Ett År Till

I onsdags åkte jag hem till Anki och grattade på födelsedagen! Trevligt, trevligt =). Åt gott och umgicks. Hjalle kom och hämtade mig vid 17:30. Vi åkte in till stan och beställde med oss mat hem. Fläskfilé och lyxig pommes med rödvinssås och bea, det var toppen! Vi var trötta både två så vi dukade upp framför teven och mumsade gott *ler*.

Kvällen blev rätt lugn. Jag åt godis och gott och vi gosade väl mest hela kvällen. Det var ju faktiskt lite extra kärlek man skulle ge den dagen..hihi!

Igår var det torsdag och jag och Johanna jobbade kväll. Lika roligt som alltid!! Det filmades som vanligt en massa med telefonerna och så garvade vi allihopa gott åt tokerierna sen =D. Men innan jobbet hade jag fullt upp!! Var och inhandlade en massa till min födelsedag och sen åkte jag hem och gjorde en smörgåstårta åt Hjalle som han skulle bjuda på på jobbet idag fredag. Samtidigt som jag gjorde tårtan bakade jag också lite kolakakor till mitt eget "kalas". Också skulle jag göra negerbollar men det hann jag inte förrens det var dags att dra till jobbet. Bollarna rullade jag på kvällen efter jobbet istället.

Imorse var det fredag och sista dagen på veckan. Nu kommer 4-dagars ledigheten, sköönt!!!
Idag hade jag "köket" hela dagen. Servade alla med frukost, fika, lunch, fika och dukade och diskade däremellan, fullt upp med andra ord. Efter lunchdisken bakade jag, Johanna och lilla Maitan negerbollar som vi bjöd på till eftermiddagskaffet 14:30. De var visst mkt uppskattade..hihi!

Idag sa dagen bara svisch!! Är man "köksa" har man absolut fullt upp och händerna fulla heela dagen lång å det gillar jag!

 Eftersom Hjalle hade bilen och vid 15:30 då jag slutar ringer för att säga att han har glömt att komma å hämta mig så ber jag mamma och pappa komma förbi och hämta upp mig eftersom de ändå skulle komma hem och gratta mig vid 16-tiden idag eftersom pappa jobbar hela helgen. Jag och Johanna åker med mamma och pappa och de släpper av Johanna hemma hos henne. Sen åker vi hemåt! Jag får present i form av pengar och blommor, tack så mkt!! Jag kokar kaffe och vi fikar lite tårta och annat och babblas vid ett tag. Sen slår vi oss till ro i sofforna och Hjalle och jag visar våran superteve för dem =). Hjalle och jag köpte en HD-box i veckan så vi kan kika på de HD-sändningar som visas för tillfället vilket inte är så många eftersom inte alla kanaler gått över till HD ännu. Bara nån kanal som visar lite filnmer å sånt. Vi är supernöjda med boxen iaf och hoppas att framtidens HD-sändningar kommer att leva upp till den standard som de visar på boxen för då blir det riktigt, riktigt grymt bra!

Mamma och pappa åkte hemåt igen vid ca 17:30-tiden och Hjalle och jag har småkikat lite på teven och varit slumriga. Nu är det bara att njuta av kvällen. Hur som helst hade Hjalles kollegor varit supernöjda med smörgåstårtan och det förstår jag, den är verkligen supergood! Vi ska nog åka in till kontoret och hämta hem alla grejer Hjalle har där.

 Imorgon är det alltså ett år sen sist, jag har varit med ett år till. Känns ju toppen! Tänk va åren går fort!! Och 26??!! Det är ju rätt...vuxet...? Jag känner mig fortfarande som jag inte åldrats en dag på flera år =).

Nääee...nu vill jag gosa med min underbara käää´leeek!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback