Julaftonskväll

Nu var julafton snart över för detta år. Julaftonsmorgon har övergått till julaftonskväll. Jag hade rätt imorse. Min julafton blev helt perfekt *ler*. Jag har fått umgåtts med släkt och familj, både min egen och på Hjalles sida. Vi har haft det väldigt lugnt och skönt och njutit av god mat, dryck, godis,  samt att jag haft underbara människor omkring mig hela dagen. De människor jag älskar allra mest, samlade på ett ställe, tillsammans *ler*. Det är det som betyder nåt. Och jag fick umgås med mina älskade kusiner, Crille, Anton coh Hugo, jag blir så glad i deras sällskap, goungar!

Hos Hjalles mamma och pappa avnjöts frukosten vid ca 11:00. Hjalle och jag åkte vidare hemåt till mina föräldrar vid ca 12:00 och där var Jenny och Anders. Vi umgicks och vid ca 14:00 kom Anna, Jaakko och ungarna och vi åt mat. Kött och potatis förstås, det bästa jag vet!  Lite sill och skinka fanns också på bordet för de 2 som åt det, hihi!

Alla grabbar lirade biljard under dagen och jag kollade på Kalle Ankas Jul med Hugo och Crille medan Anton spelade tevespel. Skymningen kom och tomten med den. Han kom med stora och små paket och Hugo kramade om Tomten flera ggr om så det skulle fastna på bild *ler*. Sedan blev det ett herrans slitande i palet och papper flög hit och dit. Ungarna blev glada för allt det som de i iver och spänning så snabbt slitit upp. Vi vuxna öppna omsorgsfullt våra julklappar och vi blev allihopa så väldigt glada för de fina sakerna och tanken och kärleken bakom tingen. Pappa fick mycket till biljardrummet och allra gladast blev han nog åt den blå biljardduken han kommer att få så småningom men som inte hann komma innan jul *ler*. Mamma fick ett väldigt vackert mörkrött sängöverkast bl.a. som hon nog tyckte mycket om. Och jag och Jenny blev lika glada vi med som alla de andra *ler*. En fulländad julafton hittills. Underbara människor som får mitt hjärta att le och jag har känt mig så otroligt avslappnad under hela dagen och verkligen njutit av varje sekund.

Klockan tickade på rätt snabbt och snart var den ca 17:00 och Anna och Jaakko med ungar åkte hem så de kunde leka mer med sina leksaker. Hjalle och jag och Jenny och Anders åkte hemåt vid ca 17:15. Hjalle och jag åkte vidare till hans föräldrar där de var i full färd med maten. Jag var väldigt mätt fortfarande men kunde dock äta litegrann av det traditionella julbordet som Hjalles mamma och pappa alltid bjuder på, gott det med *ler*. Levande ljus både hos mamma och pappa och hos Hjalles föräldrar, väldigt mysig stämning och atmosfär. Den går inte riktigt att beskriva, det är julkänslan helt enkelt och den upplever man *ler*.

Vi avnjöt maten i lugn och ro och Hjalle lirade lite xbox med Traste. Jag goade lite med Malva och de andra kokade lite kaffe. Vid ca 20:00 eller lite tidigare började julklappsutdelningen hos Hjalles föräldrar. Det var mysigt det med även om Tomten inte var där. Traste skötte det där galant och det var roligt att kunna ge Hjalles föräldrar fler paket än de förväntat sig. Vi fick så fina saker vi med. Jag tror jag ska skriva en fullständig lista på vad jag fick i paket i morgon, idag hinns det inte med.

Vi umgicks och hade det trevligt ända till ca 22:00 då Hjalle och jag tackde för oss då vi började bli trötta.

Och nu är vi hemma och jag börjar jobba om 7 timmar. Det enda som är jobbigt just nu och som jag helst skulle slippa. Men jobbet kommer i andra hand, nu ska jag faktiskt njuta av min julaftonskväll fullt ut och avsluta den med lite Sagan om ringen, så det så! Skit samma om jag är lite trött imorgon, jag hade inte tänkt göra så väldigt mycket på jobbet ändå...hihi! Det är ju faktiskt jul där med *ler*.

Hoppas alla ni andra fått en lika underbar julafton som mig!

Och njut riktigt ordentligt av julledigheten ni som har det!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej hej!
Hamnade på din sida av "fotpallsförvaringssökning" och såg de du hade köpt. Undrar bara vara du köpt dem, och vad de heter?? Verkar så himla lagom!
Vänliga hälsningar och gott nytt år,
Karin

2006-12-29 @ 10:28:19
Postat av: Anna

Karin// Jag har köpt min "sittpuff" med förvaring på Coop för 295:-. Den är jättesnygg och verkligen alldeles lagom =). Lycka till med "fotpallsförvaringssöknigen" =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback