Solig överraskning

Igår förväntades en dag med mörka moln och regn, det hade de sagt överallt och tidningen sa detsamma. Tala om att jag blev glatt överraskad när i stort sett hela dagen bestod av klarblå himmel och massa sool och värme!

Jobbet gick bra, ja när jag väl var på plats vill säga! Jag försov mig!! Vaknade av att telefonen ringde 07:40 och det var en ur personalen som lite undrande frågade var jag höll hus =). Jag måste ha knäppt av mobilen i sömnen och sen ringde den inte mer. Ååhh jag som klarat mig så bra, alltid varit i tid, inte varit sjuk en enda gång men igår hände det! Kanske var för att jag var så supertrött på jobbet dagen innan, alltså i onsdags. Gäspade nåt så otroligt på jobbet och när jag kom hem somnade jag i soffan vid ca 17-tiden och vaknade 20.00 av att Hjalle ringer. Så jag var nog väldigt trött den dagen och resten av natten också vad det verkade som.

Men jag var på plats på jobbet 1 timme senare efter att ha gjort mig klar hemma och skjutsat in Hjalle till jobbet. Efter jobbet passade jag på att njuta av lite sol hemma hos mamma och pappa, åh va härligt att få en sommardag igen!  Mamma var hundvakt åt Meja så jag fick gosa lite med henne, mysigt! Önskar mig en alldeles egen hund jag men det är så svårt med arbetstiderna och jag vill absolut inte lämna en hund ensam hemma i flera timmar...

Mamma och jag åkte en sväng och kikade på Dollarstore, Rusta och ÖB. Jag hittade lite krimskrams som vanligt...hihi! Vi mumsade en glass på vägen och stannde och köpte pizza på väg hem, mums!
Jag stannade hos mamma till ca 20.30 då jag åkte och hämtade Hjalle hos en kompis i Gävle, de hade varit och golfat.

Idag är det fredag och jag är ledig idag och hela helgen, skönt!! Bara 4 dagar kvar innan semestern nu! Hjalle har åkt till jobbet och jag har bara tagit det lilla lugna här hemma än så länge. Väntar på att få se hur vädret ska te sig idag. Mamma ska till frissan här i Valbo och klippa sig vid 15 idag och sen ska hon och jag åka till Owe Jansson och så.

Men först ska jag slappa en stund framför teven igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback