Affär

I fredags efter jobbet åkte jag direkt hem till Anki och hämtade upp henne. Nu skulle det bli affärstittande! Vi började vår shoppinrunda på Magneten där vi loppade lite. Mest Anki som hittade saker.hihi

Efter Magneten rullade vi vidare till Owes där vi handlade lite smått och gott. Bilen tog oss sedan, med mig som förare, till Köpis. Jag köpte ett superfint blått festtopp som jag tyckte jättemycket om. Jag kände mig riktigt fin i det också. Hoppas kanske att jag får anledning att använde det nån gång vid nåt festligare tillfälleler

Hittade vit omlottkofta. Lite stickig. Luktade också lite får. Halva priset, bara 149:-.Jag tyckte väldigt mycket om den, passade bra på mig så jag köpte den och var glad. Lite finare och kvinnligare sådärhihi. Hjalle tycker mycket om när jag ser lite "vuxnare" ut som han säger. Jobbar man som jag på dagis är det lätt hänt att man slinker ner i bekvämlighetens skor och kläder. Roligt att ha lite piffigare kläder också. Tror nog fårlukten försvinner när jag tvättar den. Varför ska den lukta så mycket får? Inte alls trevligt egentligen...

Byxor hittade jag också. Toksnygga på Wear It. Samma modell som 2 par andra jeans jag har,  men looken är såklart annan. Köpte dem.

Anki och jag kände oss rätt nöjda efter Köpis. Då hade det blivit väldigt mörkt ute. Efter en lång dag med klarblå himmel och värmande sol. En riktig vårdag. Skönt! Vi tittade på klockan och den var 19:00. Vi hade shoppat runt i 5 timmar. Tiden går fort när man har roligt. Längesen jag köpte kläder och ting för att piffa upp mig själv. Har inte haft lust att handla kläder, eller prioriterat det på ett tag. Men det var kul att få handla lite kläder utan att känna sig helt ruinerad. Men jag handlar aldrig dyra kläder heller iofs. Lagomt pris annars får det vara.

Skjutsade hem Anki och åkte sen hem. Hjalle och jag kollade på film. Vi hyrde "Kalle och chokladfabriken". Jag gillade den inte sådär värst mycket. Hade svårt att hålla ögonen öppna. De kändes som blytunga lock. Somnade till lite då och då även fast klockan inte var värst mycket. Kändes som att filmen var lite segdragen. Provade mina nya jeans ordentligt framför spegeln hemma en gång till. Upptäckte att bakfickorna satt helt snett och väldigt olika, inte alls symetriskt. Ska lämna tillbaka dem på Wear It img, söndag. Få lite pengar tillbaka.

Img blir det shopping med Tina. Tror nog jag vill kika lite i Gävle den här gången. Men sen ska jag iaf ha lite slapparsöndag-tid också. Så jag får ta det lite lugnt  i helgen och inte bara fara runt som en toka hela tiden, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback