Vårnöje

Nu var det ett tag sen jag kikade in här! Jag har haft annat skojsigt för mig på fritiden än att sitta vid datorn...hihi! Jag tror banne mig att våren är här nu, rätt nära inpå sommaren så kanske är det redan sommaren som kommit :)
 
Hur som helst har jag njutit av naturen och all grönska och vackert däremellan *ler*
 
Jag har påtat i landen, rensat och gjort fint och fått skit under fingrarna, härligt!!! Vilken "må-bra-känsla" det är att få sätta händerna i jorden :)
 
Jag har unnat mig några stunder i hammocken. Ibland med en tidning eller bok men ibland har jag bara legat där och gungat och tittat ut över trädgården och på trädtopparna som susar och svajar sådär rofyllt. Något mer som är rofyllt är att grannen har en damm med porlande vatten i, det gör ju att man kan somna på 2 blanka....hihi!
 
I förrgår, alltså lördags så var det kanonväder! Jag rotade fram solsängen från förrådet, hoppade i bikini och shorts och där la jag mig och njöt länge och väl av solens varma strålar! Slumrade in och vaknade till om vartannat...hihi! Läste tidning och lyssnade till fågelkvitter.
 
Jag har även promenerat en hel del och varit i Mackmyra Park väldigt mycket. Där är så vackert och det är ett smultronställe som heter duga! Så vackert, orört och knappt några människor alls där så det känns som att jag har parken för mig själv varje gång jag är där! Det är tyst, lugnt och skönt och ett väldigt rogivande ställe. Fåglar som kvittrar i träden, vattnet som porlar i ån, änder som simmar ikring och massor av vackert att titta på som gör att tankarna får vila lite och man är väldigt mycket "här och nu" när man besöker vår vackra Mackmyra Park här i Valbo.
 
En gångbro leder över ån och vidare in i parken. Vitsippor breder ut sig och skapar vackra skira vitsippsängar!
 
I ett av de stora träden hänger en gunga och svajar i vinden. Jag sätter mig på gungan, tar sats och gungar en stund och känner vinden i håret och en lekfullhet som ännu finns kvar trots min vuxna ålder *ler*.
 
Här och var finns olika sittplatser att slå sig ner på, stanna upp för en stund och bra njuta och se sig omkring.
 
Vatten är alltid vackert att promenera kring!
 
Förutom allt det härliga som händer ute i naturen just nu har jag och min Älskling även hunnit med att avnjuta goda middagar med ett varsitt glas bubbel  i handen och vi skålar för oss och allt härligt som komma skall med sommar och ledighet!
 
Idag är jag ledig efter helgens jobbande. Jag ska nog göra ett besök på en loppis på förmiddagen sen får vi se vad mer dagen bjuder på. Men när klockan blir 17:00 ska jag och Hjalle på husvisning!! Åh vad det ska bli spännande för det är verkligen ett hus vi känner att vi vill ha! Hopas bara att samma känsla infaller sig på visningen och att priset inte trissas upp på tok för mycket i så fall. Hur som väntar oss en spännande kväll  :)
 
Den här veckan kommer jag bara jobba 2 dagar, sen är jag ledig torsdag-söndag! Ska bli sååå skönt! På torsdag ska jag och mamma ta en shoppingtur med buss till Sthlm vilket ska bli mysigt.
 
Jag och en kompis planerar en gårdsloppis om några veckor vilket jag också ser fram emot! Den kommer att gå av stapeln lördagen den 8:e juni och vi hoppas vi får sol och vackert väder samt många besökare...hihi! Samma helg så blir jag återigen ensam då Hjalle åker till USA igen med en kompis och blir borta 10 dagar. Då passar det ypperligt att spendera tiden med familj och vänner och göra mycket skoj!
 
Näpp nu är det frukostdags!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Lilja

Vilken mysig park! Min man åker också till USA, samma helg som din och är borta i 10 dagar :)

Postat av: Linda

Va härligt ni ser ut att ha. Det är skönt med kort vecka eller hur? :) Längtar efter att få odla och pyssla lite mer på balkongen. Ha det gott. Tack för en fin blogg. Kram

2013-06-02 @ 16:35:12
URL: http://lindistips.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback