Mitt vita vintriga vitrinskåp

Hej Kära Vänner!

 

Fjärde Advent har passerat och va mysigt det va när alla ljusen i Adventsljusstaken lyste pch spred värme!


Idag är det tisdag den 20:e december och julveckan är här! Jag kan inte riktigt förstå att det är julafton om bara 4 dagar - ska bli sååå himla mysigt! Gud så jag längtar efter julhelgen *ler* Då stanar allt liksom upp, det blir ett underbart lugn och man har ro i kropp och sinne. Jag umgås med min familj och släkt och mår så himla bra! Vi äter god mat, tittar på mysiga filmer på tv:n, äter ännu mer godsaker och bara rår om varandra,  jag älskar julen!!


Inget annat existerar just då förutom familjen och att få vara med varandra. Alla andra "måsten" eller tankar om jobb eller dylikt försvinner för en stund och man är helt bekymmersfri. Inte för att jag har så måga bekymmer eller stressmoment i livet men det är skönt att bara få vara och slippa jobbet för ett tag :-) Jag kommer bli ledig 6 dagar över julhelgen och det ser jag fram emot så enormt mycket!


Och självklart är det spännande att få öppna julklappar, och jag älskar verkligen att få köpa julklappar, det är så roligt! Alla julklappar är köpta och nu i dagarna ska jag ta mig an att slå in dem, lyssna på julmusik och kanske äta en pepparkaka och dricka julmust till, allt för att skapa den rätta julstämningen *ler*


Just nu är jag på jakt efter den perfekta naturtrogna konstgranen men jag hittar den inte!! Hittade en på Blomsterlandet men när jag kom dit och skulle köpa den så var den slut...suck! Så vi får se om det blir en vanlig "plastgran" i år så hoppas jag att hittar min "drömgran" till nästa jul iaf :-) Känns som att jag verkligen måste ha en gran NU - vill ju liksom pynta den!

 

Men nu vill jag visa er mitt underbara fynd! Jag har letat efter ett vitrinskåp till vardagsrummet där jag kan förvara finporslinet och glas utan att man behöver se allt. Och sen ville jag gärna att skåpet skulle ha glasluckor så jag kunde dekorera dem med kransar och se här vilket superfint skåp jag hittade på en Köp&Sälj-sida på Facebook för en billig peng!

Det är alldeles lagom i storleken och tar inte upp så stor plats. Ändå slukar det massor och jag får ändå plats över för mer! Med den plats som blev över kunde jag dekorera lite fint även i skåpet :-)

Det är pefekt! Precis vad jag behövde och ville ha. Halva skåpet kan man se in i och i den undre halvan är det träluckor som gör att jag även kan gömma undan lite sånt jag kanske inte vill ha synligt hela tiden - perfekt! Och se så vackra skålhandtag det är och den lilla söta trä"kläppen" som man stänger luckorna med! På skåpet har jag lagt lite granris (fusk) och på det har jag lagt en ljusslinga som går på batteri och är i form av snöbollar. Det blir verkligen stämningsfullt när man tänder! Lite granris gör otroligt mycket för julstämningen, enkelt och väldigt dekorativt.

Inuti är det tapetserat med en väldigt behaglig cremevit/gul nyans med söta gröna små "duttar" på. Det ger känslan av att skåpet ser ännu mer gammeldagst ut tycker jag så det ska jag inte måla över! I överdelen har jag mina fina vinglas och lite andra glas. De gröna vinterkransarna på dörrarna tycker jag gör att det ser vintrigt och mysigt ut! Har även dekorerat med ett vitt hjärta.

Näe nu ska jag fortsätta mysa härhemma och kanske börja slå in lite paket *ler*








Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, visst är det underbart med jul. Att få släppa alla måsten och bara mysa. Ditt skåp är så fint. Jag älskar lantliga skåp. Är lite av en skåpoman...

Jag såg förresten dig på Owes för en stund sedan. Jag stod i kön när du kom in. Ville inte ropa...

Ha det bra. Kram Sonja.

2011-12-20 @ 16:25:06
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Ljuvligt skåp! ;)

Jag ville med ha kransar i mitt vitrinskåp, men har inte hunnit med :(

God jul!!!

Postat av: Emma (lillsyrran)

Vilket härligt skåp. Kul att göra fynd och att de blir så där som man tänkt sig.



Kika in på bloggen Inspration & design, där har dom köpt en ljuvlig konstgjord gran iaf i mitt tycke och smak.

http://inspirationsdesign.blogg.se/2011/december/konstgjord-julgran.html



Du hittar den här :

http://www.webflower.se/trad-7/julgran-pecia-150cm-363.html



Hoppas du hittar den perfekta granen för just ditt hem!

Ha en bra jul!

Kram Emma

2011-12-20 @ 18:27:29
URL: http://systrarnavirrpannor.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Du det var ett tjusigt skåp minsann. Vilken tur du hade som hittade ett. Letar ett jag också men ett smalt ett. Letar en hel del annat också men vips kanske det dyker upp.



Jag känner också ett lugn inför jul. Onödigt att stressa. Varför ska man göra det för att sen va helt slut på kvällen. Då har man liksom förlorat poängen med hela julen. Det ska ju bara vara mysigt :)



Ha det fint /Josefin

2011-12-20 @ 19:38:59
URL: http://villacarllarsson.blogspot.com
Postat av: Anette& Dicks

Vilket fint skåp! Vill haaaa;)

Du har gjort det så julmysigt hos dig. Det är så kul att titta in hos blogg vännerna nu när alla har pyntat så fint till jul.

Kram Anette

2011-12-20 @ 22:55:58
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: Hannis

Perfekt var ordet!

Ser ut att vara i en behändig storlek så man kan skjuta omkring det vid ommöbleringar=))

Och vilken snygg klocka det hänger på väggen dessutom!



Jag längtar också nu, efter myset,lugnet och maten ihop med familjen. Blir härliga dagar!



Hoppas att du får en riktigt fin jul! /Hannis

2011-12-21 @ 06:18:10
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Hej vännen!



Men vilket snyggt skåp!

Superfint o perfekt att man inte ser allt!

Så skönt att kunna gömma saker oxå!

Jättefint pyntat med slingan o riset oxå!



Ha det bra!



Kram Liza

2011-12-21 @ 21:43:56
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Eva-Lena

Jättefint skåp, det verkar passa perfekt hos er.

Kram Eva-Lena

2011-12-22 @ 15:03:41
URL: http://blog.lavendelolantliv.se
Postat av: ninni

Hej

Vilket vackert skåp du har hittat,kul när man känner att det blir helt rätt.

Kram o ha en fin dag.

Ninni

2011-12-23 @ 07:21:28
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback