Lediga fredag

Idag är det solig fredag och ett riktigt kanonhöstväder. Solen skiner på en klarblå himmel och luften känns väldigt frisk och klar att andas in, härligt! Jag och Hjalle vaknade vid ca 08:30. Hjalle hoppade på 9:00-bussen till jobbet och jag åt lite frukost. Efter frukosten blev jag i städtagen och har nu dammsugit lägenheten. Ska tvätta om 30 minuter och göra lite mer nytta. Få se om Johanna P kommer och hälsar på hos mig idag och tar en tur på Köpis med mig. Vi pratade om det igår. Men hon är ju en riktigt sjusovare hon tydligen så än på ett tag blir det väl inte..hihi!

Igår hade vi riktigt kul på jobbet, men det har vi ju iofs alla dagar! Skrattar nästa för jämnan, så skoj! Igår hade en tant satt på sig en knallblå "badmössa" med spets på. Hon såg så himla go ut! Frågade henne varför hon hade den på sig och jag fick mig ett klockrent svar tllbaks: "Den här har jag på mig så inte småpojkarna kommer och kissar mig i håret, det finns småpojkar här förstår ni"..hahahah!!! Jadu, va svarar man på det, hon ville bara skydda håret sitt från de busiga småpojkarna =). Badmössan gich hon med hela dagen sen.  Jag passade på att knäppa en hel del kort på vissa av de boende som vi hade så skoj med igår, ska skriva ut korten och ge dem till dem sen. Jag jobbade 13:30-21:30 och vid ca 10:00 hade jag skjutsat Hjalle till jobbet och sen åkte jag med min kära Mazda till verkstan där de skulle fixa skadorna som blev vid krocken. Pappa hämtade mig sen vid verkstan och vi åkte hem till Västanbyn. Pappa jobbade på med toaletten på övervåningen och jag tittade mest på teve tills det var dags att åka till jobbet faktiskt. Fick låna mamma och pappas bil till jobbet igår.

Vi spelade lite Yatzy som vanligt igår och jag och Johanna bakade 2 choklad -sockerkakor tillsammans med en av de boende, det gick superbra och var riktigt skoj! Dagen gick fort och 21:15 kunde vi gå upp och ge rapport till nattpersonalen. Sen åkte jag hem till mamma och pappa och pappa skjutsade hem mig. Och här sitter jag nu denna fredag med glatt humör och lätt i sinnet, känns som att idag kommer bli en bra dag *ler*.

Ledig lördag och söndag också och mån-ons kommer jag att få låna mammas och pappas bil eftersom min bil skulle bli färdig runt tis-ons nästa vecka. Gud vilka snälla föräldar man har alltså!!! Guld värda!

Nepp, nu ska jag nog göra mig redo att gå ner i tvättstugan och sätta fart. Känner mig på bra humör, spelar musik på Mtv och det "rockar" i mig idag!!!

Music is life!!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad härligt att du kan låna deras bil medans din är på verkstaden.. =))

Postat av: Anna

Tina// Ja det är verkligen tur att man har mamsen å papsen =)

2006-11-11 @ 00:38:49
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback