Inte igen!

Jobbade 8-13 idag på dagis. Idag var det rekord. På få barn. Det var bara 4 barn som var på vår avdelning idag. Haha! Jag delade ut presenterna till barnen på avdelningen, cd-skivorna och böckerna. Och S som jobbade med mig idag fick sin ljuslykta som jag köpt till mina kollegor. Hon gillade den jättemycket och blev alldeles rörd sa hon, gulliga hon.

Jag tycker ju så mycket om dem att jag gärna köper nåt fint åt dem. Vi kom fram till att jag kommer tillbaka till avdelningen redan nästa vecka för 3 timmars jobb. Sen ska jag jobba en dag veckan därpå också. När den veckan sen har gått så har det gått 2 veckor och jag börjar jobba på schemat igen, härligt! Jag kommer också att jobba som väktare 1 dag i veckan. Idag ringde M från kontoret och bad om ursäkt för det fel som blivit då AMS ringt upp mig och alla de andra. Det var i stort sett bara ett missförstånd så allt var lugnt.

Nu är jag alltså ledig tills onsdag då jag kommer att jobba på dagis mellan 12-15 och sen på Kvantum/Time mellan 19-23:30. Idag har det verkligen toksnöat hela dagen, riktigt tjocka vackra flingor! Mysigt! När jag slutade klockan 13:00 åkte jag upp till mamma och pappa. Umgicks där en stund tills klockan blev 15:00 och jag skulle åka och hämta upp Hjalle på kontoret. När jag kommer där på motorvägen en bit efter Köpis lägger jag märke till att varken lampor, blinkers eller klockan fungerar i bilen samt att vindrutetorkarna går jättesakta. Ringer till pappa eftersom det ringer en liten varningsklocka i mig och jag frågar honom vad jag ska göra. Pappa säger att bilen kommer att lägga av när som helst och att jag så gott jag kan ska ta mig av motorvägen och vända om hemåt på innervägen. Jag säger hejdå till pappa och ringer upp Hjalle för att berätta att jag inte kan komma och hämta honom utan måste vända om hem. I samma veva som jag sitter i telefon med Hjalle lägger bilen av-den tokdör! Mitt på motorvägen lägger bilen av och jag ser avfarten till Hagaström några hundra meter fram och jag håller tummarna för allt vad jag är värd, för att bilen ska ta sig fram och en bit in på avfarten åtminstone och inte stanna mitt på motorvägen! Jag hade tur! Bilen rullade så precis in ca 10 meter på avfareten och där blev jag sittandes. Ringde pappa igen och han skulle komma och bogsera mig (igen) så snart han kunde. Jag blev såklart kissnödig så jag traskade upp till Statoil som ligger där uppe och ställde mig i den milslånga kön till toaletten. Pappa hann ringa och var redan vid bilen. Jag kom så äntligen in på toan och kissade och traskade sen tillbaks ner till bilen igen. Pappa hade kopplat linan och vi bogserade iväg!

Det gick kanon att bogsera och ca 17:00 var jag åter hemma hos mamma och pappa igen-utan att ha tagit mig hem emellanåt sen jag var där för 2 timmar sedanhaha

Vi knuffade in bilen i garaget och sen bjöd mamma och pappa på mat som de hade hämtat och vi mumsade gott. Sen har jag legat i soffan och tittat på teve tills klockan blev ca 19:30 då Hjalle kom och hämtade mig med sin pappas bil. Tur att allt löser sig och att man inte får panik när sånna här bilsaker händer. Bara att le åt hela skiten och inse att allt ordnar sig tillslut. När sånna här saker händer finns det liksom inget man kan göra egentligen.

Nu sitter jag och Hjalle här hemma och det känns väldigt skönt att vara hemma-äntligen! Vi ska bara kika på teve och äta godis!

Annas tur och otursdagar är förhoppningsvis över nu!

I helgen är det Ockelbomarknaden för den delen-kul och mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback