Innedag

Igår var en riktig innedag! Det regnade, var grått och ruskigt ute. Jag sov till ca 8.00 igår lördag. Mamma och jag kom inte iväg till Owes i fredags så vi skulle ta det igår istället. Mamma kom och hämtade mig vid strax före 11. Vi åkte till Owes där jag köpte 2 fina dukar. Den ena ligger så fint på mitt vardagrumsbord. (kanske syns lite på bilden nedan). Vi fikade och satt inne och tittade ut på regnet. Inte inne man vill sitta en sommar. Men, men, vad gör man när vädret inte är som man vill? Bara rätta sig efter det. Eftersom fredagen inte blev mer än en tevedag för min del så kände jag att jag inte ville spendera hela lördagen framför teven också. Mamma sa att det var en riktig städdag och jag tänkte att jag skulle göra detsamma när jag kom hem. Rota fram och slänga massa kläder och krafs som ligger i alla skåp, garderober och dylikt. Mamma och jag åkte också på loppisen här i Valbo innan hon skjutsade hem mig till strax efter 13 eller närmare 14 eller nåt sånt igår. Då jag hade bestämt mig för en INTE tevedag knäppte jag på en cd-skiva med gamla jukebox-godingar och satte fart! Jag dammade, gjorde om i mina vitrinskåp så det såg lite finare ut. Tog bort lite krukor från golvet och ställde dem på mina vintrinskåp, gjorde om på fönsterbrädan i vardagasrummet och sovrummet. Rensade och gjorde snyggt i alla skåp och lådor. Rotade fram massa gamla kläder, slängde en hel del och la in en del i mina garderober igen för jag hade ju en del rätt snyggt som jag en gång gömt undan i lådan under sängen! Roligt att rota runt, man glömmer ju bort vad men en gång i tiden rotat undan =)

Hjalle hade bilen och hade åkt till kontoret men kom hem en kort sväng vid 16-tiden och sa att hans kompisar skulle till Falun och golfa för de hade ringt dit och kollat hur vädret var och det var tydligen skapligt där (här regnade det) så de skulle dra dit och Hjalle skulle haka på. De åkte vid den tiden nån gång igår och jag fortsatte med mitt! Poppade massa musik och hade det riktigt roligt i städartagen! Hittade en luftmadrass och blåste upp den vilket tog ca 7-8 minuter, puh!! Måste nog ta och skaffa en pump åt den där för det är faktiskt aningen drygt att blåsa upp den för lungkraft. Jag bestämde mig för att ligga på den och mysa till kvällen när jag tänkte slappna av och kolla nån film. Sen tänkte jag göra det ännu mysigare och sova på den till natten...hihi!

Jag hade inte riktigt tid för att laga nån mat men jag tog ett litet brejk för att äta några smörgåsar. Sen körde jag igen! Hjalle hann komma hem och då var klockan 20:45 och jag var fortfarande igång! Jag kände mig klar vid 22-tiden och då hade jag faktiskt blivit lite trött på allt städande men man kan ju inte lämna allt det man rotat fram liggandes på golve! Det känns skönt att ha gått igenom så mycket här hemma iaf. Det enda jag har kvar nu att rota igenom är köket, ska göra det lite finare där också men inte idag tror jag.

Vid 22-tiden slängde jag mig alltså ner på luftmadrassen och Hjalle och jag åt lite kvällsfika i vardagsrummet och kollade på en film som hette "Hellraiser", sådär lagom bra. Vi var uppe till ca 01:00 då Hjalle gjorde kväller och la sig i sängen och jag nattade mig på luftmadrassen på golvet. Riktigt mysigt! Sov till 10.00 idag och vi har bara legat och blippat runt på teven hittills och hunnit med frukosten. Jag har inte ens borstat tänderna än!
Idag är ännu en regnig och gråtrist dag och inte ett väder man känner för att vara ute i. Får se vad vi hittar på.

Min mysiga sovplats! Kommer nog sova där några nätter under semestern sen för det blir liksom lite "sova borta" eller semesterkänsla att sova på nån annanstans än i sängen alla gånger och jag tycker om att variera sovplats...hihi! Lite sådär som när jag var liten och jag och Jenny frågde mamma och pappa om vi fick ta ner madrasserna och sova på dem i vardagsrummet...*ler*.




Mina vintrinskåp:

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad skönt att fått undanstädat ordentligt, man lär ju passa på när det är dåligt väder som sagt.
Själv har man nu gått på semester och möts av spöregn. Haha!!!
Ha en skön kväll!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback