Intressant

Sitter nu hemma efter en heldag på vift. Först på jobbet och sen åkte jag till Dollar, Rusta och en sväng på Köpis medan jag väntade på att klockan skulle bli tid att hämta Hjalle. Jag hämtade han 17:30 och vi åkte till Köpis för att storhandla. Stannade först till på en resturang och käkade buffé, mums! Sen gjorde vi en snabb storhandling på max 20 min! Man börjar veta vad man ska ha nu för tiden så det går oftast fort att handla. 700:- blev det den här gången. Vi kom hem vid ca 19:00.

Helgen som varit svischade förbi den med. Jobbade lör och söndagkväll och det gick bra. Nu jobbar jag bara torsdag den 31:a sen är mitt arbete som väktare förbi för ett tag...känns lite trist.. Men jag har ju mitt heltid på dagis iaf! Ska "lära upp" det nya bevakningsbolaget som ska ta över stället då på min sista dag på torsdag. Ska visa dem låsningen och lite "bra att veta" saker.

I helgen provkörde jag och Hjalle hans pappas nya bil, han har gått och köpt en Audi A3 - 05! Skitasnygg! Volvon han hade innnan hade han bara haft i 4 månader och redan tröttnat på, den här var han helt tagg på *ler*. Och det förstår jag.

Vad gjorde jag annars i helgen då? Jag minns faktiskt inte riktigt *skäms*. Dåligt minne redan i unga dar, herregud, hur ska det här sluta?!. Men jag vet att jag varit hemma hos mamma och papa och tvättat en hel del och mamma färgade håret mörkbrunt på mig igår. Hjalle och jag har hunnit med att se en film, "Get rich or die tryin´". Den var faktiskt väldigt mycket bättre än jag hade trott så det var kul.

Imorgon jobbar jag till 14:00 och därefter blir det ett besök hos Anki, det ska bli kul, det var så länge sen sist! Roligt att ta igen lite igen. Synd att det inte blir att man har tid att träffas mer vardagligt, men så är det ju. Man har fullt upp och tiden och dagarna rullar förbi en utan att man riktigt hänger med alla ggr.

Jag har nyligen kikat igenom min mail där jag fått svar från ett ställe där jag sökte jobb för en vecka sedan. Jag sökte en tjänst som skötare på ett boende för psykiskt funktionshindrade  i Sandviken. Och de hade svarat att de gått igenom alla sökanden och funnit mig intressant och de ville att jag skulle kontakta dem igen för att boka in en träff! Åh det tyckte jag var roligt! Roligt med napp ibland på sånna tjänster som man verkligen känner skulle kunna passa en och som man skulle vilja prova på. Nu har jag kanske chansen att få prova på att jobba med psykiskt funktionshindrade vilket jag tycker ska bli jättespännanade! Jag ska ringa dem imorgon och boka in en tid för träff och ställa lite mer frågor kring jobbet. Jag kommer inte ihåg vad som stod i annonsen. Men det känns kul om jag skulle bli den som får vikariatet för det är ju detta jag är utbilad för och som jag alltid velat prova på.. Hjälpa människor som har det lite svårare än mig i det vardagliga livet. Då vill jag som en trygg och rätt stabil tjej med båda fötterna på jorden ta den chansen att hjälpa dem som inte står lika stadigt i sina liv. Det känns som ett meningsfullt arbete och jag är mer än nyfiken *ler*.

Men än är inget givet, först ska jag åka och prata med dem och finner jag fortfarande arbete med arbetsuppgifter intressant så är jag villig att ta det jobbet framför dagiset. Dagiset kommer ändå aldrig att leda till någon fast tjänst då jag inte är utbildad, det är bara ett mellanläge tills jag hittar ett "riktigt" jobb där jag kan ana en framtid. Jag tror det här nya kan vara det. Det känns spännande och kul och då syns nog det på intervjun. Jag har massor av frågot att ställa, är nyfiken!

Hjalle och jag ska kolla på en film ikväll hade vi tänkt som jag fått låna. Jag tror den hette "The detonator" eller nåt sånt, actionfilm med Wesley Snipes.

Jag var lite stygg och köpte chocklad och bilar på Willy´s när vi handlade...vore ju en skam om de bara skulle ligga i skafferiet nu när jag har köpte dem så jag tror nog att nån liten bit slinker ner i magen redan ikväll *ler*



Kommentarer
Postat av: anki.

så du har fått svar av dem du, har också sökt det jobbet men inte fått nå svar...suck! hoppas verkligen att du får det isf!!! ses snart...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback