Något Nytt

God kväll!

Förra veckan var jag till butik
Madame Nyberg och köpte något fint! Det syns på bilden nedan, kan ni gissa vad det är som är nytt måntro???

Jo jag ska berätta, det är den vita, nötta fågelburen i metall som jag hängt i köksfönstret och placerat en blomma i. Jag ville täcka insynen lite mer från vårat kök (det är en gångväg precis utanför) så jag hade planer på att leta en ampel att hänga där. Men så fick jag syn på buren och fick en snilleblixt om att den skulle passa perfekt där! Mindre insyn och jag tror faktiskt att det blev rätt tjusigt också :-)

Här är kökssoffan med ett nyfyndat tillskott!

Det är den avlånga linnefärgade kudden med den sydda texten "Antiques" som är nytt i soffan. Kudden är handgjord och jag fyndade den på butik Artur & Gerda när jag var där med Sonja för ett tag sen. Tyckte den kudden var så himla charmig och passar perfekt i min kökssoffa!

Idag har jag varit ledig efter en lång föregående arbetsvecka + helg. Såå skönt med lite ledighet! Är ledig imorgon också och det känns grymt skönt att få vara ledig 2 dagar mitt i veckan! Och imorgon kommer min kära vän Anki och hälsar på, ska bli himla trevligt :-)

Idag skulle Hjalle till Audi i Sthlm för att testa bilen så jag följde med. Vi kom dit 10:00, sen besökte vi Handelsträdgården i Ulriksdal samt Järva Byggnadsvård. Jisses så mkt fint! Nu vill jag hitta hus så vi kan börja köpa vackra, gammeldagsa detaljer till det från diverse byggnadsvårdsbutiker :-)

På hemvägen stannade vi till på inredningsbutiken Fullerö Handel i Uppsala där de har sååå mkt fint! Jag hittade lite smått och gott...hihi! Både till mig själv och till min kära lillasyster Jenny som fyller år på fredag.

Jag försökte skynda mig så gott jag kunde i och med att Hjalle satt i bilen och väntade, men det är inte så lätt att skynda när det finns så mkt fint i butiken...hihi! Men jag tror jag gjorde ett bra jobb ändå med tanke på hur mkt längre jag kan bli kvar därinne med kvinnligt sällskap...haha!!

Vi kom hem strax efter 15 och sen dess har jag bra legat i soffan och kikat på tv småslumrat lite och tagit det lugnt. Det ska jag faktiskt fortsätta med nu :-)

Ha en fin kväll och massor av kramar till er som kikar in!





Kommentarer
Postat av: Eva

Åh vad fin din kudde är.....gillar kuddar ;)

Syr massor, man kan inte få för många kuddar.



Är ofta in och kikar i din blogg men har aldrig kommenterat tyckte det var dags nu :)

Kika gärna in på min blogg minaquiltar.

Ha det gott//EVA

Postat av: Sonja

Fin fågelbur. Och kudden var så charmig. Passar perfekt i din soffa. Stora kramen Sonja.

2012-01-30 @ 22:46:59
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Men vilken fin kudde du har köpt,passar busbra där,och fågelburen är underbart fin!!

Stora kramen till dig.

Ninni

2012-01-31 @ 09:03:39
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej gumman.



Men gud vad söt du är. Tack, hoppas jag hittar kopparna snart:).



Alltså måste bara säga, gud så fint ni har det. Du är grym på att få till det lilla extra alltså! Blir väldans inspirerad här.



Er "rossoffa" och kuddarna i soffan e to die for:).



Kram

2012-01-31 @ 13:54:42
URL: http://vitaboet.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej på dig!

Det var ett tag sedan...

Jag tycker att det blev jätte fint med fina fågelburen där! Särskilt med blomman i, en del fågelburar har så små luckor så man inte får in så mycket...

Ha det gott du me´...

Kram Sofia

2012-01-31 @ 15:05:28
URL: http://sofiasbod.blogspot.com
Postat av: Gamla skolan-jennie

Hejsan!!



Men så fina saker du har i ditt hem!!! Jag vill också ha en fågelbur! Tänker köpa en stor och ställa på skåpet som jag målar nu.. Ja visst får man beslutsångest när man ska måla, men som du skriver det blir oftast bra med vitt!



Kram Jennie

2012-01-31 @ 20:46:53
URL: http://www.gamlaskolan-jennie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Älskar alla sorter av kuddar!!Har nog fått dille på kuddar och dessa fina kuddöverdrag..

Likadan fågelbur har jag har oxå gått och tänkt att sätta en hängväxt i och nu ser jag ju hur fint resultatet blev!!Kanon ju!!!

Kramar Lotta

2012-02-01 @ 15:27:44
URL: http://viivillavillekulla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback