Stå på dig
Fick i februari detta år en jättefin klocka av Hjalle i födelsedagspresent. Ordinariepriset på klockan var 498:- men vi köpte den då det var halva priset, 249:-.
Jag hann använda klockan ett fåtal gånger under 2-3 månader innan jag plötsligt en dag såg att kockan hade spruckit i glaset. Jag blev såklart väldigt ledsen och besviken för det var min favoritklocka. I juni i somras lämnade jag in klockan på Ur&Penn i Gävle där den var köpt. De skickade iväg den på lagning men 5 veckor senare fick jag hämta hem min klocka i samma skick som när jag lämnade in den. Personalen sa att den inte gick att laga. Otroligt besviken blev jag men vad ska man göra när personalen säger att det inte finns något att göra åt saken och garantin innefattar inte trasigt glas. Nähäpp tänkte jag argt och väldigt besviket. Åkte hem och la klockan i en låda där den blivit liggandes tills nu innan jul då jag slog slag i saken! Jag tyckte inte det verkade helt korrekt att jag inte skulle kunna få en så pass dyr klocka lagad. Vi idag på 2000-talet borde väl kunna laga ett trasigt klockglas tänkte jag mig och otroligt konstigt vore det ju annars.
Jag letade mig fram till Ur&Penns hemsida på internet och hittade där kontaktinformation till huvudkontoret och regionchefen. Jag skickade iväg ett välformulerat mejl angående mitt klockproblem och undran om detta verkligen kunde stämma, att jag inte kunde få min klocka lagad.
Efter någon dag fick jag svar av självaste regionschefen som skrev att han behövde lite kompletteringsuppgifter vilket jag mejlade tillbaks. Jag fick återigen snabbt svar där han skrev att han hade en lösning på mitt problem och ville att jag skulle åka till min lokala Ur&Penn-butik och be personalen där ringa honom.
Jag åkte till Ur&Penn, berättade att jag varit i kontakt med regionchefen och att han bett mig komma med klockan och att de skulle ringa honom. Expediten ringde honom men kom snabbt ut till mig i butiken igen och sa att hon inte kunde få tag i honom och gav mig klockan tillbaka och sa att jag kanske kunde komma tillbaka efter julruschen om jag ville. Ok tänkte jag.... suck...
Skickade dock iväg ett mejl till regionchefen igen för att få hjälp om hur jag skulle gå vidare. Skulle jag be dem behålla min klocka nästa gång jag var där eller skulle jag bara be dem ringa igen och chansa på att han var nåbar just då den minuten jag befann mig i butiken nästa gång. Fick svar av honom att personalen självklart skulle behållt min klocka i butiken och försökt ringa honom fler gånger under kommande dag/dagar. Han skrev att jag skulle få en ny klocka men bara behöva betala 249:- för glasbyte.
Mejlade tillbaka honom och skrev att jag tyckte 249:- för ett glasbyte var ganska dyrt eftersom jag betalde samma summa när jag köpte klockan. Så igår ringde han upp mig istället och förklarade att han hade missuppfattat att jag betalat halva ordinariepriset, alltså 249:- när jag köpte klockan på rean och självklart skulle han då inte erbjudit mig ett glasbyte för samma summa utan halva priset på priset på klockan då jag köpte den och det priset blev då 125:-. Jag skulle få en helt ny klocka och betala 125:- vilket jag tyckte var rimligt och en bra ersätttning då reservdelarna till just min klocka hade tagit slut eftersom han förklrade att just denna modell funnits på marknaden något år.
Han skulle skicka upp klockan till butiken i Gävle och skulle be dem ringa mig när jag kunde hämta klockan. Sen sa han även till mig att personalen i Gävle skulle ha lagt ner större energi på att försöka leta fram en ny klocka åt mig då reservdelarna tagit slut och jag inte fick min klocka lagad. Han hade tagit upp detta med personalen och han tackade mig för att jag inte gav mig med svaret jag fick i butiken då klockan inte gick att lagas utan att jag drev det vidare och skrev till honom, det var han väldigt tackam över sa han. Jag tackade för väldigt god service men han sa att det var han som skulle tacka mig.
Otroligt trevlig, hjälpsam och serviceinriktad man på chefspositionen och hädanefter kommer jag fortsätta köpa fina klockor på Ur&Penn för jag känner verkligen att jag har förtroende för den kedjan och vet att om något strular så får man hjälp. Åtminstone om han Jörgen som är regionschef fortsätter vara det!
Stort Tack till Ur&Penns chef!!
Jag är otroligt glad och tacksam!
Är det något man inte tycker stämmer eller som man undrar över eller så, så ska man absolut inte vara rädd för att tro på sig själv om man har skäliga argument för sin sak! Stå på dig och gör det du kan. I mitt fall räckte det med att skicka iväg ett mejl som jag fick respons på så löste sig mitt problem. Tänka sig, lilla jag - Anna Larsson i Valbo blev lyssnad på av storchefen som i mina ögon kan tyckas ha större bekymmer att lägga tid på. Men lilla jag var väl värd att lyssnas på jag med =)
Man ska alltid försöka!
Jag hann använda klockan ett fåtal gånger under 2-3 månader innan jag plötsligt en dag såg att kockan hade spruckit i glaset. Jag blev såklart väldigt ledsen och besviken för det var min favoritklocka. I juni i somras lämnade jag in klockan på Ur&Penn i Gävle där den var köpt. De skickade iväg den på lagning men 5 veckor senare fick jag hämta hem min klocka i samma skick som när jag lämnade in den. Personalen sa att den inte gick att laga. Otroligt besviken blev jag men vad ska man göra när personalen säger att det inte finns något att göra åt saken och garantin innefattar inte trasigt glas. Nähäpp tänkte jag argt och väldigt besviket. Åkte hem och la klockan i en låda där den blivit liggandes tills nu innan jul då jag slog slag i saken! Jag tyckte inte det verkade helt korrekt att jag inte skulle kunna få en så pass dyr klocka lagad. Vi idag på 2000-talet borde väl kunna laga ett trasigt klockglas tänkte jag mig och otroligt konstigt vore det ju annars.
Jag letade mig fram till Ur&Penns hemsida på internet och hittade där kontaktinformation till huvudkontoret och regionchefen. Jag skickade iväg ett välformulerat mejl angående mitt klockproblem och undran om detta verkligen kunde stämma, att jag inte kunde få min klocka lagad.
Efter någon dag fick jag svar av självaste regionschefen som skrev att han behövde lite kompletteringsuppgifter vilket jag mejlade tillbaks. Jag fick återigen snabbt svar där han skrev att han hade en lösning på mitt problem och ville att jag skulle åka till min lokala Ur&Penn-butik och be personalen där ringa honom.
Jag åkte till Ur&Penn, berättade att jag varit i kontakt med regionchefen och att han bett mig komma med klockan och att de skulle ringa honom. Expediten ringde honom men kom snabbt ut till mig i butiken igen och sa att hon inte kunde få tag i honom och gav mig klockan tillbaka och sa att jag kanske kunde komma tillbaka efter julruschen om jag ville. Ok tänkte jag.... suck...
Skickade dock iväg ett mejl till regionchefen igen för att få hjälp om hur jag skulle gå vidare. Skulle jag be dem behålla min klocka nästa gång jag var där eller skulle jag bara be dem ringa igen och chansa på att han var nåbar just då den minuten jag befann mig i butiken nästa gång. Fick svar av honom att personalen självklart skulle behållt min klocka i butiken och försökt ringa honom fler gånger under kommande dag/dagar. Han skrev att jag skulle få en ny klocka men bara behöva betala 249:- för glasbyte.
Mejlade tillbaka honom och skrev att jag tyckte 249:- för ett glasbyte var ganska dyrt eftersom jag betalde samma summa när jag köpte klockan. Så igår ringde han upp mig istället och förklarade att han hade missuppfattat att jag betalat halva ordinariepriset, alltså 249:- när jag köpte klockan på rean och självklart skulle han då inte erbjudit mig ett glasbyte för samma summa utan halva priset på priset på klockan då jag köpte den och det priset blev då 125:-. Jag skulle få en helt ny klocka och betala 125:- vilket jag tyckte var rimligt och en bra ersätttning då reservdelarna till just min klocka hade tagit slut eftersom han förklrade att just denna modell funnits på marknaden något år.
Han skulle skicka upp klockan till butiken i Gävle och skulle be dem ringa mig när jag kunde hämta klockan. Sen sa han även till mig att personalen i Gävle skulle ha lagt ner större energi på att försöka leta fram en ny klocka åt mig då reservdelarna tagit slut och jag inte fick min klocka lagad. Han hade tagit upp detta med personalen och han tackade mig för att jag inte gav mig med svaret jag fick i butiken då klockan inte gick att lagas utan att jag drev det vidare och skrev till honom, det var han väldigt tackam över sa han. Jag tackade för väldigt god service men han sa att det var han som skulle tacka mig.
Otroligt trevlig, hjälpsam och serviceinriktad man på chefspositionen och hädanefter kommer jag fortsätta köpa fina klockor på Ur&Penn för jag känner verkligen att jag har förtroende för den kedjan och vet att om något strular så får man hjälp. Åtminstone om han Jörgen som är regionschef fortsätter vara det!
Stort Tack till Ur&Penns chef!!
Jag är otroligt glad och tacksam!
Är det något man inte tycker stämmer eller som man undrar över eller så, så ska man absolut inte vara rädd för att tro på sig själv om man har skäliga argument för sin sak! Stå på dig och gör det du kan. I mitt fall räckte det med att skicka iväg ett mejl som jag fick respons på så löste sig mitt problem. Tänka sig, lilla jag - Anna Larsson i Valbo blev lyssnad på av storchefen som i mina ögon kan tyckas ha större bekymmer att lägga tid på. Men lilla jag var väl värd att lyssnas på jag med =)
Man ska alltid försöka!
Kommentarer
Postat av: Tina
Härligt att det gick så pass bra med klockan tillsut!!!
Postat av: Sandra
Shit vilken bra service av en högre chef på annan ort! Han måste verkligen bry sig om företaget. Bra att du tog tag i saken så att hans engagemang fördes vidare ut i butiken!
Trackback