Loppa

Igår var det lördag och jag och Jenny hade bestämt att vi skulle åka till Falun och gå på den stora loppisen där. Jag skulle hämta upp henne vid 08:00 och vid ca 7:35 ringer mamma och ville också följa med, hon hade bestämt sig för att inte följa med från början men en loppis lockar ju faktiskt i vår familj *ler*. Hon ångrade sig i sista minuten..hihi!  Det blev istället som så att mamma kom och hämtade upp mig och sen hämtade vi upp Jenny vid ca 8:30 istället. Åkte alltså i mammas bil fast det egentligen var menat att vi skulle åka i min. Vi kom till loppisen vid ca 9:30 och det var som vanligt smockfullt med bilar på parkeringarna och knökfullt med folk inne i den stora lokalen. Det var väldigt länge sen som jag var där nu så det var verkligen skoj! Jag köpte en lite större elektrisk jul-ljusstake i antikvit färg som jag nog ska ha i mitt stora vardagsrumsfönster. Kände att jag ville ha en lite störe stake där i jul. Den kostade 20:-. Hittade sen en adventsljusstake med tomtar på, en sån man har på köksbordet för 20:-. Den var jättesöt *ler*.  Jag föll även för en jättesöt nallebjörn som en lika söt flicka satt vid bordet och sålde. Jag antar att hon hade rensat lite bland leksakerna och nu satt och tjänade lite pengar. Nallebjörnen kostade 30:- och det fick hon och jag fick den söta nallemajjan!! Nöjd! Köpte en prydnadsängel och en träkruka, en likadan som jag har i köksfönsret. Mamma, Jenny och jag tog en fikapaus mellan loppandet och det tog nog ca 1½ timme att gå runt där. Sen begav vi oss hemåt då vi såg en skylt där det stod att det var antikmässa på Lugnet. Vi åkte dit och kikade lite också och Jenny hittade en toppengrej!

Efter mässan styrde vi kosan hemåt igen och den här gången kom vi nästan ända hem innan nästa stopp som var på Prix. Mamma handlade lite och jag passade på att köpa 2 st  Lingbolimpor, de går inte att få tag på här i Valbo nämligen!! Men nu har jag laddat lite iaf, mums! Blir nog en kopp kaffe med doppad limpa ikväll *ler*.

Efter Prix åkte vi hem till mamma och fikade lite. Jenny skulle åka ner till stallet och titta på en kompis som skulle ha hoppträning vid ca 14:00. Hon frågade om jag ville följa med och det ville jag gärna så vi satt där och tittade när hästen hoppade runt..haha! Kul var det, synd att jag slutade rida när jag var liten. Men nu har ju Jenny lovat att ge mig ridlektioner..haha!

Jenny och jag kom hem till mamma igen till ca 15:00. Mamma höll på att klippa till tapeter till nya toaletten uppe som är färdig att tapetseras nu. Jenny och jag lånade bilen och åkte till Ö.B, Dollar och Rusta och kikade. Jag hittade en grön trasmatta på Ö.B, en sån jag velat ha förut men som tog slut, så glad jag blev!! Och den blev verkligen jättefin i mitt kök. Vi köpte med oss en tapetrulle hem för mamma behövde visst en till. Vi kom tillbaka hem till mamma 16:00. Pappa har jobbat helgen så han var inte hemma, han kom hem sen vid ca 17-tiden. Anders hämtade upp Jenny och de åkte hem. Jag satte mig och tittade på lite teve medans mamma tapetserade, det blev verkligen superfint! Hjalle kom vid ca 18:00 och hade Malaysian Butterfly - mat med sig som satt rätt gott i magen då. Vi åt klart och åkte sen hem till oss och var hemma strax före 20:00 skulle jag tro. Men först stannade vi till hos hans mamma och pappa och kikade i garaget om de hade nå gamla skidor att låna ut till mig ifall man får för sig att åka skidor i vinter. Hjalle har nämligen köpt sig ett par för billig peng och det visade sig att det fanns skidor, pjäxor och stavar för mig att låna hos Hjalles föräldar, va bra! När jag och Hjalle kom hem till oss kikade vi bara på teven och åt lite godis innan det vart sängen. Jag tror det blev säng rätt tidigt, var trött.

Imorse vaknade jag vid 9:00 av att Hjalle slamrade runt lite i köket. Jag gick dit och kikade vad han höll på med och han var i full färd med att göra våffelfrukost, lyx! Han hade varit vaken sen 07:00 nånting han!. Han är alltid uppe före mig om helgerna nu, förr var det alltid han som sov så mkt längre =). Jag blev alltså bjuden på våfflor till frukost idag och det var inte fy skam det inte, riktigt mysigt *ler*. Vi kikade lite teve och sen ville jag åka ner på Köpis en sväng. Åkte ner vid ca 11:30 och bytte ett par tofflor jag köpt på H&M till mindre storlek. Sen gick jag till MQ och kikade på lite kläder till Hjalle. Hittade en skitsnygg skjorta för halva priset och en snygg t-shirt som jag köpte. Men när jag kom hem visade det sig att t-shirten var lite för liten för Hjalles biceps..hahah!! Men skjortan var perfekt och Hjalle såg verkligen jätteläcker ut *ler*. Jag gjorde inte så många fler affären än de nämnda den här gången faktiskt *ler*. När jag kom hem åt jag lite mackor och ett glas juice. Hjalle och jag ska hem till hans föräldrar och äta vid 16:30-17:00 nångång. Efter det ska vi hem till några bekanta till dem för att fira lite födelsedagar som de haft. Pappan fyller i dag och resten har fyllt, Hjalle och jag ske ge dem presenter idag.

Hjalle och jag var ner till Köpis en till sväng vid 14:30. Bytte in t-shirten på MQ som var för liten men istället hittade jag ett par skitsnygga mörkblå jeans för halva priset som jag bad Hjalle att prova. Och de satt hur perfekt som helst och de var jättesnygga på honom. Så de fick han också av mig! Min snygging *ler*. Nu är det bara frisyrern som måste klippas =). Vi gick sen vidare och köpte lite presenter. Ett lottpaket till pappan, 200:- presentkort till lillpojken så han kan välja vad han vill att handla på hela Köpis, ett urgulligt klädset i plommonlila färg till lilltjejen och en duk till mamman. Blir bra det där =).

Hjalle och jag kom hem ca 40 minuter efter att vi lämnat hemmet och på den tiden hann vid med väldigt mkt, välorganiserad tidanvändning måste man säga...haha! Nu sitter Hjalle och kollar på lite fotboll och sen ska vi åka hem till hans föräldrar på lite mat, mumsigt värre. Skulle visst bli kalkon. Sen blir det väl lite sällskap hos födelsedagsfamiljen också. Nä, nu slutar jag för den här gången.

Imorgon är det jobb igen....

V. 45
Måndag    6 okt:      7:00-16:30
Tisdag      7 okt:      7:00-16:30
Onsdag    8 okt:      7:00 - 16:30
Torsdag    9 okt:     13:30-21:30
Fredag     10 okt:     ledig
Lördag     11 okt:     ledig
Söndag    12 okt:     ledig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback