för att soffan är ful överhuvudtaget då den är sprillans ny men det känns extra mysigt att lägga sig i den med massa plädar och kuddar...visst är det väl så? Hihi!!



Här är en annan hörna av soffan, tycker om att soffan är så stor för det finns så många mysiga ställen att sitta/ligga på och jag variera ofta sittplats. Inatt fick soffan tom agera sovplats, inte för att jag & sambon bråkat eller nåt sånt, utan för att jag tycker det är så himla mysigt att sova på soffan ibland :-) Älskar att vakna upp där, det är tyst och lugnt i huset och jag kan knäppa på tv:n på svag volym och bara ligga å mysa där i soffan framför nåt bra morgonprogram :-) Den här morgonen hade jag ställt klockan på 07:10 för att kunna se julkalendern *ler*. Jag ÄLSKAR årets julkalender, den är så mysig och julig! Noteras kan att jag endast sover i soffan om jag har en ledig dag därpå. Arbetsdagar är det sängen som gäller...hihi! Idag är jag alltså ledig!

Många kuddar får jag som sagt var också plats med och det passar mig ypperligt eftersom jag älskar att köpa just kuddar. På hyllan har jag 2 buketter med vackra vita rosor (fuskisar) liggandes, de piffar till hyllan rätt bra tycker jag.

Idag på morgonen har jag hunnit haft besök av en ny bloggvän,
Sonja som jag träffade första gången på julmarknaden för några veckor sen. Det var supertrevligt att hon tittade förbi! Vi drack kaffe, mumsade saffransgifflar & pepparkakor och babblade massor, så roligt att träffa på likasinnade :-)

Jag blev hembjuden till Sonja nån dag här framöver så det ska bli jättetrevligt och roligt att få se hennes mysiga hem som jag sett en del via hennes blogg.

Vi gjorde även ett "pyssel-byte" med varandra idag, det var roligt! Jag fick en fin "God Jul"-vimpel av henne och hon fick en Adventsljusstake som jag gjutit i betong. Så roligt att kunna dela med sig av det man skapar! Jag tycker vimpeln är så himla fin!! Jag har hängt den på väggen ovanför tv:n här hemma men inte hunnit ta nån bild än.

(Bild lånad från Sonja)

Tack för idag!

Idag är jag alltså ledig och inväntar nu mamma som kommer om ett tag. Vi ska bla besöka Blomsterlandet och jag ska titta på, och förhoppningsvis köpa julgran och sen ska vi köpa lite julklappar, mysigt!

*Ha en underbar dag*






Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Vilket härligt juligt kök du har :) Det är något speciellt med rött till jul iaf. Helt underbar dörr du har, och soffan!

Ha en fin kväll.

Kram från Emelie

Postat av: ninni

Kikar in och önskar dig en fin helg.

Kram

Ninni

2011-12-16 @ 08:36:39
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Anki

Har köpt den på rusta. Är faktiskt rätt impad av att den kändes så stor och tät..men jag jämför ju bara med den gamla som säker var 30 år gammal =) hade ju ärvt den...

Ev tänkte jag & V åka till Valbo på tis fm, till köpis. Men vi kanske kan ses nåt då....beroende på hur många jeans jag lyckas prova i hans sällskap.

2011-12-18 @ 07:20:47
URL: http://frokenlovisa.blogspot.com
Postat av: Jenny/Jema

Du har verkligen fått till det fint & mysigt!



Jag gillar också årets Julkalender!



: )



Ha en fortsatt fin 4:e Advent



Kram, Jenny

2011-12-18 @ 11:35:37
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej Anna

Tack för din gulliga kommentar på min blogg. Oh vad underbart gulligt hjärta. Var har du hittat det?

Ha en skön Juletid. Kram Lena/InWhite4You

2011-12-18 @ 12:56:07
Postat av: ninni

Ja vi får ses någon gång efter jul.

Ha det så gott och en riktigt god jul till er.

Ninni

2011-12-20 @ 15:08:44
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback