Wij Trädgårdar

Imorse klev jag upp i tid och åkte hem till mamma till ca 08.30. Jag, mamma och Jenny skulle åka till Ockelbo och titta på Wij Trädgårdar. Vi åkte dit till 10.00 och strosade runt i trädgårdarna och njöt av vackra blomster och fin omgivning. Gick runt ca 1 timme sen avslutade vi med en glass! Åkte sen hem till mamma efter att ha skjutsat hem Jenny. Vi stannade till på Sibylla och köpte lite korv med mos. Sen har mamma blekt och tonat mitt hår. Det var färgat svart innan och utväxten såg för jäklig ut! Svart färg ville jag inte ha längre så för att kunna tona i nån ljusare färg än svart behövdes lite blekning av håret först! Nu är håret väldigt rött, ljust rött. Ska färga det i rötterna en gång till så det blir lite mörkare. Men det känns hur som helst mkt bättre än den tunga svarta färgen jag var rätt less på nu, särskilt med min utväxt!

Hjalle kom hem till mamma och pappa till ca 15.30. Jag höll på med håret och blev klar till ca 16.00. Mamma och pappa förberedde allting inför husbils-semestern de åker iväg på imorgon måndag. Mysigt för dem! När de sen kommer hem om ca 1½ -2 veckor åker mamma, jag och Jenny på vår tjejsemester!

Hjalle och jag hade planerat grillkväll med Jenny och Anders idag så vi åkte iväg strax efter 16. Stannade till och handlade lite först. När vi kom dit satte Anders igång med grillandet och Jenny och jag pysslade runt i köket och donade med allt annat. Hjalle sällskapade Anders, hoppas han lärde sig nåt av grillmästarn Anders..hehe!

Vi avnjöt fläskkotlett, kycklingfilé och fläskfilé med strips, potatissallad och såser, mums va gott de va! Satt ute på deras mysiga altan och himlen hade spruckit upp och släppte fram sol och värme! Perfekt firande för vår semester vi har tillsammans! Planerade in en biokväll med Jenny och Anders imorgon och sen ska det bli lite minigolfa av också hade vi tänkt! Fast inte just imorgon - vi har ju som sagt semester nu...hahaha...härligt!! Vi avslutade såklart kvällen med lite efterrätt i form av 3 olika smaker på glass; choklad, jordgubb och mango, mums!

Hjalle och ja stannade till ca 20.30. Åkte då hem till mamma och pappa och sa hejdå inför semestern. Vi fick låna deras bil medan de var borta så nu åtnjuter Hjalle och jag lyxen av att ha 2 bilar för ett tag! Kan han åka till jobbet och golfa hur mycket han vill utan att behöva rådfråga mig om bil varenda dag. Nu har vi en egen. Perfekt!
Kramade om mamma och pappa och åkte hem. Hjalle och jag har bara hunnit med en dusch och lite tevetittande. Blir kanske sängen snart. Eller så stannar jag uppe riktigt, riktigt länge inatt bara för att jag kan *ler*. Imorgon börjar min semester på riktigt.


Wij Trädgårdar


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mäh! Inte såg jag att du knäppte kort igår eller! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback