Krypa Ner Under Täcket Med En Bok Dag.

Idag har jag levt mig in i en ny påbörjad bok och hunnit sluka ca 100 sidor. En bok som heter "Nattens barn" och är skriven av porrkändisen och sedan skådespelaren "Traci Lords". Där berättar hon öppet om hur hennes liv från barnsben med kraschade familjeförhållanden ledde henne till porrens värld vid bara 15-års ålder. En värld full med droger, misshandel, vuxna människor som utnyttjar ett vackert barns goda tro på vuxna, sociala relationer som inte fungerar och om hur hon förs in i en vuxen värld fast hon bara är ett barn själv. Om en liten flicka som växer upp i den här världen och hur hon sen bestämmer sig för att kämpa för att ta tillbaka makten över sitt liv och tillsist lyckas med hjälp av några få men otroligt viktiga personer som tar hennes situation på allvar.  En bra bok att läsa. En tragisk berättelse.



Hjalle och jag blev hembjudna till hans föräldrar vid 17-tiden och en väninna (Annika) till familjen skulle komma och bjuda på mat. Det blev olika laxar, strömming och sill och sånt som jag inte är överförtjust i men jag provade snällt och lite av maten slank faktiskt ner. Lagom mätt och trevligt sällskap. Hjalle och jag kom hem till ca 19.30 igen och jag har suttit försjunken i min bok. Är sugen på godis eller nåt gott men har hållt mig från att gå ner till affären och handla för det är så regnigt och trist väder plus att klockan faktiskt är rätt mkt och det skulle bara vara onödigt att slänga i mig godis för att sen gå och sova ungefär. Är ju jobb imorgon igen och 4 dagar framåt, sen semester!!

Behöver det nu känner jag. Lite smått less på jobbet nu. Behöver en paus från virrvarret.

Kommentarer
Postat av: Tina

Snart så har du semester också.. :-)

Postat av: M

Har också läste den boken o tyckte den var helt ok. Självbiografier är ofta intressanta och lättlästa tycker jag. Fortsätter det här vädret lär man nog göra en shoppingsväng på Adlibris eller nåt :)

2007-07-09 @ 20:53:28
URL: http://jack71.blogspot.com/
Postat av: Tina

Ingen shopping vart det. Ska in imorgon istället. :-)

2007-07-10 @ 10:15:23
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback