Hemmapiff!

Idag torsdag har jag varit ledig och pysslat lite här och lite där. De senaste dagarna har bla vadagsrummet fått lite mer piff, det går sakta men säkert framåt iaf :-)

Jag har fixat några fler mysiga kuddar till soffan, man kan aldrig ha för många "mys-kuddar" *ler*. På väggen har jag fått upp en tavla, ett dokument i en vit nött ram. Bredvid har jag spikat upp de vackra bruna väggljusstakarna i trä och smide som jag gillar så mkt! På väggen över andra delen av soffan ska jag skruva upp en vit hylla med vita konsoller, kommer bli såå fint sen när den väl är på plats. Det är bara så himla nervöst att borra de första hålen i ett nytapetserat rum...iiiii!!!


Såhär ser vardagsrummet ut när man kliver in i det från hallen. Fönstrena vätter ut mot vår lilla altan och trädgård :-) Det jag inte gillar med fönstrena är att de är brunmålade...suck! Hade mycket finare fönster och fönsterbrädor i lägenheten, de var vita! Men det är inte så mkt att göra åt när vi bor i ett hyresradhus så vi får göra det bästa :-)

Får jag presentera "Myshörnet" i soffan! Jag och Hjalle brukar sträcka ut oss i varsin ände och ligga med huvudena i hörnet, det är såå mysigt!!! Vi har aldrig haft en stor soffa förut utan 2 st 2 och 3-sits soffor så vi har alltid suttit/legat i en varsin soffa. Nu när vi ligger i samma käns det så himla mysigt, man är så nära varandra hela tiden och kan kramas och pussas när det är reklam på tv:n...hihi!


Mina vackra loppisfyndade trä och smides-ljusstakar! Tror det var på Gävle Biståndsgrupp här i Valbo som jag fyndade dem för några år sen. Jag diggar dem skarpt! Har satt ljuskoppar i dem för det blir ett väldigt behagligt sken då.


Min tavla med ett dokument som var väldigt populärt för några år sen och jag fick tag på det rätt billigt på Tradera minns jag. Men det hänger med än, jag gillar´t :-)

Idag var jag till COOP FORUM och köpte 2 nya lampfötter!!! Jag gillade det rustika med dem samt drivvedsfärgen de är målade i. De blev placerade i vardagsrumsfönstret. Jag köpte även några lampskärmar, men inte just dessa.



De andra två vita lampfötterna jag hade i vardagsrumsfönstret tidigare har jag placerat här på byrån i hallen med de nya beige/bruna lampskärmarna från COOP, blev riktigt bra! Har velat ha 2 st lampor på byrån länge men inte haft några så det var ju tur att jag hittade de bruna "fötterna" idag så jag kunde "möblera" om lite med de andra :-)

Bredvid lampan har jag en söt spegel som står på fot. Det fiffiga med den här spegeln är den lilla förvaringskoppen där man tex kan lägga bilnycklarna och mobilen när man kommer hem, fififg och snygg! Jag har en precis likadan inne i badrummet där jag förvarar mina smycken över natten.

 

Näe nu ska jag fortsätta mitt piff härhemma och invänta Älsklingen - då blir det lite god mat!

Ha en skön eftermiddag/kväll alla ni som tittar in! Jag blir så glad för alla rara kommentarer och det är så roligt med utbyte av ideér här på bloggen!

 


 



Kommentarer
Postat av: MiaC

Ahh snyggt, tänk vad mycket det gör med lite piffing... =) Kommer bli hur snyggt som helst med hyllan också, förstår din nervositet.. jag är lika dan... =) kram på dig.

Postat av: ninni

Det blir ju jätte mysigt hos er,måste komma över och kika någon dag.

Kram o ha en fin lördag.

Ninni

2011-10-22 @ 08:09:57
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jättefint vardagsrum jag älskar dina kuddar!!!

Ha en fortsatt mysig helg!

Kramkram Lotta

2011-10-22 @ 20:31:52
URL: http://viivillavillekulla.blogspot.com
Postat av: ninni

Halloj.

Ja fredagen kanske skulle kunna passa,men jag kan inte vara borta så länge,kanske 3-4 timmar sen måste jag hem till hundarna,du vet det är många att gå ut med,fniss...........

Kramen o ha en fin dag.

Ninni

2011-10-23 @ 12:22:03
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej levinda, oj vilken stor och skön soffa ni har nu :) Vi har precis som du hade innan en tvåa och en trea och vill också kunna mysa närmare varandra ;)



Allt ser så fint ut, måste vara skönt med lite mer utrymme?



Kram på dig och hoppas eran helg varit bra!

2011-10-23 @ 16:51:34
URL: http://hagbacken.blogspot.com/
Postat av: ninni

Hej

Ja vi bestämmer så,ha en forsatt fin söndag så ses vi på fredag.

Ninni

2011-10-23 @ 16:51:54
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Helena, The Swenglish Home

Hej söta Anna,



Nu har jag varit oerhört tyst i bloggvärlden en längre tid, och det är så härligt att äntligen kunna hinna med en liten "promenad" i bloggvärlden.



Här hos dig har det verkligen hänt mycket sedan jag tittade in senast, och det är så roligt att se ert nya hem växa fram. Och oj så fint det blir! Er soffa är verkligen en höstmyssoffa. Eller förresten, en året-runt-myssoffa! Köket ser också så fint och inbjudande ut, och det golvet blev himla bra där.



Er Italienresa förstår jag måste ha varit speciell på många sätt, och vilket fantastiskt mysigt foto på er två i Venedig där!



Stor kram till dig och tack för ditt besök hos mig!

Helena

2011-10-23 @ 22:46:35
URL: http://theswenglishhome.blogspot.com
Postat av: dalkullan

Hej, vilka fina ljuspåsar du gör, kommer nog att beställa snart av dig :) La till dig på blohlovin, tror du har en blogg i min stil :)



Ha en fin dag



Dalkullan

2011-10-24 @ 14:15:20
URL: http://dalarum.blogg.se/
Postat av: Lizas Lantliv

Så fint o mysigt det blir!

Vilka snygga lampfötter du hittat!



Ha det bra!



Kram Liza

2011-10-24 @ 21:46:10
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback