Härligt att höra

Idag på jobbet upplevde jag 3 lite extra positiva saker. Det ena var när en förälder till ett barn på dagis kom fram till mig och berättade att när lillflickan skulle leka så skulle hon alltid heta Anna och när de frågade vilket namn hon tyckte var finast så svarade hon Anna. Mamman sa att hon tycker så mycket om mig och mitt hjärta log stort när jag fick höra det. Då vet man att man har gjort bra ifån sig på jobbet och varit en god förebild för barnen och skänkt dem glada dagar på dagis! Ååh så glad jag blev... Då i den stunden läntade jag tillbaka till dagis, stället som jag faktiskt kommit att inte tänka alls på nu under sommaren. Men nu längtar jag tillbaka och ser alla barnen framför mig igen och jag vill verkligen vara där med dem, mina gullungar *ler*. Och den 25:e augusti ska jag ju faktiskt tillbaka och jobba lite, det blev bestämt innan semestern. Jag ser verkligen fram emot det och få krama om alla barn och ha roligt med dem igen!

Det andra som hände, ja det var faktiskt igår och inte idag för den delen, det var när vi (jag och 2 killar ur personalen) stod och pratade om skola och blyghet och saker och ting, då ena killen förvånat kläckte ur sig till mig - "Har DU varit BLYG?". Tänka sig va skoj att jag inte alltid uppfattas som blyg, för det är jag ju faktiskt inte heller med människor jag träffar på egen hand. Då är jag framåt och pratar och frågar gärna en massa och skojar gärna till det om tillfälle ges. Jag tycker det är svårare i större grupper där jag i fråga kanske inte känner alla, då blir jag lite blygare. Men va skoj att höra från nån man inte direkt känner men har pratat en del med, där han inte alls upplever mig som blyg utan väldigt framåt, skoj!  Och det är väl så att där man känner sig bekväm där är man också mest sig själv, där vågar man släppa fram hela sig själv med humor och allt, det tycker jag är skoj! Och jag har växt mycket sedan skoltiden i gymnasiet och fått mycket större självkänsla vilket är bra.

Det tredje glada som hände mig på jobet idag var att jag träffade på ett dagisbarn och hans storebror och jag stannde för att prata med dem då de satt och väntade på sina föräldrar. De hade varit på semester i Skåne och de hade varit på Liseberg och det fullkomligt lyste i ögonen på honom när han berättade om allt skoj han hade varit med om och han log stort! Och ett barns leende och skratt smittar såklart av sig, man blir varm inombords och ler stort, nästan att tårarna kommer för att man blir så glad av ett barn *ler*.

Och han hade åkt en barn -berg-och-dalbana och han sa till mig - "Och du Anna, vet du vad? I sista backen skrek jag inte alls" och jag hörde på hans röst och såg på hans blick att han var så stolt över det, att han kände sig stor på något vis *ler*.

Min dag på jobbet var med andra ord bra, väldigt bra. Och firandet av Ola blev också jättebra. Vi var där mellan 16:00- strax före 19:00 då jag åkte till jobbet.  Han blev glad över presenten vilket var en skepparexamen och tyckte jag var en poet och författare som hade skrivit det jag skrivit i kortet, roligt att det uppskattades *ler*.

(Nu kom Hjalle och gav mig en godnattpuss för han orkade inte vara vaken längre, han var trötter.)
 När jag kom hem från jobbet var kl 22:45 och jag åt lite kvällsfika och har bäddat nytt i sängen och duschat. Nu tänkte jag att jag skulle titta en liten stund på teve och äta lite ur godispåsen jag köpte igår, innan jag går och lägger mig.

En helt underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår att det känns skönt att höra allt det där. Man blir riktigt glad då. =)

2006-08-06 @ 18:51:19
Postat av: Tina

Kommentaren ovan var från mig Tina.. Hihi
Vad gör hon imorgon då tro?

2006-08-06 @ 18:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback