Impuls

Idag är det tisdag. Igår var det måndag. Jag var ledig då. När jag var i Sthlm köpte jag nya snygga örhängen. Kom och tänka på att det kanske skulle vara snyggt och lite kul att ta några fler hål i öronen. Igår fick jag ett impulsfall och bestämde mig för att dra ner på stan och göra lite hål =). Fick med mig Anki som sällis ner på stan, hon hakade på även fast hon skulle iväg och jobba sen, det var skoj!  Jag tog hål på "Belissima" i stan i Sandviken. Det kostade 90:-/hål så jag bestämde mig för att göra 2, ett i vardera öra. Hon ritade ut med penna vart hålen skulle hamna och sen sköt hon i örhängena och så  snygga de var! Helt annat mot för de örhängen man fick när man var yngre. Och inte gjorde det lika ont att ta hål heller vad jag minns sen förr. Då dunkade det ju så himla mycket i örat och gjorde ont, nu kändes det knappt nånting efteråt. Snyggt blev det också och jag gick därifrån väldigt nöjd. Men jag ska ta 2 hål till nån dag. Båda två i samm öra den här gången. Det kommer bli ännu snyggare!!!  Nu har jag 5 hål i vänstra örat och 3 i det andra. Sen tar jag 2 till hål och då har jag 10, det låter väldigt bra det tycker jag...haha!



Jag köpte lite smink, galgar, shampo, duschcreme och lite andra nyttiga grejer på stan. Jag hade på morgonen skjutsat in Hjalle till kontoret vid 7:30 och sen åkte jag hem till pappa och lånade tvättmaskinen och körde 3 maskiner tvätt under dagen. Jag åkte hemåt vid ca 15-tiden. Stannade till på Köpis och lämnade tillbaka en tröja jag köpt åt Hjalle på MQ. Sen strosade jag lite där tills klockan blev 17:15 då jag åkte och hämtade upp Hjalle i stan vid gymet där han tränar. Vi åkte hem och jag satte fart på matlagningen, det blev potatis och pölsa vilket var hur gott som helst och ett bra tag sen sist, mums! Sen gjorde jag en garderobsrensning och flyttade runt lite kläder ooch gjorde om i våra garderober. Det tog 2 timmar innan jag var klar med det, men nu är det lite snyggare, mer funktionellet och bra! Blev klar ca 21:30 och då blev det dags för sängen och natti natti =)

Idag var första dagen på jobbet efter 4-dagars -ledigheten. Dagen idag har gått fort faktiskt och jag har inte blivit sådär trött som jag varit tidigare. Jag tror det beror på att jag hade saker att göra mest hela tiden, höll mig sysselsatt och hade saker att göra. Var och tog ut pengar åt en samtidigt som vi tog en liten promenad och gungade på gungorna...haha! . Senare gick jag och handlade åt en annan. Senare på eftermiddagen var jag in till en annan och städade lite och körde tvätt. Sen var han och jag ner till affären och handlade lite. När vi kom tillbaka var klockan 16:15 och jag gick upp på kontoret och skrev lite och sen var det dags att åka hem. Hjalle skjutsade mig till jobbet imorse då han skulle ha bilen i jobbet. Han kom och hämtade mig 16:30. Vi beställde mat från Malaysian idag då ingen av oss var vidare sugna på att laga mat. Åkte hem till Anders  och fick tidningen "Affärer" där Hjalle var med på en helsida, en reporter som gjort intervju med honom. Ska läsa den snart! Vi åkte hem till mamma och åt upp maten och nu är vi hemma.

Jenny har bakat en massa bulla och kakor åt mig så jag ska nog krypa ner med en gottebit i soffan och mysa med alla tända ljus omkring mig *ler*. Mysigt med hösten och mörkret då man äntligen kan tända ljus och mysa ordentligt igen!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hello!!
Kan tyvärr inte ses idag. ´Jag ska in på möte först innan jag börjar. Suck!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback