Ett vitt litet brickbord

Jag fick ett presentkort av min syster i julklapp och för nån vecka sen hittade jag den perfekta prylen att köpa för presentkortet, nämligen det här fina vita brickbordet!

Det är köpt på en av favvobutikerna, Owe Jansson här i Valbo. Det passade perfekt där jag hade tänkt mig, bredvid vitrinskåpet i vardagsrummet vilket var extra roligt! Den söta statyn bredvid har jag fått av min mamma och den är köpt på Åsby Hem & Trädgård i Västerås och den är jättetung!


Brickbordet pryds av ett sött knippe vitsippor (fuskisar!) och en vit ranunkel (fuskis!) i en vacker vit stenkruka. Den vackra gröna nötta ängeln med fågel i handen tyckte jag passade perfekt på bordet  som nu påminner om vår och sommar - härligt!

Igår gjorde jag ett besök hos min vän
Ninni efter jobbet och snart är det dags för henne att inviga sin Gårdsbutik "Hagagården" som hon och hennes man byggt på och gjort så himla fin! Vi satt i butiken och fikade och wow så mycket fint hon hade fått hem! Ni som har vägarna förbi Gävle-Valbo området måste definitivt göra ett besök hos henne sen när hon öppnat, vilket hon gör senare denna månad är det tänkt! Jag fick med mig 3 vackra stenkrukor hem igår som jag är väldigt nöjd med, ni ska få se en annan dag :)

Nu ska jag göra mig iordning, ska hämta upp Ninni för att göra ett besök till Owe Jansson (igen!) för hon skulle köpa en jättefin skylt/griffeltavla att ha utanför sin butik för att skriva öppettider på och glada erbjudanden!


***** Uppdatering - skylten inköpt! *****

Senare idag ska jag hem till mamma och slinga håret på henne och göra henne lite xtra vårfin.

Ha en underbar dag kära vänner!

Idag börjar även påskhelgen så GLAD PÅSK!







Kommentarer
Postat av: Anna

Hej !



Kikar in o önskar dej o dina en glad o mysig påsk

Kramar

Postat av: Anonym

Hej Levinda

Vilket gulligt brickbord. Såna tycker jag om. Var kan man köpa griffeltavlan? Påsk kramar till dig. InWhite4You

2012-04-06 @ 00:09:03
Postat av: Anette& Dick

Fint brickbord som du har köpt!

Ha en trevlig påskafton!

Kram Anette

2012-04-07 @ 11:27:30
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: ninni

Hej

Hoppas du haft en fin påsk med god mat mm.bilden blev super fin.

Stor kram

Ninni

2012-04-08 @ 14:29:27
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback