Ännu ett år att minnas

Nu har mitt 31:a levnadsår passerat och i söndags den 17:e februari påbörjade jag mitt 32:a år med glädje och spänning!
Jag spenderade dagen med nära och kära och kände mig så upprymd av glädje hela dagen lång och mådde så bra av alla fina människor jag hade omkring mig *ler*.
 
TACK kära NI som på ett eller annat vis uppvaktade mig på min dag!
 
Några presenter visar jag nedan:
Av kära systeryster fick jag den pastellrosa söta emaljkastrullen som jag önskat mig!! Så himla fin att den får stå framme hela tiden, hujedamig att gömma undan en sån här sköning i något av de mörka skåpen, nä si det går verkligen inte för sig...hihi! Till och med min älskling blev lite impad av kastrullen, det var ju trots allt emalj i den och det gillades visst! Av mamma och pappa fick jag bla det här fina setet med diskhandduk och grytlapp, passar mig perfekt!
 
Av mamma och pappa fick jag även den här toksnygga väskan samt krukorna! Sen låg det visst en liten slant i grattiskortet också så vi får väl se vad jag köper mig för nåt för den ;)
 
Och av min rara Älskling då?
Det här är den lilla söta nallebjörnen jag fick av min Älskling på Alla Hjärtans Dag, viket man nästan kan lista ut på nallens ena fossing...hihi!
 
Födelsedagsmorgonen började med sång och frukost i sängen. Hjalle bjöd på stekt ägg, bacon, rostat bröd med ananas och mangomarmelad samt juice och färsk ananas!! Åååh vilken kalasfrukost, mums va gott! Sen låg vi kvar i sängen och drog oss och kikade lite på tv, precis sådär som jag alltid önskar att jag kunde börja mina söndagar, eller egentligen önskar jag väl det alla veckans dagar men si det funkar ju inte riktigt!
 
Sen öppnades det lite presenter och jag fick en korköppnare till vin, perfekt! Sen ska han bjuda mig på en övernattning på hotell samt mat och dryck, åh va myyysigt!! Jag längtar allaredan!
Sen är det faktiskt så att jag behöver glasögon så det har han bestämt sig för att betala åt mig. Vi ska bege oss till SpecSavers samt Smarteyes och jämföra, tror det blir 2 glasögon. Perfekt att ha hemma när jag sitter vid datorn och kollar tv, det är då jag behöver de mest.
 
Jag tycker det är himla mysigt att fylla år och det gör mig så gott när alla fina människor samlas och vi får äta god tårta & fikabröd och prata och bara rå om varandra, det är fint *ler*. Sen är det himla spännande att få öppna presenter och det kommer jag nog alltid tycka!
 
Av Hjalles föräldrar får jag boka tid och välja nån form av behandling eller njuta i relaxavdelning. Åh det ser jag fram emot! Tror faktiskt att jag och Hjalle ska åka nånstans och bubbla lite bubbelpool för det älskar han nämligen min Hjalle så han får nog följa med :)
 
För övrigt är det många som insjuknar i influensan runtomkring en. Och jag börjar fundera på om jag också har nåt som inte är som det ska i kroppen. För ca 2 veckor sen vaknade jag med en konstig värk i örat/käken, sådär som det kan kännas när man sovit konstigt på örat ni vet. Känns ömt och ömmar när man gapar. Men sen min födelsedag har det försämrats till att jag inte kan bita ihop ordentligt utan kan bara bita ihop med framtänderna liksom, sen tar det stopp och gör ont i käken. Och det känns jättekonstigt, nästan som att jag fått ett nytt "bett", typ överbett i mitt fall. Himla skumt och jag tror jag måste kontakta Hälsocentralen om nån dag om det inte vill ge med sig eller bryter ut i en influensa-sjuka vilket jag funderar på om det tänker göra.. Det blir ju konstiga spänningar också ju längre dagen lider och det sprider sig i huvudet och det känns hela tiden som att jag vill "stretcha" ut allting och få det att försvinna. Men lika bra att höra sig för i lagom tid istället för att vänta för länge med att kontakta sjukvården så jag får nog plocka upp luren och slå dem en pling.
 
Nåja, förutom den konstigheten flyter allt på! Veckorna bokstavligt talat svischar fram! Därför tyckte jag särskilt mycket om den sköna söndagen/födelsedagen jag hade så den lever jag vidare på *ler*
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi MATSAFARI

Grattis:-D

Postat av: Lizas Lantliv

Vilka fina presenter du fått!
Grattis lite i efterskott!

Ha det fint!

Kram Liza

2013-02-20 @ 12:08:09
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
Postat av: Petra

Grattis i efterskott! =) Du verkar ha haft en alldeles underbar födelsedag och med så mycket fina presenter! Förstår att den rosa kastrullen får stå framme, den var verkligen söt.
Ha en härlig dag!
Kram Petra

2013-02-21 @ 05:32:38
URL: http://torpliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback