"El Stockholmo"

Ja, jag och Hjalle har precis kommit hem från Sthlm och Emilia och Saman. Det blev inte att vi spenderade lördagkvällen och natten där för Hjalle gick och blev rejält dålig. Han hade ont i huvudet hela dagen idag och sov och vilade mkt. Jag var också väldigt dålig när jag vaknade imorse, lika som Hjalle. Men jag kände mig så skakis, spyfärdig och flåsig, precis som illamående vid magsjuka...inge kul... Jag trodde verkligen jag skulle till att spy där ett tag. Men vi tar det från början....

Igår fredag var jag ledig och sov ut till 9:30. Gick en promenad till Köpis vid 13-tiden och det tog inte många minuter förrens jag var igång med shoppandet...hihi! Jag hittade faktiskt 2 par jeans på rean. Ett par svarta jeans för 199:- på BikBok och ett par lite halvslitna mellanblå jeans på Only för 99,50:-! Så då fick jag 2 skitsnygga jeans till i min samling, jag kände verkligen att jag ville ha fler jeans. Och innan jag gick till Köpis kom min älskade rosa "Suzy Smith" väska på posten!!! Världens snyggaste! Jag budade på den på Tradera men en annan tjej fick den. Jag mailade till henne och bad henne höra av sig till mig om hon någon gång i framtiden skulle till att tröttna på den, då ville jag gärna köpa den. Hon hörde av sig redan dagen efter då hon fått väskan och upptäckt att den var för liten för hennes behov så då damp ett mail ner i min inkorg där hon ville sälja den söta lilla rosa till mig!!! Fan va glad jag blev då, så himla överlycklig över en liten obetydlig väska, när det finns så mkt annat mer betydande att vara lycklig över kan tyckas... Men jag blev riktigt skitglad när väskan kom! Var som ett barn på julafton då jag skulle slita upp paketet och tejpen inte ville ge med sig. Jag slet och slet och var såå ivrig =). Och väskan var precis som jag hade föreställt mig och lite till, bäst!! Självklart tog jag den till köpis och tassade runt med *ler*.

Jag såg till att vara hemma till ca 15:15. Hjalle skulle ju komma hem runt 16:00 också skulle vi åka ner till Sthlm efter det. Jag passade på att ringa hem till mamma och pappa och prata lite för det var nästan 1 vecka sedan vi sågs sist då i fredags. Jag som är van att träffa dem så mycket oftare, jag längatar ju ihjäl mig efter dem som det är nu! Jag hinner inte åka hem och hälsa på dem på rasterna mer och inte heller efter jobbet för då måste jag raka vägen till Hjalle och hämta upp honom då klockan blivit kväller även för honom. Så i och med mitt nya jobb träffar jag mer sällan min älskade mor och far... Vi pratades vid i ca 20 minuter och hann uppdatera oss om varandras vardag litegranna inna Hjalle kom hem. Eftersom Hjalle och jag är hemma redan idag ska jag åka hem till mamma och pappa och hälsa på imorgon söndag då vi ju är lediga allihopa, ska bli mysigt. Och Jenny har visst bakat idag och lämnat en bullpåse åt mig där, min gullunge till syrra *ler*

Iaf så åkte jag och Hjalle mot Sthlm vid 16:15 igår. Det blev regnigt och ruskigt väder och mörkt hann det också bli innan vi kom fram. Klockan var ca 18:30 då vi var hos Emilia och Saman och de var inte hemma för tillfället men kom efter några minuter, de hade varit och handlat. Vi kramades och välkomnades in. Så mysigt och roligt att få vara där igen tycker jag, mysigt att få komma hemifrån och sova borta sådär ibland *ler*. Fredagkvällen spenderades hemma hos dem. Emilia bjöd på hemlagad lasagne och sen mumsade vi lite nötter, chips och frukt framför teven och olika filmer resten av kvällen. Vi hade en riktigt mysig hemmakväll med trevligt sällskap. Hjalle var den som gav upp snabbast och gick och nattade sig i sängen ca 23:30. Jag var inte sen att haka på så efter ca 15 minuter var det min tur att bädda ner mig i soffan bredvid han. Soffan som blivit till säng just för den dagen, inte vidare bekväm måste jag ju säga...hihi!

När jag vaknade någon gång under natten eller tidig morgon för att gå ner och kissa märkte jag att jag var så svag i kroppen, skakis, illamående och andningen var flåsande och ansträngd... Jag kom ner på toaletten och gjorde det jag skulle men sen när jag skulle gå tillbaka till sängen var jag tvungen att sätta mig ner på golvet och vila för jag trodde verkligen att jag skulle behöva vända tillbaka till toastolen för att spy. Men jag tog några dupa andetag och lade mig i soffan för jag kände att jag inte skulle orka med hela vägen upp. Vilade en stund och sen tog jag mig upp på andra våningen och sängen igen, somnade. Jag vaknade vi 08:00 igen och kunde inte somna om. Jag bestämde mig för att kliva upp och jag var den förste att vakna till liv. Klädde på mig och gick ner till vardagsrummet där jag knäppte på teven och kurade ihop mig i soffan under en härlig filt. Där låg jag för mig själv med teven som sällskap tills klockan blev ca 10:00 då Hjalle kommer ner. Han såg verklligen inte pigg ut, han hade världens sprängade huvudvärk säger han och lägger sig bredvid mig. Jag ger honom alvedon och där ligger han i soffan. De andra två sover ända till ca 11:00 och även de har haft huvudvärk och illamåendekänslor. Undra ja om det kan vara något i huset som man andas in och som gör en dålig...?

Jag drack en massa vatten och vid ca 11:15 dukade vi upp frukost och åt. Jag tog sen en alvedon mot huvudvärken och tyckte att den hjälpte. Mitt illamående hade som tur var försvunnit under morgonkvisten och jag kände mig rätt pigg. Jag och Emilia hade planerat en heldag shopping idag och det skulle vara himla synd om det var tvunget att ändras på. Som tur var blev även hon bättre och vid ca 12:00 var vi redo och styrde bilen mot första shoppingstället som var Köpcentrumet i Täby. Hjalle och Saman var hemma när vi åkte och skulle åka till nyöppnade Media-Markt om ett tag. Emilia och jag var snart i Täby och hittade som tur var en parkering, vilket var nästintill störtomöjligt då det på helgerna som bekant är rätt mycket folk på köpcentran runt om i Sverige. Så även denna regniga, gråa och ruskiga helgdag, lördag =). Mycket folk var det i affärerna och mycket köer överallt. Till provrummen och till kassorna. Men det var stort och roligt att gå på ett köpcentrum man aldrig varit på förr. Jag tror jag spenderade ca 700:- där på superbra grejer! Jag hade bestämt mig för att inte snåla, jag hade råd att ta en "rejäl shoppingdag" =). Vi gick där till ca 16:00 då vi stannde till på ett pizzeria-hak och köpte med oss pizza och pasta hem. När vi kom tillbaka hem var Hjalle och Saman hemma men Hjalle mådde inte så mycket bättre, bara lite. Han hade sovit en hel del och vilat bort det jobbiga. Vi mumsade i oss de stenugnsbakade pizzorna som var väldigt goda och sen satt vi ner i ca 10 minuter, mer hann vi inte för Emilia och jag hade INTE shoppat färdigt än!!!

Nu skulle vi åka till Kista Köpcentrum som visst har öppet till 21:00 ALLA DAGAR!!! Inte illa det om man vill ha något skoj att roa sig med under helgkvällarna också =). Vi åkte iväg ca 17:00 och det tog inte lång stund innan vi var i Kista. Även där mycket folk på Köpcentrat och det här var stort och med mycket roliga affärer!!!  Vi provade en massa och shoppade en massa. Allt jag ville ha och allt jag pekade på, det fick jag *ler*. Vilken rolig dag! Det köpcentrat rekomenderar jag verkligen, det var jätteroligt att gå i.

 Jag köpte:

* 2 boleros. En vit med härlig krage på MQ och en mörkturkos på Kappahl.
* Brun och vitstrecksrandig kort kavaj på H&M och även en brun långkofta med snörning i midjan.
* Örhängen på Wedins
*  Ett mörkbrunt "blingbling"-skärp från Friis & Co. som jag bara måste ha, så snyggt!
* En ljusturkos V-ringad stickad tröja
* Bruna långa leggins från Gina Tricot
* Brunt midjeskärp på Lindex
*Spray


Det var nog allt tror jag, hittade en del på rea så allt som allt shoppade jag för ca 1350:- idag, fick faktiskt väldigt mycket för pengar tycker jag.

När klockan tickat iväg till ca 20:00 kände både Emilia och jag oss nöjda med vår shoppingdag. Det borde vi vara med tanke på att vi shoppat sen 12:00!!!! Det kändes i ben och fötter vill jag säga =)
När vi kom hem pustade vi ut lite och drack vatten. Hjalle och jag packade ihop våra grejer och eftersom Hjalle inte var riktigt kry så kände han att han ville hem och inte sova över en natt till. Vi åkte iväg ca 20:30, stannade till på Statoil och tankade och köpte lite färdgodis =). Hjalle tog förarsidan och jag intog passagerarsidan. Jag sa att jag kunde köra om han ville men det blidde att han faktiskt körde hela vägen hem, min duktiga älskling. Vi kom hem nån minut före 23:00 och här sitter jag nu efter att ha provat och tittat en gång till på allt jag shoppat. Hjalle gick precis och la sig efter att ha prasslat med godispåsarna i soffan, det hörde jag nog =). Jag ska gå och tvätta ansiktet och krypa ner i soffan en stud jag med och varva ner lite innan det är dags att sova. Få se om jag somnar i soffan inatt med.

Imorgon åker jag hem till älskade mamma och pappa och hälsar på, det ska bli så skönt att få se dem igen efter en hel vecka!

Puss och kram alla mina älskade!

Vecka 43 - oktober

Mån 23:     ledig
Tis   24:     7:00-17:00
Ons 25:     7:00-16:30
Tor   26:     ledig
Fre:  27:     13:30-21:30
Lör:  28:     7:00-16:30
Sön: 29:     13:30-21:30


Kommentarer
Postat av: annica

villken underbar shoppingdag du verkar ha haft!!Roligt att få komma till nya ställen och shoppa..=)..hoppas att Hjalle mår bättre nu!!Tindra mår bra och jag är lite hostig och snorig men inge feber iaf!
Ja visst borde alla få känna så till sitt arbete..?Det är en helt underbar känsla att man vill åka till jobbet,läste din dagbok tidigare du skrivit om jobbet...om att dom som jobbat länge inte tror på vissa boende att dom klarar det själv,bara för att dom kanske inte gjorde det förut så måste man ju ge dom en chans tycker ja...många är unga och jag vet att många kan gör adet själv med rätt "pusching" och "hjälp",oavsett om det bara är att torka av ett bord så ska dom få göra det själv....

Tycker det var toppen när ni kom iväg till valbo,även om det var mycket prat innan ni kom iväg om att det skulle "säkert inte gå"...men det gjorde ni bra!!Ha en toppenvecka på boendet...har nu 4 dagar bokad på barnpsyk,men man vet alldrig om jag kanske dyker up..=)...annars har jag 2 dagar då ni ska ha handledning,så då syns vi..=)....ha en bra söndag!!

Postat av: Tina

Ajdå vad trist att ni vart lite dåliga.
Vilken shoppingdag du!!! Du hitta en hel del lär jag säga. *ler*

2006-10-22 @ 22:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback