Sol. Minigolf. Luncha. Bio.

Vilken fantastisk första "riktiga" dag på semestern jag fick börja med denna gårdagens måndag! Solen sken på en klarblå himmel och det var riktigt varmt ute!!! Jag njöt i fulla drag över att få en sommardag såhär mellan regnskurarna. Klev upp samtidigt som Hjalle kl 8:00. Medan hag åkte till jobbet kikade jag lite på teven. Vid 10.30 pratade jag med Hjalle på Msn och han och S skulle till Boulongern och spela minigolf och Hjalle frågade om jag ville med. Självklart! Klädde på mig, borstade tänderna och gjorde mig klar här hemma och sen åkte jag till Hjalles kontor och hämtade upp honom och sen hämtade vi upp S. I Boluongern var det lagomt mycket folk. Vi skaffade oss varsin klubba och golfboll och sen var tävlingen igång! Men jag hade såklart ingen chans mot de där grabbarna som är rätt säkra på golf så att jag skulle förlora var jag långväga inställd på :)

Men det var jätteroligt att spela och enligt mig gick det bra för mig även fast jag förlorade med en sisådär 10 slag eller nåt! Gick några banor med 1 slag, sen låg många på 2 och 3 och nån enstaka 4, 5. Jag var nog den enda som tyckte det gick bra och behöll stort leende hela vägen ut! När man inte är riktig golfare behöver man inte som grabbarna jag var med ta minigolf så seriöst! De riktigt analyserade var det gick fel och blev helt bedrövade när de gick nåt slag mer än förväntat..haha! Vi hade iaf en riktigt rolig golfstund. Sen åkte vi vidare till stan och käkade lunch på Gallerian Nian. Vi beställde korvstroganoff och satte oss på uteserveringen och njöt av solen. När vi kände oss mätta och belåtna åkte vi vidare. Jag släppte av grabbarna vid minigolfen för de skulle ta en till omgång medan jag tackade för mig och åkte hem för att sola!

Jag kom hem vid ca 14-tiden och la mig då ute på balkongen och solade och hade det sååå bra!! Kollade på folk på vägen nedanför och lyssnade på musik. Varvade solandet med lite internett-tittande när det blev för varmt i solen. Så såg resten av min gårdagseftermiddag ut; tog det lugnt ute på balkongen och bara njöt av en solig sommardag och semester!

Jenny, Anders, Hjalle och jag bestämde att vi skulle gå på bio i Gävle och se Die Hard 4.0. kl 20.30. Jenny och Anders kom till 19.00 och Hjalle kom strax därefter efter att ha varit och spelat golf, riktig golf den här gången :).

Vi sällskapade här hemma tills klockan blev 19.45 och då åkte vi in till Filmstaden. Bokade biljetter och fick sofforna högst upp, men lite synd var att filmen gick i en av de små salarna... Skulle ju vart lite roligare för Jenny speciellt om filmen hade gått i stora salen, hon som för första gången satte sin fot på Filmstaden i Gävle igår :).

Filmen var iaf fullspäckad action från början till slut, riktigt spännane och bra faktiskt! Bättre än jag hade trott från början! Vi var alla nöjda med filmen och åkte hemåt igen ca 23.20. Vi tackade för en trevlig kväll och Jenny och Anders åkte vidare hemåt.
image265

Idag är det tisdag och inte en lika solig dag som igår. Regnar gör det och skulle väl så bli den här dagen. Få se då vad jag ska hitta på...hmm...? Stoppa näsan i en bok kanske? Hjalle ska iaf in till kontoret snart och göra nytta!

Dagar att räkna börjar ta slut nu. Tisdag idag och på torsdag gäller det. Tattoo!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback