Pyssel & Julmarknad

Åh det är den underbara hösten som sätter fart på pysselnerven tror jag :-) Så fort det blir höst och man börjar spendera mer och mer tid inne så vill jag ha något att göra med mina händer! Måste få pyssla med andra ord. Det är så avkopplande och roligt att få hålla på med massa olika roligare grejer!


Snart närmar sig Julmarknaden vid Nybo Handelsgård här i Valbo som jag ska stå på tillsammans med en god vän, Ninni samt en bloggbekant, Sonja. Julmarknaden är nämligen nästa lördag den 26:e november kl: 11-16.

 

Korthängare med jutesnöre och små klädnypor:

Den här korthängaren gjorde jag för bara några minuter sen så den är vad man kan kalla det senaste pysslet! Idén till den har legati huvudet väldigt länge men nu äntligen fick jag den att bli verklig! Den är förmodligen något jag också kommer att ta med mig på marknaden. Korten kommer jag även att sälja separat, jag har en hel drös med vackra vintagekort, de är ju så roliga att göra så det blir ju lätt att man massproducerar...haha! Nån som kanske känner igen sig i det *ler*

 

Vintagetavlor


Vackra bilder på målarduk med jutesnöre knutet runtom. Väldigt enkelt men ack så vackert!


Jularrangemang i zinkhjärtan & vitmålade konservburkar med decoupage:

Ett annat pyssel är små jularrangemang! Jag kommer att sälja små söta zinkhjärtan samt små söta konservburkar som jag målat och fixat till och sen gjort lite julfina :-) Jag, mamma och syrran var nämligen i skogen häromdagen och de hjälpte mig plocka lite kottar, mossa, lingonris och grenar bla. Av vanliga små grenar kan man knyta ihop ett gäng som jag gjort och sen knutit spets runtom. Väldigt enkelt men vackert att dekorera med hemma :-)

Konservburkar i olika storlekar med decoupage:

Mamma, syrran och mitt jobb bidrar med konservburkar som jag sen piffar till! Målar dem först vita sen gör jag decoupage på dem, jätteroligt och se så mkt finare man kan få gamla konserburkar! Bra återvinning här *ler*. Burkarna kan man använda till förvaring av olika slag. Jag har tex pennor och kontorsprylar i några av mina små konservburkar. Eller varför inte som blomkruka! Det är som sagt var bara fantasi som sätter gränser för vad man kan använda dessa burkar till. Jag hade önskat att jag hade lock till dem så man kunde använda dem till kakor och annat gott...hihi!

Ljuspåsar med många olika texter och motiv:



Adventsljusstakar:

Jag har även några adventsljusstakar kvar sen förra höstens pysselstim! Jag har även några ljusstakar i betong som jag ska sälja.

Betongtavlor:

De här två olika betongtavlorna är också sen förra årets julmarknadspyssel. Jättevackra tycker jag med tänkvärd och bra text.

Förutom detta syr jag även vita julstrumpor med söta vintagemotiv och spets på. Åh det är så roligt med all tillverkning...hihi!


Så Hjärtligt Välkommen till Nybo Handelsgårds Julmarknad den 26:e November kl: 11-16!!!!!

 



Kommentarer
Postat av: Helena, The Swenglish Home

Åh så duktig och inspirerande du är! I år hinner jag inte med att göra en "julmarknad" här hemma som förra året, och jag saknar det. Även om det är himla mycket jobb att få i ordning allt så är det ju SÅ roligt att hålla på.



Jag återanvänder också konservburkar på olika sätt, men hos dig fick jag en ny idé nu. Att måla dem vita och göra lite découpage på är ju en jättebra idé! Det kan nog tänkas att jag härmar dig lite framöver... :-)



Och du.... dina betongtavlor är supersnygga... och ljuspåsarna, förstås, de är redan "klassiker"! .-)



Hoppas din försäljning går jättebra!



Kram, Helena

Postat av: Anki

Åh nu fick du in mig på ett projekt jag inte har tid med, haha=) har letat efter julstrumpa till V men inte hittat nåt, å Ebbas är så ful, så här sitter jag och klipper tyg till två strumpor!! hade inte ens tänkt på att göra själv! Skoj!

Massor med fint du har gjort!!

Kramar!

2011-11-20 @ 21:02:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Hannis

Så mycket fina saker!

Vilken pysselanda du har=))

Själv ska jag börja med någon sorts adventsljusstake, har förträngt det här med advent!



Kan tänka mig att det är kul att stå på marknad.

Både och sälja men också och träffa alla människor.



Ha en härlig vecka/Hannis

2011-11-21 @ 05:48:55
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Linda

Men åå vad du är duktig att pyssla och dona, det blir ju så fint! Hoppas du får sälja en hel del på marknaden :)



Kram Linda

2011-11-22 @ 12:11:58
URL: http://hagbacken.blogspot.com/
Postat av: Eva-Lena

Jättefina grejer du gör, de kommer att sälja som smör. Jag ska försöka komma på lördag och kolla in utbudet!!

Ha de gott! Eva-Lena

2011-11-23 @ 07:36:05
URL: http://blog.lavendelolantliv.se
Postat av: Sonja

Jisses vad mycket fint du har gjort!!! Ja, vi får verkligen hoppas på bra väder på lördag. Har hört att det ska bli lite blåsigt framöver. Hoppas det inte stämmer... Ska bli kul att ses på lördag. Ha det bra och pyssla inte ihjäl dig nu...:-) Kram Sonja.

2011-11-23 @ 14:27:39
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: dalkullan

Åhh så fina saker, attans att bilen ska vara trasig just nu när det är tusen härliga julmarknader runt om i dalarna framöver. Jätte fina saker du kommer sälja. Vad kommer du ta för adventspåsarna, kan man köpa via bloggen? :D



Ha en bra dag



Dalkullan

2011-11-24 @ 06:56:41
URL: http://dalarum.blogg.se/
Postat av: MiaMaria

Hejsan och tack!



Självklart håller jag tummarna för dig:)



Jisses så mycket fint du pysslat!



Ha det så gott!

MiaMaria

Postat av: Annica

Här var det mycket vackert att vila ögonen på:)



Hoppas försäljningen gick lika bra som jag tror!



Kramkra

Annica

2011-11-26 @ 18:24:07
URL: http://lodahls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback