Upptäcksfärd på cykel

Imorse kom Jenny till mig vid 10-tiden för vi hade bestämt oss för en cykeltur i Valbos skrymslen och vrår idag *ler*. Vid ca 10.20 cyklade iväg, men först måste vi såklart inhandla lite picknik på affären! Kolabullar, munkar, Tom och Jerry kex och MER att dricka! Ready to go! Vädret var strålande fint och varmt också, kanske sommaren med värme och sol är på väg nu i augusti som de säger på alla löpsedlar. Hoppas! Vi bestämde oss för att mumsa vår picknick på mitt lilla smultronställe i Mackmyra, den mysiga lilla "parken" i dungen. Men först cyklade vi in i Valbo och in på små grusvägar och stigar, det blir mer äventyr då...hehe! Vi cyklade över en bro och in på en grusväg som slingrade sig bredvid järnvägen.


Såklart åkte det förbi ett tåg och det lät högt!! Grusvägen var stenig och guppig, så guppig att armarna vibrerade och tillsist började klia! När så grusvägen tog slut upptäckte vi att vi var i Hagaström och vände då kosan mot Valbohållet igen och kom då ut vid Owe Jansson. Passade på att ta en kik men hittade inget så vi cyklade vidare mot Mackmyra-parken. När vi var på plats på smultronstället sken solen så härligt där i dungen och våra magar var nog lite småhungriga så vi högg snabbt in på bullarna, munkarna och kexen, yummie!!!!


Men sen fick vi fart båda två för det finns ett träd där som ser väldigt inbjudande ut, man kan nämligen klättra!!


Vi sprang dit och Jenny var först upp i trädet! Vi höll på att garva ihjäl oss och när Jenny åter var i säkert fövar nere på fast mark var det min tur att prova klätterlyckan! Upp i trädet och toka och vi förevigade allt med lite galet härliga bilder...haha!!!


När vi sen var nöjda där tog vi med oss cyklarna en liten bit längre in i parken där de har en gunga i ett högt träd och såklart passade vi på att testa den också!! Tur man har barnasinnet kvar, det kommer jag aldrig i mitt liv göra mig av med!! Mitt liv blir så mkt roligare med den egenskapen *ler*. Jenny och jag svingade oss upp i gungan och töntade på..haha!


Solen fortsatte skina men efter lekstunden i Mackmyra park passade vi på att utforska en till väg i Mackmyra som går över en bro och leder rätt in i skogen. Vi cyklade en bra bit men bestämde oss sen för att vända och cykla åt andra hållet över bron istället. Vacker natur är det då här i Valbo vill jag lova, så fint!


När vi kände oss nöjda med våran cykeltur styrde vi kosan hemåt mig igen och kom dit ca 13.00. Glada och nöjda efter våran upptäcksfärd!

Hjalle var på kontoret så jag tog skjuts av Jenny hem till mamma och pappa. Jenny stannade en stund men åkte sen hem för att ta hand om alla sina djur *ler*. Jag stannade kvar hos mamma och pappa och tvättade undan tvätten som var kvar och tog hand om den rena tvätten. Sen satt jag ute men det blev blåsigt och småkyligt (för mig iaf) så jag bestämde mig för att gå in och slänga mig i soffan och kolla på teve istället. Slumrade nog till litegrann emellanåt också tror jag. Det gör man alltid i den soffan, går inte att undvika!

Hjalle kom och hämtade mig vid ca 17-tiden. Vi blev kvar ett tag då Jenny och Anders kom förbi en sväng. Satt ute i trädgården och pratade lite innan det var dags att åka hem både för Jeny och Anders och mig och Hjalle.

Hjalle och jag kom hem och Hjalle jobbade lite vid datorn en stund och jag kollade på teve. Vi har nyss ätit tacos och känner oss nöjda för kvällen. Lite teve-tittande som avslut på den här dagen är det enda som fattas...hihi!

Jag har haft en superduper-rolig dag!!
Tack för idag min älskade Jenny!!!

Måste blir fler äventyrsfärder på cykel!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Weee! Värsta roliga äventyret! Idag ska jag på äventyr med Nettan, vi ska ut & promenera, & självklart följer kameran med!! =)

Postat av: Tina

Låter som en riktigt rolig dag det där.. *ler*

2007-08-02 @ 12:24:46
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Tina

Näe jag har inte tagit tag i den än men jag har hittat ett recept som jag tänkte prova iaf.. :-)
Du får komma och smaka på den när den är klar.. :-)

2007-08-02 @ 13:18:13
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback