Mörka, trötta vecka

Hua va det är mörkt. Och grått. Kolsvart när jag kliver upp och mörkt och ruggigt en bra bit inpå morgonen. Väldigt svårt att piggna på sig då... I måndags var det hemskt.. Gäspade och gäspade nonstop på jobbet. Vi gäspade ikapp allihopa och var såå trötta.

image527

Dagen blev aldrig ljus. Mörk på morgonen, grå under dagen för att sedan återgå till mörker vi en sisådär 15-tiden nångång. När jag hämtat Hjalle den dagen åkte vi hem, la oss i soffan. Men vi var för trötta och skulle vila i sängen ett tag. Vaknar av att Hjalle väcker mig vid 20.30 tiden och säger att jag ska komma upp en stund efter att ha sovit 3 timmar. Vi lägger oss i soffan men jag somnar av fort. Vaknar. Går till sängen och somnar för natten. Det var den dagen det. Hua vilken jobbig en!

Men det ruggiga mörka vädret har hållt i sig. Förutom en trevlig överraskning igår då solen tittade fram på förmiddagen nån gång för att sen gå ner vid 15-tiden. Men lite välbehövligt ljus hann jag få. Det var uppiggande. Jag och Johanna åkte till Valbo och gick på loppis och Owe Jansson med en av de boende som skulle leta julklappar. I måndags följde jag med en dam som ville åka och handla. Idag målade jag naglarna på en annan go´-tant som ville va lite fin. Och på fredags ska jag laga mat tillsammans med en dam som gillar att laga lite extra god mat och mysa en fredag. Rätt bra vecka hittills ändå. Mestadels trevlig men såklart en del gnäll och tjat från vissa. Irriterande.

Hjalle och jag fortsätter vårat filmmaraton här hemma. Nu har vi börjat plöja igenom Harry Potter-filmerna. Vi älskar att krypa ner i soffan och mysa framför dessa sago-filmer. Med julstjärnornas röda, varma belysning som skimrar upp vardagsrummet i ett härligt mysigt rött sken.

Jahapp. Om jag ska hinna med en dusch innan jag blir alltför trött och bara störtar i säng...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härlig bild på dig själv ;)

Postat av: anki.

Undrar om vi ska börja med ett maraton vi å...Sagan om ringen såg vi för inte så länge sen, men jag tror det är 2 Harry Potter vi inte sett så man kanske ska se allihopa! Vet du om det finns stora ljuslyktor på Owes som är billiga?

2007-12-06 @ 10:35:08
URL: http://ankibjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback