Borde man sova nu...?

Sitter hemma och väntar. Håller mig vaken. En liten stund till. Ska hämta Hjalle från krogen runt 02:00 antar jag. Han ringer när det är dags =). Han har varit på golftävling idag med gamla vänner och sen blev det fest på kvällen. Hoppas de har roligt!

Jag har varit hemma hos mamma och pappa hela dagen. Kom dit till ca 12:00.  Hade hur mycket tvätt som helst med mig igår när jag var där och tvättade efter jobbet. Slängde i en maskin när jag kom. Jenny och Anders var också där. Anders pysslade med bilen. Jenny och jag följde med mamma och köpte tapet till hallen. Sen åkte vi hem igen. Började dra bort gammal tapet, jobbigt värre!!

Låg också ute i hammocken och läste lite tidning i höstsolen som fortfarande värmer skönt. Kom på nu att jag måste rensa bort sommaren med dess blomster från min balkong nån dag. Mamma bjöd på hamburgare idag. Var nog sista grillningen för året tror jag. Gott var det. Hugo var hos oss. Han åt  han med och vi lekte. Härlig liten busunge *ler*.

Vid ca 18:00 ringde Hjalle hemifrån. Han skulle in till Sandviken på fest till 19:00 och jag åkte då hem och hämtade honom och skjutsade in honom till partajet. Fick låna hans pappas Audi och jag körde! Vilken bil! Skön och rolig att köra och skapligt drag är det i den också. Kan inte undå att känna mig lite cool där jag sitter bakom ratten och gasar iväg!! Rolig körning i den bilen =).

När jag släppt av Hjalle åkte jag till mamma och pappa igen och där var nu också Anton och Christoffer som skulle sova över. Vi kollade på teve. Jenny och Anders kom förbi igen. De hade varit på husvisning och det hade varit toppen allting. Håller tummarn för dem nu *ler*. Jenny och jag tog en kvällstur med Audin, kände för köra lite...hehe! Hjalle ringde 23:00 och sa att han skulle haka med grabbarna ut på krogen. Jag åkte då hem till Valbo en sväng och har hållt mig vaken framför teven.

Börjar kanske till och med bli lite nervös inför första introduktionsdagen på "nya jobbet" för veckan. Vad som kommer att hända, vad jag ska göra och ta mig för, hur de andra i personalen tycker att jag är, hur de boende ska ta till sig mig. Ja det är mycket tankar nu. Men ingen som helst ide till oro egentligen, bara onödigt ont. Allt brukar gå så mycket bättre än vad man tror ändå *ler*.

En ny utmaning som jag ska ta mig an. Spännande och lite svår men en utmaning jag väntat på. Få se om jag klarar av den eller om den inte är menad för mig. Svaret kommer till mig snart. Då får jag min nyfikna hunger stillad. Eller bara pånyttfödd för mer nyfikenhet och vilja att lära*ler*

Ska lägga mig i soffan en stund och vänta på Hjalle. På måndag fyller mamma år. Men eftersom jag jobbar 13:00-21:30 har jag bestämt att jag ska gratulera henne img istället. Lugnare så.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback