Duktig flicka

Då har jag äntligen tagit mig i kragen och fått första steget avklarat, det svåraste. Att bestämma mig för att göra det och faktiskt fullfölja och GÖRA det! Jag har äntligen satt min fot i en träningslokal igen, efter flera års väntan. Längtan. Önskan.

Jag och Johanna hade som sagt bestämt oss för att vi skulle åka till Jernvallen i Sandviken och gå på "prova-på" kvällen där idag. Vi hade tänkt att vi skulle prova på poweryoga den här gången men det blev visst lite ändrade planer. Vi fick prova på allt som stod på prova -på -schemat!! Det var olika instruktörer som gav oss ett smakprov på just sin träninsgform. De körde sina pass på ca 20-25 minuter var. Vi tränade från 18.00-20.00 och det var så upplyftande, roligt och gav min en sån kick som heter duga! Jag kommer garanterat fortsätta!

Vi fick prova på jympa, aerobic, styrka, core ball och avslutningsvis poweryogan. Jag gillade mest styrkan och core-ball. Det är nåt som jag gärna skulle vilja fortsätta med. Eftersom Johanna ska flytta till Gävle i oktober har vi bestämt oss för att träna på Korpens Sporthall eftersom vi båda kommer att bo i Gävle kommun. Men prova på lite i Sandviken först på drop-in. Vi har kollat upp olika pass de kör där på Korpen och vi har kommit fram till att vi vill köra body combat, core,  muskelpass samt eventuellt något pass yoga då och då. Ska köpa 6-månaderskort där till att börja med.

Jag är riktgigt taggad! Och jag klarade de där 2 timmarna galant, det var jobbigt men det ska det ju va! Men nu vet jag att jag pallar med även fast det som sagt var flera år sen sist...hehe! Nästa vecka ska vi prova på boxersize hade vi tänkt.

Innan träningspasset hade jag och Johanan lite ledig tid efter jobbet som vi passade på att spendera nere på stan. Köpte lite mer träninskläder, ett par byxor och 2 linnen så nu är man till råga på allt rätt snygg i träningslokalen också....haha! Det blev som sagt ett pass med smakprov från många olika träningsformer och det blev en rejäl genomkörare av kroppen. Kommer garanterar ha träningsvärk imån..haha!

För övrigt har det varit en väldigt lugn dag på jobbet. Tror vädret smittade av sig en hel del på oss idag. Blåsigt, rått och kallt är det nu. Hösten har kommit. Ca 10 grader. Försökte motivera en dam att åka till sjukhuset och ta prover, något hon skjutit på i över 1 veckas tid nu även fast hon vet att det är superviktigt. Idag gick hon mig på nerverna och jag pallade inte med tanten. Hon suger verkligen all energi och kraft ur en. Jag blev helt matt och slut i huvudet efter att ha varit inne hos henne hela morgonen och hjälpt till med morgonbestyren samt motiveringen. Urk.... Dagen flöt på på nåt vis ändå. Jag och Johanna tittde på film (Göta Kanal 2 ) tillsammans med en av de boende efter lunch. Och som han garvar, nåt så otroligt hjärtligt åt det han tycker är kul så kan man inte annat än skratta själv. Filmen var faktiskt otroligt löjlig och B, men rätt kul ändå. Slutade 16.00 och resten av dagen har jag redan förtäljt.

Känner mig såå nöjd och stolt över mig själv. Och det var så roligt jag hade förväntat mig och önskat att jag skulle känna så jag längtar redan till nästa pass *ler*


Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt att du klivit över tröskeln och in i det roliga/jobbiga/svettiga... hihi!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback