Ovanligt Uppvaknande

Ja jag har ju som sagt jobbat natt och en skum grej inträffade. Ett fönster var helt plötsligt öppet när jag gick min yttre rond. Samma fönster som tidigare varit stängt...

Det var rätt läbbigt eftersom jag under varje rond fram tills dess (6 st) hade känt på fönstret och det inte hade glidit upp. Och helt plötsligt gled det bara upp i en smäll när jag kände på det, läbbigt värrre!

Jag började jobba 19:00 och gick fr.o.m. 20:00 en rond varje timme och kände på alla fönster, dörrar och kollade efter brännbart. 02:00-ronden var konstig...  Jag jobbade med en tjej och berättade för henne att fönstret helt plötsligt var öppet så vi gick in i rummet (som var en tom lägenhet) och hon låste fönstret igen. Det konstiga var att rummet var en tom lägenhet och dörren in till rummet var låst under hela kvällen....??

Jaja, jag noterade det i det anteckningsblock jag fått av väktaren innan, personalen antecknade också hon händelsen i deras nattbok. Därefter hände inget mer under mina ronder varje timme fr.o.m. 02:00 -07:00 då jag gick sista ronden. Men jag måste säga att jag var lite skraj att gå ronden efter det att fönstret glidit upp, jag var rädd att det skulle hända igen! Och mörkt var det ju också, usch! Men bara att bita ihop och gå ut i mörkret och jobba. Vem vet, det kanske rent av spökar på stället...*ooohhh*

Kl 07:00 kom nästa väktarkollega för att byta av mig, denne sitter nu fram till 19:00 ikväll då en annan byter av. 12 timmars pass. Jag ska jobba på Kvantum ikväll men hade tänkt ta en till natt där på boendet, det kändes helt okej och lättförtjänta pengar även om det blir otroligt svårt att hålla ögonen öppna på småtimmarna *ler* . Kanske att jag åker ut dit lördag eller söndagnatt.

Jag åkte så hem vid 07:00 och kom i säng ca 07:30. Hjalle åkte till jobbet vid 08:00 då telefonen ringt och det var min chef. Han undrade om händelsen inatt och sa att han skulle göra en polisanmälan. Jag somnade om sen och vaknade ca 13:50 av att telefonen ringer och det är polisen! Gud vad paff jag blev! Polismannen ville hålla ett förhör med mig angående natten och det öppna fönstret. Och jag svamlade på det jag mindes i mitt omtöcknade och nyvakna tillstånd..haha! Kände mig helnervös för att jag skulle minnas fel och säga fel saker men jag svarade ju bara på frågorna som jag mindes de och det hela blev nog rätt. Han ställde frågor till mig i närmare en kvart och han skulle även kontakta tjejen jag jobbat tillsammans med inatt.

Jaja, väckt av herr polis som håller förhör är väl inget sätt jag önskar vakna till igen *ler*.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ojdå det händer visst grejjer därborta ändå.. Förstår att du kände obehag av att gå där sen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback