Sagan

Hjalle och jag har haft supermysiga kvällar hela veckan. Det är nämligen så att vi har plöjt igenom "Sagan om ringen-trilogin". Vi började litegrann förra helgen och igårkväll blev vi färdiga med sista filmen. Vi har sett dem ett antal gånger men de filmerna kan man verkligen se om och om igen och de försätter en i lika magiskt och förtrollande grepp varje gång. Jag sitter som trollbunden i min soffa och bara njuter av sagans värld! Det är fantastiska filmer på alla sätt och vis. Och eftersom de när de gick på bio visades till jul så är det sånna här filmer man gärna kollar på vid juletid just för att de är så mysiga.


För övrigt är jag alldeles nyvaken. Ska knäppa på lite teve om en stund men ska först åtnjuta morgonens lugn och tystnad. Annars är det lördag och dagen då Jenny och Anders tittar hit till kvällen för att sällskapa oss vid middagen och sen ska vi titta på nån film och äta godis och gott och bara ha det trevligt!

Igår var det härliga fredag! Jag jobbade som köksa i köket och hade himla fullt upp från 7-13.30 när jag slutade. Satt inte länge inte utan herregud va mycket jag hade att göra därinne idag! Plus att jag skurade golvet och städade lite som man ska göra. Men halv två slutade jag som sagt och då var det dags för det årliga pepparkaksbaket hemma hos mamma! Jag åkte dit och mamma och Jenny var där. Vi plockade undan och knäppte på julmusiken och mamma delade ut varsin degklump till Jenny och mej. Som alltid sen småbarnstiden har mamma kavlat ut degen till oss "barn" och sen har vi tryckt ut pepparkakor och lagt på formarna som mamma sen la in i ugnen och höll koll på så självklart kör vi på samma rutin och tradition vid baket. Det blev fina pepparkakor och inte en enda bränd peppis blev det! Vi hade som vanligt jättemysigt och självklart får man smaka på degen när man bakar *ler*.


image523

När vi var klara åkte Jenny hem och mamma och jag åkte ner på stan en sväng vid ca 16.45. Tittade in på Trivsamt där vi hittade jättevackra lampor att hänga i fönstret. De var i form av ett hjärta och i krackelerat glas och i hjärtat fanns små lampor som gjorde att ljuset lyste så otroligt vackert genom de krackelerade glaset. Och för en sån billig peng som 149:-, på Trivsamt där det annars kan vara lite dyrare än vanligt. Mamma och jag köpte en varsin lampa till oss själva och jag köpte en en i julklappa till Hjalles mamma. Min första julklapp inhandlad, wihoo!!!
Nu är jag igång och känner att jag vill ut och strosa i affärer för det finns så himla mycket fint och jag är sugen på att köpa fler julklappar!

Nej nu ska jag sätta mig i soffan ett tag och njuta av lördag morgon.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad skönt att du hittat den första julklappen!! Då brukar det lossna sen.. :-)

Postat av: M

Jag är inte så superförtjust i sago/äventyrs filmer i vanliga fall men gillar Sagan om ringen-trilogin. Har ju även läst den megatjocka boken också. Det är verkligen häftiga miljöer i filmerna lär jag säga.

2007-12-01 @ 15:14:25
URL: http://jack71.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback