Min Helg

Igårkväll (lördag) åkte jag och Hjalle in till stan för att äta lite gott på ett ställe som heter "Café Mingel Och Bar". Vi beställde och jag tog en varm smörgås med sallad och dressing och en fanta till det. Hjalle åt biff med klyftpotatis och precis när vi skulle till att äta vid 19-tiden var det dags för pianobar. En kille i vår ålder satte sig vid pianot och började spela och sjunga jättefint och stämningen höjdes avsevärt! Det var jättemysigt att sitta där och äta i lugn och samtidigt lyssna till avslappnad och härlig musik! Bra ställe det där som jag rekomenderar varmt! När vi ätit färdigt tog vi en kvällspromenad en bit in i Boulogner-parken innan vi gick till bilen och åkte hem, jättenöjda med den mysiga kvällen vi delat tillsammans *ler*

Idag har det varit en regnig och grå söndag och jag har inte fått mycket gjort, ingenting egentligen för att vara exakt! Har legat i soffan och kollat på teve medans Hjalle var iväg och spelade golf några timmar och kom tillbaks hem vid 14-tiden. Vi slappade och småsov i soffan och vid 16-tiden hämtade Hjalles pappa upp oss också åkte vi till Köpis och handlade present till en vän på Hjalles familjs sida som vi sen åkte hem för att gratta. Men familjen i fråga var inte hemma så vi lämnade presenten och tårtan på farstukvisten så de fick nog en trevlig överraskning när de kom hem =).  Ola, Hjalle och jag åkte sen till Quick Inn, ett matsälle här i Valbo och beställde något gott att äta. Jag tog en pasta med fläskfilé och kryddsås, supergott! Hjalle och jag har ätit på tok för mycket utemat den senaste tiden. Är inte ofta vi har lagat hemma på senaste så vi måste nog skära ner lite på utematen och börja laga lite hemmamat igen =)

När vi ätit klart vid strax efter 17-tiden följde jag och Hjalle med pappa Ola hem en stund för Agneta är i Irland och cyklar runt med nån vännina. Ola bjöd på glass och vi stannde ca 1 timme innan vi åkte hem igen.

Imorgon börjar arbetsveckan igen och det känns lite tungt och segt. Alltid så inför att börja jobba en måndag. Men när man väl är på plats och är på gång så brukar det rulla på fint ändå. Imorgon går vi in i vecka 25 och första semesterperioden börjar för de som har tidig semester. Jag jobbar 4 veckor till innan jag gå på min, de veckorna kommer bara säga svisch pannkaka!

Det var det det!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag håller med att Cafe Mingel o Bar är ett mysigt ställe. Speciellt pianobaren.
Ja jag o Mattias var också nyss inne i en period då vi åt ute alldeles för mycket. Det är ju så bekvämt så det är lätt att till men inte såååå nyttigt dock alla gånger.,... hehe!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback