Dag Fem

Fredag. Min klocka ringde 05:35 och jag klev upp. Sminkade mig och ca 05:50 väckte ja Johanna. Vi gjorde oss klara för jobbet och åkte iväg och kom till jobbet till 07:00.

Vi gick och smålog åt varandra mest hela morgonen för vi visste ju vilket hyss eller practical joke vi skulle spela idag *ler*. Johanna hade köksdagen vilket innebar att hon skulle vara i köket hela dagen, tillsammans med praktikanten för han skulle visst gå med henne idag. Typiskt. Gjorde att vi fick det lite svårare att uföra vårat hyss. Men vi smet upp till datorn vid 09:30 och försökte på bästa sätt henlighålla vad vi gjorde för personalen som kom och gick där hela tiden. Bl.a Göran och Praktikanten. Men tillsist lyckades vi skriva ut bilden och smusslade ner den i Görans papper där vi var säkra på att han skulle hitta den sen. Nu var det klappat och klart och vi gick ner till köket igen och serverade kaffe till de boende och hade ett glatt leende på våra läppar =).

Vi umgicks med Praktikanten som för övrigt hade ett x antal skämt i bagaget som han kläckte ur sig emellanåt. Göran kom och gick sen upp till kontoret och jag skulle också upp dit för att hämta ciggaretter till en av de boende. Då ser jag Göran titta på någonting och det går upp för mig att han har hittat bilderna på han och Praktikanten. Han undrade vem som gjort det och sa att "Jag ser ju att det är Per (praktikanten) som har gjort det åsså smågarvade han lite och lade det i pappersinsamlingen. Han frågade om jag hade hjälpt honom men jag sa nej och gick fram till det och låtsades läsa vad som stod på bilderna för första gången och sen garvade jag lite åt det jag med.

Gick ner till Johanna och praktikanten och sen smög hon och jag upp till Görans kontor där jag tyst som en mus tog upp papperet ur kartongen medan Göran satt vid datorn. Han märkte som tur var ingenting. Johanna och jag tog ner bilden till Per och frågade fall han hade gjort det där för Göran sa att han hade det. Nej, han hade minsann inte gjort det och tittade på det och skrattade. Johanan och jag satt också som 2 frågetecken och ingen av dem misstänkte ens oss. Vi är såå jäääla bra!! Göran påpekade för Per va rolig han var då som hade gjort den där bilden och han sa att det inte va han! Sen började jag småreta Göran för "baddräkten "han hade på sig och Per och Göran började gnabbas om vem som var snyggast och så började de bli lite småirriterade på varandra och retades. Göran sa iaf att han tyckte det var bögigt att spänna sig i stringisar som Per gjorde. Jag tyckte det var så jääla skoj att skämtet hade lyckats och ingen misstanke till mig och Johanna än så länge =). Dagen flöt på och sen kom Per till Johanna och mig och sa att han visste vem det var, det var Patrik (en annan ur personalen) som hade gjort det. Jasså var det han, sa Johanna och jag förvånat och spelade med! Tillslut var det "uppklarat" och Johanna och jag fick aldrig nån utskällning för vårat practical joke...haha!




Igår slutade både hon och jag 14:00 och vi hade verkligen en skitkul dag! Jag åkte hem till mamma och där var Jenny. Vi åkte in til Gävle och Tingeling-butiken som det tydligen skulle vara 50% i men det var visst bara några klädesplagg som det var halva priset på. Dåligt annonserat! Jag köpte iaf presenter till Agneta som fyllde år igår fredag. Köpte en bricka, en duk och ett bok-märke som man har i böckerna när man läser. Sen kikade vi in på en annan affär också där jag hittade en jättesöt pall i grönmelerad färg som jag köpte. Den skulle jag ha blommor på i vardagsrummet tänkte jag. Mamma och vi mötte Hjalle i Olas bil i Gävle. Hjalle hade ringt mig vid 14-tiden och sagt att de var på väg hem. Och vi mötte de i Gävle så när mamma släppte av mig hemma stod Hjalle där och väntade. Vi pussades lite gick in. Hjalle var rätt trött så vi kröp ner i sängen och myste lite och tog igen 5 dagars love-making *ler*. Underbart att ha honom hemma igen men jag måste säga att jag också tyckte om att vara själv och rå om mig själv under de här 5 dagarna, jag tyckte det var mysigt på nåt vis. Umgås med mig själv och känna att jag var "bara jag". Vi kramades och goade med varandra och bestämde oss för att åka hem och gratta Agneta vilket vi gjorde. Åt lite gott och stannade en stund men åkte hem igen till ca 20-tiden. Hjalle och ja la oss i soffan och börjde kika på en film men jag somnade rätt snabbt. Blev väckt av Hjalle och han tyckte att vi skulle gå och lägga oss vilket vi gjorde. Jag slängde en blick på klockan och såg att den inte var mer än 21:15 men det var oerhört skönt att gå och lägga sig då.

Dag fem avklarad och Hjalle åter hemma *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback