Lördag

Veckan är över, så är också min "prova på" -vecka på boendet. Den var grymt bra och jag lyckades få den så innehållsrik det bara gick *ler*. Igår ville jag gärna gå ut och gå med någon av brukarna och jag fick med mig en tjejtjusare till kille ut och han talade "tydligt" om att han gillade mig så jag fick sätta gränser på ett tydligt men vänligt sätt. Han pendlade mellan glad och väldigt ledsen under vår promenad i solen men vi lyckades ta oss runt och tillbaka och jag är glad att jag tog för mig. Senare under dagen satte jag mig hos en kille som ofta sitter ute. Jag frågade om det var okej att jag sällskapade honom en stund vilket det var och vi pratade i 30 minuter. Supergullig kille som dock pratar om att åka raket upp till gud och sen ta sig en biltur med honom. En verkligt klipsk och filosofisk kille som funderar mycket på livet och döden, vad är meningen och vad händer sen, vad är änglar för något, hur var det här på jorden för flera hundra år sen, hur levde man då och så vidare och vidare. En fantastiskt intressant och faschinerande person som jag tycker mkt om och som jag verkligen upskattade att få umgås med.

Min sista dag där och det kändes trist faktiskt. Men chefen sa att han skulle höra av sig till mig nästa vecka. Få se vad han och enhetschefen har för "planer" för mig *ler*. Om de har några vill säga! Personalen berättade för mig att de tyckte att jag efter denna vecka verkade väldigt lämpad för arbetet och att jag ville umgås med alla och lära mig så mycket som möjligt. De såg att jag ville vara med överallt och att jag tog mig för, jag hade tålamod och löste situationer på bra sätt. Det var ett roligt avslut på min vecka där att få sån positiv respons!

Jag tackar så hemskt mycket för att jag fick komma och prova på och uppleva allt jag upplevt och för att jag fått träffa alla de människor jag träffat, tack!

Och blir det inte mer än så har jag ändå vuxit som person i och med denna nya fas i mitt liv. Det där som chefen sa att han skulle fixa ett schema för mig att jobba efter har vi inte pratat mer om. Enhetschfen sade inget alls om något schema utan snirklade sig undan lite lätt med att han "försöker" få in fler personal, på nåt vis. Så jag har ingen aning om det blir nåt mer jobba av överhuvudtaget, jag försöker inte luska mer i det utan tar det när de ringer mig sen i veckan som de sa. Får se då.

Idag är det lördag och jag ska njuta av denna helgs ledighet!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas att det kan bli mera jobba där för dig. du verkar ju gilla det bra.
Så kan jag ta ditt jobb på dagis.. *blink*

Postat av: Anna

Ja jag trivdes verkligen bara mer och mer, kändes som att jag accepterades av både boende och personal och det kändes oerhört bra! Får se vad nästa vecka för med sig *ler*. Ja kanske blir det du som hamnar på dagis om jag får något nytt..hihi! Annars tycker jag att det för det mesta alltid är en massa förskole/barnskötar- tjänster ute på ams. Håll ett öga där med åsså skickar du en ansökan på alla!!

2006-09-23 @ 14:19:16
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback