Produktiv

Shit va jag har hållit igång här hemma nu när jag tänker efter vad jag pysslat med idag. Började med att jag knäppte på julmusiken och strykte gardiner och hängde upp. Sen tog jag fram dammsugaren och började städa, Körde igenom hela lägenheten, skönt att veta att dammråttorna är borta för tillfället pch ett tag framöver iaf. Efter städinfallet fick jag sug att göra fint på balkongen, så jag gick ut och satte fast belysningen på balkongräcket. Det blev verkligen jättemysigt och himla fint. Hoppas det ser lika bra ut nerifrån vägen också =).

När man väl kommer igång med nåt så bara fortsätter det och man hittar på hur mycket som helst att göra. Jag rotade lite i lådor och slängde lite skit. Tog fram stora tomten och ställde i hallen så länge, tog fram juldukar och gjorde fint. Hjalle kom hem tidigt idag och jobbde lite hemma istället för det gck så segt på jobbet sa han. Klockan 14 var han hemma. När jag hade gjort klart på balkongen tog jag tag i Hjalles bokföring som blivit lite liggandes ett tag. Sen kunde jag inte sluta med den så jag satt i ca 5-6 timmar nonstop med den och blev klar med det jag kunde göra för tillfället. Skönt att ha kommit igång och fått det mesta gjort. Checkat av så att kvitton och kontoutdrag och sånt stämmer. Jag tycker det är så roligt att jag inte vill lägga ifrån mig det, vill lixom göra klart allt och jobba undan allt för man ser så lätt resultat när man jobbar med sånt och det är roligt.

Men jag tog en paus däremellan och lagade mat och sen på kvällen när jag var helt klar med pappersarbetet tog jag itu med disken som låg i köket och nu har jag precis klivit ut från duschen. Herregud vilken energi jag haft idag även fast jag vaknade 11 och trodde jag skulle va så seg hela dagen. Men jag har varit riktigt duktig och det är roligt att få jobba åt Hjalle för han blir så glad att han slipper det där pappersgörat. Också ska jag ju få lite lön för mitt "slit" också, roligt att jobba år karln sin..haha!

Nu måste jag gå och sova för jag ska upp och jobba klockan 07.00 imånbitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback