Springa

Idag kom jag också ut och sprang, det blidde ingen boxercise för jag hade ingen bil å skulle inte hinna till passet åsså kände jag inte för att stressa och köra bil in till Sandviken ännu en gång efter jobbet. Det blir så många mil för oss om dagen ändå, 8 mil när jag skjutsar Hjalle fram pch tillbaka och det är inte billigt att tanka...Det är nacdelen med att jobba i andra änden av stan i Sandviken. Men som tur är finns det fler fördelar med arbetet som väger upp denna bit =)

Men jag kom ut och sprang här i Valbo iaf, 3:e dagen nu som jag springer.. Idag kändes det mycket lättare att springa, förutom att jag kände av träningsvärken så hemskt där i början. Men vilken bra träning springa är! Jag har ju träningsvärk i rumpa och överallt i alla benens muskler =). Plus att jag har kört armhävningar och sit-ups hemma. Det här känns riktigt bra! Som sagt kändes flåset lättare idag och jag tog mig vändan runt mycket smidigare. Jag tror att kroppen börjar hitta springformen och idag var det väldigt skönt faktiskt. Det är ju så att de första gångerna då man inte sprungit på länge känns väldigt jobbiga men idag gick det lite lättare och jag kände mig inte sådär flåsig förrens jag kommit upp vid pizzerian vid Köpis. Jag trodde att jag måste springa saktare än tidigare men då jag kollade på klockan när jag kom hem såg jag att jag sprungit på samma tid om inte lite snabbare än de andra 2 ggr. Hejja!

Nu har jag precis kommit ut från duschen och ska krypa ner i sängen. Idag var en rätt jobbig dag på jobbet, gäspade djupa gäspningar hela dagen och den kändes helt enkelt väldigt seg. Men jag tog mig igenom den och nu är det bara imorgon fredag kvar och sen är det lediga helgen! På lördagkväll ska jag och Hjalle åka hem till Jenny och Anders och träffas. Vi ska bl.a. kolla på film och äta godis och ha trevligt! Nästa helg funderar Hjalle och jag på att åka hem till hans syrra och sambo i Sthlm. De har inte gett svar ännu om de är lediga så vi ska prata lite mer med dem först.

Idag på jobbet planerade vi kontakpersoner för en av de boendes vardag och liv på boendet. Hur det ska struktureras bäst för honom samt vilka rutiner han bör ha samt aktiviteter och så vidare för att skapa en meningsfull tillvaro för just honom. Jag tyckte det var roligt och givande att få vara med och arbeta fram en slags livskvalité- pan för honom eller vad jag ska säga. Ser sån stor potential i den mannen så det ska bli roligt att få umgås med honom och jobba tillsammans.

Nu måste jag sova...Zzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback