Bönastund

Nyss hemkommen efter en kväll ute i vackra Bönan. Annika och hennes dotter Tarika bjöd hem oss (jag, Hjalle, Ola, Agneta) på grillat ikväll. Hjalle och jag åkte dit med hans föräldrar till 18.00. Grillarna sattes igång och grönsakerna hackades redo för spettet! Ola och Agneta hade lite roliga sommarleksaker med sig som vi lekte med lite smått. Kastade fresbee, spelade lite boll samt kastade ringar på pinnar! Maten avnjöt vi inne då vädret inte va direkt inbjudande. Tände lite ljus och satt inne i sommarhuset och åt. När vi precis avnjutit maten strax efter 20.00 var det dags för Hjalle att åka hem och se reprisen av en fotbollsmatch som visades vid 18-tiden som han missade då vi redan var i Bönan.

Jag stannade kvar. Vi satte oss på den inglasade verandan som numer var en del av vardagsrummet och avnjöt fikat. Kaka, glass och bär, mums. Sen satt vi där och pratade och tiden svischade förbi och vips var klockan 22.30 och Hjalle kom för att hämta oss. Han stannade kvar en stund på lite fika och vi åkte väl därifrån vid strax efter 23-tiden skulle jag tro. Skjutsade hem Ola och Agneta som tagit sig ett glas och sen åkte vi hem till oss. Då får jag syn på grannens (på våningen under oss, alltså 2:a vån) katt sitta ute på fönsterbläcket på 1:a våningen. Tittar upp och ser att där han bor har de lämnat balkongdörren öppen så förmodligen har kissemissen hoppat ner och inte tagit sig upp. Vi släppte iaf in katten i trappuppgången och den visste var den hörde hemma för den satte sig vid "rätt" dörr och började jama. Och den jamar än...åh jag tycker det är så jobbigt!!! Antagligen är de inte hemma. Hon som bodde där förut (vet ej om det är samma tjej än) hade också katt och lät den gå ute och sen släpptes den in trappuppgången och ställde sig och jamade vid dörren när den ville in. Tänker mig att det är nåt liknande med den här kissen. Men så jobbigt att höra den jama och inte bli insläpt... Vem vet när de kan tänkas komma hem inatt...eller så sover de så hårt att de inte hör kissen.. Men katten är iallafall inomhus i säkert förvar tills ägaren släpper in honom vilket i och för sig känns säkert.

Igår åkte Hjalle och jag hem till Jenny och Anders till 17.00 för de skulle bjuda på grillat! Hjalle och Anders satt på altan vid grillen och Jenny och jag fixade iording i köket. Vi satt inne i köket igår eftersom vädret var grått och småregnigt även då. Vi mumsade kycklingfilé och fläskkotlett, strips, bea och pot-sallad, yummie!! Sen satt vi och prata och åt glass och chokladsås och umgicks ett tag till tills Hjalle och jag tackade för oss klockan 22.00.

Imorgon är det söndag och jag ska göra smörgåstårta och då kommer Jenny och Anders och mumsar med oss...hihi!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Väldigt mumsigt var det med smörgåstårta idag!! =) Tackar!

Postat av: Tina

Vad smarrigt med smörgåstårta!!!

2007-08-13 @ 21:07:50
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback