Diskat vart då?!

Jag har diskat i badkaret idag, haha!!!! Eftersom det så lägligt blev stopp i avloppet i köket när vi hade en sån hög med disk som jag ville diska så tänkte jag att jag skulle kirra biffen som jag gjorde med avloppet i badkaret sist...wäääck!!!

Jag började rensa i rören och skruvade isär dem och ihop dem sen igen. Men det var visst inte där stoppet var utan det måste varit längre inunder dit jag inte kommer åt. Och när jag varit där och skruvat så läckte det överallt sen också, typiskt!

Så det gick inte att vrida på vattnet. Därför fick jag röja undan disken i badkaret! Också sköljde jag den i handfatet, gick väldigt bra. Jag sov ut till strax före 14:00 idag, bättre än igår iaf. Det blev 6 timmar nu istället för 4. Men jag var trött och bara låg i soffan efter disken. Ringde Gavlegårdarna som skulle komma och fixa avloppet img eller i övermorgon.

Hjalle kom ca 16:30. Vi åkte in till stan och köpte kina på Lilla Vietnam. Hämtade bilen och nycklarna på kontoret eftersom jag skulle iväg och jobba. Hem och åt kina och sen åkte jag hem till mamma till 18:00. Lånade hennes bil och åkte till Jysk och köpte den där perfekta kontorsstolen vi ville ha när vi var och kika men som kostade 900:- och var på tok för dyr. Nu var den på rea och kostade inte mer än 500 pix!!! Jag köpte den och åkte hem till mamma och lastade in den i lilla firmabilen. Åkte och jobbade till 19 och kom hem nu 23:30. Kånkade upp den 17 kilos tunga kartongen upp och här är jag nu. Måste gå och lägga mig ganska omgående för jag har en dag på dagis img bitti som börjar 06:30 och slutar 14:00. Skönt med kort dag iaf. Ännu skönare hade den kunnat vara om jag inte skulle iväg och jobba på kvällen..

Tur man är händig och kirrar disken när vasken är ur funktion *ler*

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad du fixar o donar.. ;-)
Och tur du har med rea och så jämt... Perfekt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback