Oxford är här!

Nu sitter jag i vår nya och väldigt efterlängtade Oxfordsoffa och bloggar, riktigt mysigt! Älskar vår nya soffa, den är verkligen perfekt för vårat vardagsrum. Vi har beställt den i hörnsoffe-modell och den är 319x319 cm åt vardera håll så den är verkligen maffig! Färgen heter West White och det är ekfötter med mässingshjul på den. Den var verkligen precis så fin som vi önskade och hoppats på! Här är en bild som jag tog i tisdags då den kom och vi precis monterat den, har inte hunnit piffa till så mycket varken i soffan eller på väggarna men ni kan ju iaf se hur fin den är. Äntligen kan vi slänga oss raklånga i soffan efter en lång dag och bara pusta ut! Känns otroligt lyxigt efter att ha varit utan soffa i dryga 3 månader! Nu ska vi NJUTA massor och jag ser fram emot den sköna innesittar-hösten *ler*


Igår var det fredag och jag var ledig. Har haft en riktigt skön vecka den här veckan. Efter förra oxveckan jobbade jag den här veckan bara onsdag och torsdag varpå jag jobbade kortdag torsdag och slutade redan klockan 15:00-härligt!

Efter jobbet i torsdags åkte jag hem till min goa vän Anki på 1-årskalas! Hennes lille Vilmer fyllde stora killen :-) Det blev gofika och det var supermysigt och trevligt att umgås, som vanligt, tack-tack! Framöver ska vi på lite relaxmys i stan samt även Afternoon-Tea Party i inredningsbutiken Madame Nyberg här i Valbo , mkt trevligt att se fram emot!

Igår var det fredag och jag var ledig. Mamma och syrran hade tagit semester då vi hade planerat in en shoppingdag i Västerås! Vi strosade i centrum, besökte Åsby Hem & Inredning, shoppade på Nisses och sist besökte vi det nyöppnade Köpcentrat Erikslund. Och som vanligt i Västerås så hittar vi alltid massor att shoppa :-)

Det blev några koftor, ett linne, 2 par skor, gardiner, kuddforal, assietter, nytt duschdraperi och ett jättefint blomsterbord med 3 olika höjder/trappsteg. Superfint! Vi hade en väldigt trevlig dag och tiden bara springer iväg när man har roligt :-) Vi var klara runt 19:00 då vi styrde kosan hemåt igen. De släppte av mig i kär Valbo och jag var hemma ca 20:45. Då blev det mys i soffan med Hjalle, vi sträcker ut oss i varsin ände och det är såå skönt - vi älskar vår nya Oxford-soffa!!! Vi kollade film, men jag var rätt trött så slumrade lite däremellan.

Idag lördag vaknade vi strax före 08:00. Åkte till Hjalles föräldrar och åt frukost strax efter 09:00 och sen var Hjalle så gullig att han skjutsade runt mig på några loppisar samt till Jysk där jag köpte innerkuddar till mina fina nya kuddfodral!

Vi kom hem ca 11:30 och då susade jag runt som en virvelvind i köket...hihi! Piffade till köket lite med den nya linnefärgade hissgardinen samt de vackra linnefärgade/rosa-rosiga kuddfodralen som jag shoppade igår. Jag bytte även stolsöverdrag till linnefärgade. Likaså bytte jag pläd i soffan från en vit till en linnefärgad.



I ena hörnet av köket har jag valt att placera mitt symaskinsbord. Passar perfekt där tycker jag samt att det är roligt att ha en yta att dekorera på och göra fint på även i köket :-) Den vackra dörren älskar jag! Har haft den i vardagsrummet i lägenheten men just nu får den stå i köket. Vi får se sen om den flyttar till vardagsrummet även här i radhuset. Men för tillfället tycker jag att det gör sig rätt fin i köket faktiskt!



En närmare titt på symaskinsbordet visar lite torkade rosor som jag tagit från Hjalles födelsedagsbukett. Tycker det är så väldigt dekorativt med rosor.


Från kl. 13:00 och fram till kvällen idag hade Hjalle bjudit in till fotbollskikande för några vänner så jag passade på att åka hem till mamma en sväng. Där började jag måla på mitt gamla sminkbord som jag hade i mitt tonårsrum hemma hos mamma och pappa och som jag ärvt av min mormor. Det är en väldigt kär möbel för mig som de senaste åren varit i behov av en makeover. Och igår kom mamma på att jag kunde använda sminkbordet som bord till min "blogghörna" efter att jag beskrivit vad för slags bord jag var ute efter. Och hon kom på att mitt kära sminkbord stod klart för målning i deras källare. Det kommer verkligen bli perfekt som liten blogg-hörna :-) Ni ska få se sen!


Jag målade det några gånger idag men det behöver fortfarande lite mer vitfärg på sig så jag får måla vidare en annan dag, men nu är jag igång iaf. Jag målade även klart en bänk som jag köpte i somras.

Snart väntas lite lördagsmys med god mat och dryck samt lite efterrätt, yummie!


Förresten!!! Jag vill göra en efterlysning här på bloggen!

Det gäller den här vackra tvålkoppen som jag jättegärna skulle vilja få tag på. Om inte denna så en liknande i gjutjärn.

Bilden är lånad av Mia med bloggen Lilla Blanka, tack för lånet!

Om nån av er därute har en ni vill sälja eller har andra tips om var jag kan få tag på den eller liknande tvålkopp tar jag mer än gärna emot era tips!

Den som lyckas guida mig till just denna tvålkopp jag visar på bilden kommer jag att belöna med 2 st ljuspåsar med valfri text/motiv :-)

TACK FÖR HJÄLPEN!!

Ha en skön kväll kära vänner!!





Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken härlig helg du!!

Å tack igen för att du kom till oss!!

Ha en härlig kväll!! Kramar

2011-10-15 @ 20:15:52
Postat av: Hannis

Vilken stooor soffa!Och snygg.

Hur härligt som helst att bara kasta sig ner och njuta.

Behöver jag säga att jag dreglar över din dörr??

Tror jag har gjort det förut också=))



Ha en riktigt skön dag!

Postat av: MiaC

Ohh gött, vi har precis beställt en i samma modell fast tvåsits och lite svängd... detta är helt klart en soffa som kommer hänga med länge... =)Ha det gott M.

2011-10-16 @ 15:51:11
URL: http://grantzlost.blogspot.com/
Postat av: Eva-Lena

Jättemysig soffa! Den är otroligt snygg den där tvålkoppen, hoppas att du får tag i en sån. Tack för dina ord på min blogg, ni är välkomna när ni vill! kram Eva-Lena

2011-10-16 @ 16:02:37
URL: http://blog.lavendelolantliv.se
Postat av: Carina Gerdin

Hej Anna!

Exakt den tvålkoppen i gjutjärn finns på butiken, Himlen runt hörnet, det är även en blogg men det vet du säkert. Hoppas du finner din tvålkopp ( mycket snygg )!

Kramar Carina/Hjo

[email protected]

2011-10-16 @ 18:18:35
Postat av: Anna/LevindasVärld

Hej Carina!!



Menar du att den finns i den butiken??!! Åhhh va jag hoppas på det :-) Har redan mejlat dem och frågat och väntar med spänning på svar! Om det visar sig att den finns och jag får beställa den ska du få 2 st ljuspåsar av mig som belöning för att jag fått tag på min drömtvålkopp :-)

2011-10-16 @ 20:23:22
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Carina Gerdin

Hej igen Anna!

Jag kollade efter tvålkopp i gjutjärn/bilder och fick upp en bild på deras sida, Himlen runt hörnet, i Örnsköldsvik. Hoppas du får tag på den, den är jättesnygg! Jag är bara glad om du hittar den.

Kramar Carina/Hjo

2011-10-16 @ 21:48:26
Postat av: Anna'

Carina// Ja jag har också sökt på tvålkopp i gjutjärn på internet och hittat tvålkoppen, men kruxet har varit att det var flera år sen som bildinläggen om just denna tvålkopp gjordes... Såg nu att inlägget om tvålkoppen från Himlen Runt Hörnet skrevs 2008 och risken är nog stor att de inte längre har kvar den.. :-((( Men jag håller tummarna för allt vad jag är värd att det åtminstone finns 1 st kvar :-)

2011-10-16 @ 21:58:59
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Bettan

Här finns en modell-http://www.magasinkrantz.se/tvalhallare-gjutjarn-p-857.aspx

Skulle det kunna vara nåt Anna? Eller ska den kanske vara vitare? :)

Hittade några på Tradera också! http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?header=true&search=tv%C3%A5lkopp%20gjutj%C3%A4rn&catid=-1

Lycka till med letandet!

2011-10-17 @ 10:16:26
URL: http://gustavpers.blogspot.com
Postat av: Bettan

Hoppsan blev nåt fel med länken. Testar med denna istället:



http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?header=true&search=tv%C3%A5lkopp%20gjutj%C3%A4rn&catid=-1

2011-10-17 @ 10:19:39
URL: http://gustavpers.blogspot.com
Postat av: Bettan

Nu bombar jag dig med länkar! :) Du har kanske redan kollat alla? Hur som.

http://www.vackerthem.com/?artnr=H+1015

http://lantmusen.se/tvalkoppros-p-576.html

2011-10-17 @ 13:17:01
URL: http://gustavpers.blogspot.com
Postat av: Emelie

Snygga saker! =D

2011-10-17 @ 13:46:36
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

hehe coolt med en soffa man kan rulla iväg i :P

2011-10-17 @ 14:50:05
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Anna/LevindasVärld

Bettan// Tack för alla tips! För några dagar sedan fann jag en brun tvålkopp i gjutjärn på butik "Magasin Krantz" som jag fick idag :-) Ungefär samma stuk som de du länkat till!



Den är inte lika fin som den jag efterlyser förstås men är tjusig på sitt vis och piffar till badrummet en aning :-)



Så med andra ord, jakten fortsätter ;-)

2011-10-18 @ 00:09:45
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Heej Anna! Tusen tack för din kommentar :) Vilken supersnygg och skön (som det ser ut) soffa ni köpt! Förstår att det kommer bli många mys-kvällar i den ;)



Kram på dig!

2011-10-19 @ 00:33:26
URL: http://hagbacken.blogspot.com
Postat av: ninni

Men så fint det blev med er nya soffa,kan tänka mig att det är skönt att få slänga sig i den efter jobbet,ni som har varit utan så länge.

Kram

Ninni

2011-10-19 @ 15:03:08
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Så fint det blev med nya soffan, härligt med en stor så man får plats!

Supermysigt i ditt kök!



Ha det bra!



Kram Liza

2011-10-19 @ 21:31:28
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Pite ByggnadsvårdsErica

Så otroligt mysigt du har det i köket med symaskinsbordet och den vackra dörren! Soffan i vardagsrummet skulle man inte heller säga nej till. Vi är också ute efter en ny soffa, men vi har så litet tv-rum därför blir utbudet inte lika stort. Men, den som väntar på något gott... :-)

Ha det bäst!



Kram Erica Pite Byggnadsvård

2011-10-19 @ 22:07:23
URL: http://www.pitebyggnadsvard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback