Golvlampa till fyndpris!

I söndags satt jag hemma hos mamma och myste. Vi eldade i öppna spisen och låg i soffan och tittade på tv. Jag slösurfade lite på Iphonen och kom in på Blocket. Och där ser jag till min lycka en världsfin golvlampa! Jag som är ute efter en golvlampa att ha bakom soffhörnet :-) Där var den, till ett fyndpris dessutom! Som jag skrev i inlägget innan har den som ny kostat 2000:- och jag fick köpa den för 350:-! Den är ju precis som ny, en golvlampa sliter och slänger man ju inte med direkt så det blir inte många skråmor på en sån.

Nu står den så vackert bakom soffhörnet och ger perfekt läsljus. Hjalle och jag låg uppkrupna i hörnet igårkväll och läste varsin tidning, supermysigt *ler*



Skärmen är i nån slags beigeaktig ton, men för tillfället har jag piffat upp skärmen med en vacker lampkjol i linne och med spets i nederkanten, den har min kära vän Ninni sytt till mig.


Färgen på lampfoten är typ kopparbrun. Det är snirkliga detaljer på den och notera de fina "bladverken" som dekorerar stången så vackert!

Lampan står som en smäck i hörnet och det blev så himla perfekt!

För övrigt var det lite roligt att jag råkade på just den här lampan. Min mamma har nämligen en precis likadan lampa, fast en fönsterlampa som jag alltid tyckt ha varit så fin och även sett den i just den här golvmodellen och gillat den så mkt! Inte visste jag att jag en dag som idag också skulle vara ägare till just den här vackra lampan...hihi!

Nu ska jag vara duktig och ta mig ut på en kvällspromenad! Hjalle har åkt och tränat hockey även fast han var så himla trött... Han sa nåt som fastnade i mit huvud:

-"Men man måste ju träna också."
-"Det är jobbigt att ta sig dit men sen när man är där känns det så bra och är så roligt."

Och precis så är det ju! Jag kan inte sitta här i soffan vareviga kväll och mumsa kakor eller vad jag nu har hemma. Läsa tidning, kolla på tv och göra typ ingenting.
Jag kan inte "mysa" jämt, hur bra det än låter för livskvalitén :-) Man måste ju faktiskt motionera också! För att må bra liksom. Det hör också till för ökad livskvalitét, att röra lite på sig då och då. Det är väldigt jobbigt när man ska ta beslutet om att träna eller göra nåt ansträngande som gör en någorlunda svettig och flåsig. Men när man väl tagit beslutet går det lätt, då är det roligt att komma ut eller vad man nu tar sig an!

Så nu ska jag ta beslutet att ge mig ut på en vintrig kvällspromenad, så det så!

Då kan jag väl få göra en kopp kaffe och mumsa i mig några till pepparkakor och AfterEight-mumsbitar sen när jag kommer tillbaka in, eller hur? ;-)



Kommentarer
Postat av: Anki

Så får man absolut göra!!! Måste ju belöna sig när man vart duktig =)

Är de nästa vec du har mkt ledigt? Tänkte om vi hinner ses nåt=)

Kram!!

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Fin Lampa!

Verkligen!



Prommenader är så sköna - som du säger - skönt när man kommer hem

=)))



Må gott



Maliin

2012-01-25 @ 21:19:27
URL: http://www.qreate.se/blogg
Postat av: Hannis

Så fin!!

Lampor är svårt tycker jag.

Hittar jag någon jag vill ha så kostar dom skjortan=))



Bra beslut med promenader!

Jag går upp 40 minuter tidigare varje dag så går jag till jobbet istället för att ta bussen och kör boxning en gång i veckan.

Det gjorde större skillnad än vad jag trodde faktiskt. Men jobbigt var det till en början!



Kram Hannis

2012-01-26 @ 05:43:52
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej Anna

Vad härligt med en promenad,jag var ute i skogen på en långpromenad i tisdags,det var underbart.

Vilken fin lampa du fått tag på,passar perfekt där.

Stora varma kramen till dig.

Ninni

2012-01-26 @ 08:05:14
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Håller med Hannis, det är svårt med lampor. Men här gjorde du ett kanonfynd! Både pris och modell var toppenfint. Mysig soffhörna.

Kramar

AnnaMaria

2012-01-26 @ 09:49:16
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Jätte fin lampa! Passar perfekt i ditt hem, i mitt med men sån tur har jag inte :P

Lampkjolen är pricken över i:et!



Kram

2012-01-26 @ 16:59:36
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Sonja

Vilken fin lampa. Och vilket fynd! Grattis. Lampkjolen passade ju perfekt. Du har helt rätt när det gäller motion. Jag är just nu i den fasen att jag har insett att jag bara måste börja röra på mig. Jag håller alltså på att ta ett beslut. Men det kan ta ett tag innan beslutet är fattat och jag har skridit till handling:-). Men det lät ju riktigt skönt med en kvällspromenad. Kanske vi kunde ta en tillsammans någon kväll...???

Kram Sonja.

2012-01-26 @ 20:35:06
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Josefin

My gooooood vilken lampa. Hallå eller!! Jag vill också ha. Och lampskärmen skulle jag vilja säga satt som en smäck. Vad duktig hon är din vän. Har nog aldrig sett en snyggare lampkjol ever. Faktiskt! Hälsa henne det :)



Kan man inte sitta och mysa i soffan jämt? Åååh vad jag skulle vilja göra det. Hinner knappt. Jo på kvällarna försöker jag. Men då lillprinsen sussar på kvällen är det så väldans mycket annat som ska hinnas med att göras. På dagarna går tiden mest åt till att roa honom. Klagar dock inte :) Men mumsa kakor kan man minsann inte göra jämt. Jag baxar mig ut på promenader jag med. Måste röra bort gravidfläsket haha.



Sköt om dig. Trevlig helg. Kram Josefin

2012-01-27 @ 14:46:42
URL: http://villacarllarsson.blogspot.com
Postat av: Bodypalace

Rätt fin =)

2012-01-27 @ 17:41:54
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Linda

Åh, vilken jättefin lampa!



Ha en skön fredagkväll!



Kram Linda

2012-01-27 @ 18:41:34
URL: http://lindaslantliga.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Härligt att göra ett sådant lampfynd! Jag letar taklampor som passar i vardagsrum och sovrum och det är banne mig inte lätt. Antingen fantasipriser eller fantasiutseende (nej jag vill inte ha en i svart plexiglas med eldsflammor på.. ;-D )

2012-01-28 @ 16:31:12
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Jättefin lampa, och man blir ju så himla nöjd när man har gjort fynd.

Kram Eva-Lena

2012-01-30 @ 07:25:29
URL: http://blog.lavendelolantliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback