Efter 1 vecka

Idag är det måndag och jag är ledig, lika som imorgon. Jag har nu avklarat min första vecka på jobbet som anställd. Den har gått väldigt bra och helgen tyckte jag om att jobba. Då var vi 3 personal och jag tyckte det kändes väldigt bra. Det var lite lugnare att vara lite färre i personalstyrkan för i veckorna kan vi vara uppåt 10 st och då stampar man bara varandra på fötterna tycker jag och det blir alldeles för mycket folk. I förrgår blev jag och den andra nya tjejen Johanna som är 20 delegerade så nu ger vi medicin också. Det känns bra. Kontaktpersoner ska vi också vara men det har väl inte fastställts än till vilka. Johanna och jag kommer väldigt bra överens och vi är rätt lika och eftersom vi är nya och unga i verksamheten så tycker vi rätt lika om saker och ting. Det kan kännas förvirrande ibland med så mkt personal och man vet inte riktigt vad man ska göra och hur man ska göra allt så det blir rätt. Det finns ännu inte nån direkt fungerande rutin och struktur kring arbetet och det eftersöker både hon och jag. Samt att både hon och jag vill åka ut mer och hitta på saker. Men synd är att det bara finns en bil ifall man vill ta sig någonvart. Men vi är båda ivriga och vill saker! Hon och jag vill gärna åka tillsammans med någon av de boende och på så vis testa våra egna vingar utan någon annan personal närvarande. Det ska vi försöka göra denna vecka när vi börjar jobba igen på onsdag. Hon och jag jobbar ju lika och det är skoj tycker jag!

Idag skiner solen på en klarblå himmel efter några dagars moln och regn. Det känns skönt att få åtnjuta lyxen att få vara ledig på en vardag när alla andra jobbar. Men å andra sidan jobbade jag i helgen men det kändes mer som att få komma och umgås med vänner istället för att häcka hemma i tevesoffan i ruskvädret. Jag tyckte mycket om helgen!  Jag tycker om de boende, vissa känner jag ett djupare intresse för än andra.  Så intressant och så roligt att vara där, vi skrattar för jämnan känns det som! Och mycket får man höra och fundera över, livet känns djupare och mer tankeväckande av att vara där, det är spännande och givande!

Så här ser min vecka 41 ut:

Måndag:     ledig
Tisdag:       ledig
Onsdag:    7:00-17:00
Torsdag:    7.00-16:30
Fredag:      7:00-16:30
Lördag:       ledig
Söndag:      ledig

En skön vecka!!!!

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska ta och hitta på. Kanske att jag ska gå ut på promenad i solskenet och njuta av en vacker höstdag och fundera över livet, som är så magiskt. Tänka sig att vi människor blir givna samma liv men att det kan te sig så oändligt olika för oss alla. Livet är spännande... En morgonpromenad och sen ta dagen som den kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback