Välkommen mars månad

Nu är mars månad här och det känns att våren är på intågande! Vi har haft många fina dagar med värmande sol, snösmältning, fågelkvitter, gräs som börjar titta fram i trädgården och asfalt som letar sig fram under de tidigare snötäckta vägarna.

Helgen har passerat och det har varit en bra sådan! Har påbörjat lite vitmålning igen! Just nu målar jag 2 st furustolar som jag ska ha i köket, som jag för övrigt också har möblerat om. Jag har påbörjat vitmålning av mina otroligt fula "furu-gula" fönsterbrädor. Det blir så fint, så fint!

Idag söndag träffades vi (jag, Hjalle & mamma, pappa jobbade tyvärr) hos systeryster Jenny! Vi blev bjudna på smörgåstårta och umgicks i nån timme. Jag älskar när vi ses allihopa och bara träffas och pratar och äter nåt gott! Min familj är mitt allt, så är det!

Igår lördag fick jag hem min öppna spis i fuskmodell och den står nu så vackert i sovrummet! Mamma var så himla snäll och ställde upp med skjuts och släpvagnskörning då den andre chauffören blev sjuk. Tur som det var fick mamma sms om att hennes nya soffor kommit så då hämtade vi dem med samma gång, perfekt! Vi besökte "Bomässan" i Gävle men det var inte så mkt att se, inte för oss iaf. Fick dock med mig lite bröd och tranbär.

Av den vackra rosbuketten jag fick av Hjalle på Alla Hjärtans Dag har jag torkat rosorna och strött ut dem på min byrå, jag älskar rosor!!




Den här byrån köpte jag på Spikfabrikens loppis (som nu hastigt och väldigt ledsamt nog har fått stänga igen portarna) för några år sen.

Byrån var redan vitmålad men låsbeslagen var guldfärgade så de fick också en skvätt vitt på sig. Sen satte jag i de här fina brunrostiga ringbeslagen och sen dess har den här byrån varit en av mina favoritmöbler!

 

Imorgon kör en ny arbetsvecka igång och jag jobbar alla veckans dagar inklusive helgen, så den här veckan är liksom min "oxvecka" kan man säga. Är bara ledig på torsdag och trevligt nog blev det inbokat lite fika och shoppingträff med goa Petra som jag träffade hos Anna-Lena förra veckan och som jag sen tog sällskap med ner på stan i Gävle på tisdagen och fikade lite med och kikade sen in en sväng in till henne. Urtrevlig tjej och ni hittar henne HÄR! Alltid kul att ha nåt trevligt att se fram emot när en ny arbetsvecka ska ta sin början, helt plötsligt känns det inte lika jobbigt att ha morgondagens måndag i sikte!


Ska se till att ha fler trevligheter att se fram emot i veckan :-)

Hoppas alla godingar haft en härlig helg!!

 

 





Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej,

Vilken fin byrå du fyndade, blev jättefin med ny färg:) Synd att loppisen stängt....snart börjar ju loppis-säsongen på allvar:)

Ja, såna där oxveckor brukar man ju få emellan varven...hoppas det går bra iallafall!

Nettan

2012-03-04 @ 19:25:16
Postat av: Anna

Hej !



va fint det är rosor, sen jag hittade oasien i min ica affär så är det rosarrangemang överallt här hos mej ;)

Hoppas allt bra och du får en mysig vecka trots allt jobberi

Kramar ifrån mej

Postat av: Petra

Ser fram emot att träffa dig också vännen =)



Massa kramar!

2012-03-04 @ 22:17:05
URL: http://turningintoanangel.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofi MATSAFARI

När du ändå håller på och står där med penseln i högsta hugg så tycker jag du kan komma hem till mig också och måla. Dina otroligt duktiga inredningsfinrar skulle göra underverk här hemma;-D Otroligt vacker byrå! Avis blir jag!

2012-03-06 @ 22:55:37
URL: http://matsafari.matmolnet.se
Postat av: ninni

Hej Anna

Ja vi får ta och ses någon dag,vi får klura på någon dag som passar framöver.

Har precis packat upp min första leverans,och guuuuuuuuuuuud så mycke fint!!!!!!!!!!

Stora kramen.

Ninni

2012-03-07 @ 14:59:25
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Är du ledig idag så kan du komma över om du vill,sonja skulle komma vid 11 tiden.

Kramen

Ninni

2012-03-08 @ 09:29:52
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: ninni

Vilken synd,vi får ta och träffas en annan dag,jag har lite fix jag måste göra på eftermidagen.

Kram o ha en fin dag.

Ninni

2012-03-08 @ 10:56:06
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Hanna Ek

Älskar verkligen din blogg, glad att jag hittade den. Följer dig på bloglovin nu, hoppas att du följer tillbaka!

2012-03-09 @ 04:25:14
URL: http://hnny.blogg.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Din byrå var jättefin. Tänk vilka fynd man kan göra på loppis. Mysigt att få umgås med familjen så mycket som möjligt.

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Ullis

2012-03-10 @ 21:06:39
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Vilken underbar byrå. Precis i min smak. Jo men, imorgon fm skulle passa mig bra att ses. Jag ska vara hos tandläkaren i Valbo kl.12.30. Då skulle ju jag kunna titta in till dig en sväng innan, om det är OK.

Eller har du något annat förslag???;) Ha en bra söndag. Kram Sonja.

2012-03-11 @ 09:33:42
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Sonja

Jag kan väl komma sådär kvart i elva, så hinner vi prata en stund. Tiden går ju så fort när man träffas... Jag tar gärna lite kaffe och fikabröd om du har. Men åk nu inte och handla för min skull... en kopp kaffe duger gott! Då ses vi imorgon. Kram Sonja.

2012-03-11 @ 16:33:57
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Emma (lillsyrran)

Va är de du säger finns inte spiken loppis i valbo kvar? jag som planerat en tripp med syrran till valbo snart och ville så klart besöka Spikens. Har hittat många fina fynd där. När stängde dom? =(

Kram Emma

2012-03-13 @ 19:14:29
URL: http://systrarnavirrpannor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback