Vaken dröm

Trött
Sömnig
Slumrande tillstånd
Dimma

Som en dröm

Men vaket tillstånd
Eller mitt emellan
Dröm och sömn
Och naken vakenhet
Eller verklighet

Suddigt
Virrig tanke
Flyger förbi

Världen
Livet

Kan inte tänka klart

Inget pussel går att lägga eller ens förstå
När jag slumrar
Driver
I sömnigt
Vaket tillstånd

Mitt emellen
Dröm och verklighet
Vad är det?

Det verkliga
Det sanna
Det som verkligen existerar?

Slumra mellan fantasi och verklighet
Sömn och vakenhet

Det skumma som finns emellan
Som bara nås
Som i trans
I varken vaket
Eller sovande
Tillstånd

Men bara där emellan
En glimt av en verklighet
Spännande och faschinerande
Som en dröm

Dröm eller verklighet
Hur ska man veta det
Ibland...

Fantasi eller tokeri
Konstigt
Skrämmande

Tanke och känsla
Svår att förstå
Att pussla ihop

Hjärtat bultar
Snabbt och levande

Vill ut
Vill skrika

Svettig
Rädd

Blundar hårt
Och
Somnar om igen...

Vaknar åter
Till den verklighet
Jag vet om
Känner igen

En verklighet som känns trygg
Utom räckhåll för spöken
Verkliga som påhittade
I fantasi eller dröm

Vilket som
lika otäcka
Vilket som

Vaknar upp
Till den verklighet
Jag vet om
Känner igen

Som är sann för mig
Som är verklig för mig

Pustar ut
Och lever livet igen
Som vanligt
I mitt vanliga liv

Efter en konstig känsla
Av en konstig dröm...

Eller...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback